לא. זה כנראה לא נגמר, נאנחת כתבתנו לנושא ביצים שעוד לא נולדו. רחוק מלהיגמר. מי ינסה אחרון להגיע ראשון במרוץ במים עומדים. נתניהו שוקד כל הזמן על הרחקת דינו, דרך חיסול בהפוכה של כל סיכוי להרכבת ממשלת אחדות ושואף לבחירות בפעם השלישית. זה ייתן לו שיהוי של חצי שנה לפחות. כך שזה לא ייגמר. זה ייגמר רק ברגע שהביבי יגמור - ומכיוון שהמְגַמר הזה לעולם לא יגמור מרצונו, ובכבוד, בנוסח הבגיני של "איני יכול עוד", בדרך קבלת הדין של אולמרט או בסטייל שמשון "תמות נפשי עם פלשתים", יצטרכו להוריד אותו מהגמר.



ומי יעשה זאת? ספק אם השמנת של נבחרי מפלגתו, שהפכה לחמאה בצורה סביבו. זו מוכנה לעשות כל הרע בעיני אלוהים ואדם ולנהור בעקבותיו בכל טוויסט, עיקוף, רוורס ופניות פרסה שהוא מבצע - ובלבד שיגיעו אל החסינות וההתגברות, מה שכנראה כבר לא יקרה. שנה וחצי כולם היו שטיח קסמים כבד לכל שיגיונותיו, חרדותיו, זדונו, שקריו, הסתותיו, שנאותיו והשמצותיו. אז הם, כולל כולם, שברובם מתעבים אותו כמעט יותר משהם מפחדים ממנו, לא ינקפו אצבע לשלוח אותו החוצה, כי מהומת אלוהים תקום בין היורשים הפוטנציאלים.



ואולי ליברמן, ידידו ושותפו לאלף ואחת מזימות וקומבינות בעבר ואויבו הגדול עוד מלפני שהביבי הכניסו לתפקיד שר הביטחון, כדי שישתין מהאוהל החוצה. אם ליברמן יחדד את המסר הנחרץ שלו וידרוש, ככחול לבן, ממשלת אחדות ללא נתניהו כמוביל, אולי זה יעזור לשכנע מישהו במעגל השלטון הנוכחי להרים תחת ולהתחיל לעשות משהו. ספק אם יעשה זאת.



מי שיכול אולי לשנות את המצב הוא כנראה רק היועמ"ש, אם לא יתרכך שוב לבו לנוכח מצוקות הביבי בשימוע ("כל התיקים יקרסו"). אם לא ירכך את מסקנותיו ולא ימשוך את פרסומן, כפי שעשה בעבר, ואם יגיש את כתבי האישום בשלמותם, יִקְשה לצמיתִִי הביבי, ששמץ אחריות למדינה ולעצמם אולי שרד בהם, להנהיר שוב את כולנו לבחירות שלישיות בשנה, רק כדי להרחיק שוב את מנהיגם מכתבי האישום. היועמ"ש מנדלבליט המתלבטליט, שְׂבע לחצים, חבטות, צלקות, האשמות וחשדות, חייב להבין את גודל אחריותו ההיסטורית בשעה זו. הוא חייב לזכור מה עשה משמיע השימוע בשנה וחצי האחרונות, מעמדת רה"מ של כולנו, מבלי לבחול באמצעים, באנשים, בעבריינות על חוק לכאורה, בשקרים, בחוצפה ובגסות, בעצמו ובאמצעות שרתיו, על חשבון כולנו, חברתית וכספית, כדי לחסן את עצמו ואת כיסאו ללא משפט וחוק.



היועמ"ש חייב לקחת בחשבון את כל ההתקפות והאיומים על כל שומרי הסף, את כל מעקפי החוק והחקיקה האלטרנטיבית שלו ובשמו, את הדממת כל התנגדות אפשרית של חברי הקבינט והממשלה, את ההסתה, השנאה, הגזענות והורדת השוויון (חוק הלאום) וההתרחקות המכוונת ממגילת העצמאות, תחליף החוקה שלנו. הוא חייב לזכור כי רווחי המיליונים מבן הדוד מיליקובסקי צפויים להיחקר, ובסופו של דבר גם השאלה המכריעה מכל על חלקו המוטה לכאורה של נתניהו בפרשה הביטחונית המוצללת של הצוללות וטיסנקרופ – תהיה חייבת להיחקר. היועמ"ש מנדלבליט. לך בכוחך זה, הלל הנאלץ לפעול כשמאי, והושע את ישראל. ונדע: לא היה "לא יהיה כלום, כי אין כלום". היה הרבה מאוד רע, לכאורה, ולא לתפארת - ואולי עוד יהיה קצת יותר טוב.