על פי המתווה שסוכם בינו לבין שותפיו, אמור היה בנימין נתניהו להחזיר את המנדט להרכבת ממשלה לנשיא ריבלין מתישהו בין ערב ראש השנה להשבעת הכנסת, ביום חמישי שעבר. אין שום סיבה לבזבז זמן יקר, עדיף לרוץ כמה שיותר מהר קדימה כדי "לתקן את התקלה" שאירעה בבחירות האחרונות. כך סוכם. אלא שאז קרה משהו. אף אחד לא יודע מה בדיוק, אבל התברר שמנדט משוחרר לא יוחזר. 
נתניהו בילה זמן איכות בחיק משפחתו במעון ההוא בבלפור והגיע לאירוע החגיגי של השבעת הכנסת ה־22 איכותי מאי פעם כשהמנדט מולחם לגופו. אה, ועוד משהו: "רעיית ראש הממשלה" לא זזה ממנו מילימטר אחד לאורך כל היום החגיגי בכנסת. באשר יפנה, תפנה. באשר יחייך, תחייך. כל יד שילחץ או חיבוק שיחובק יעברו בחינה מדוקדקת וחיטוי כימי, פן ינסה מאן דהוא להעביר שם גם מנדט כלשהו. העובדה הזו לא חמקה מעיניהם של אותם גורמים פוליטיים שרוצים (עדיין) בטובתו של המנהיג המקרטע.
"זו כבר מזמן לא התנהלות רציונלית", מסגיר מישהו מהמעגל הפנימי של שותפי נתניהו את המצב, "משהו התחרפן שם לגמרי, לאף אחד לא ברור מה ביבי חושב שיקרה ולאיזה נס הוא מתפלל בדיוק, הוא ממשיך להחזיק את המנדט סתם ככה, בלי שום סיבה הגיונית נראית לעין". האירוע גרם גם לנתק בין נתניהו למי שהפך לאחיו התאום בחודשים האחרונים, אריה דרעי. ממצב של 8 עד 10 טלפונים בהולים ביום צנח המצב בבת אחת לדממה דקה, אולי אפילו דקיקה. אם נמשיל את זה למוניטור רפואי, הרי שמדובר בקו ישר וצפצוף ארוך.

הטור המלא מפורסם בעיתון סופהשבוע של מעריב