מבחן אמריקאי: מאמר זה דן בשלושה נושאים הקשורים בחיסול מנהיג דאע"ש על ידי כוח אמריקאי מיוחד - ארצות הברית, דאע"ש ותקשורת. במבצע זה הפגינה ארצות הברית את היכולת הצבאית הגלובלית שלה, על ידי הפעלת השפיץ האיכותי שלה, שככל הנראה מופעל כל הזמן בחשאי בעולם. זה היה, לדעתי, מבצע הרבה יותר נועז, קשה ומסובך מהמבצע של חיסול בן לאדן בפקיסטן ב־2011. זה גם היה מבצע שחייב ליצור קואליציית אד־הוק בינלאומית קטנה לצורך ביצוע המשימה: עם רוסיה, טורקיה, עיראק, סוריה של אסד, ואף מקומם של הכורדים "הנטושים" לא נפקד ממנה.

לכן הייתה בו אמירה ברורה לעולם, ובעיקר לכל המדינות באזור: ארצות הברית אינה חלשה, אינה רופסת, היפוכו של דבר; ארצות הברית מפעילה את כוחה הצבאי בצורה ממוקדת למען האינטרסים שלה. היא חדלה להיות השוטר העולמי המפעיל את כוחו בכל מקום שלא על פי צורכי האינטרסים הישירים שלו; בשלב זה המאבק בטרור על כל סוגיו, וכל אלו שהוגדרו על ידו כטרור (בכללם משמרות המהפכה של איראן וחיזבאללה), הוא בעדיפות.
 
וכמה מילים על עובדות: ארצות הברית לא עזבה את סוריה. היא עזבה רק את צפון־מזרח סוריה. היא ממשיכה להחזיק כוחות צבא בדרום־מזרח סוריה, בשדות הגז והנפט הנמצאים בטריטוריה כורדית. האינטרס האמריקאי העיקרי הוא שלא הרוסים ולא אסד ולא האיראנים ישתלטו על השדות הללו. היא מחזיקה כוחות בטאנף ומונעת בכך מהאיראנים לנוע בציר היבשתי הקצר והבטוח ביותר מבגדד לדמשק. והיא מחזיקה כוחות בעיראק, תגברה את הכוחות שלה בסעודיה בכוח אדם, במפציצים כבדים ובסוללות הגנה אווירית, ויש לה יכולות צבאיות גם בירדן. אז איך כל הזמן משמיעים אצלנו את הפזמון שארצות הברית עזבה את סוריה, ואפילו את האזור? בורוּת? 
 
ועכשיו, דאע"ש. קודם כל לגבי כמה ידיעות כזב שקנו להן אחיזה בפרשנות שלנו. העיקרית שבהן: אלפי לוחמים של דאע"ש ברחו ממתקני הכלא שלהם הנשמרים על ידי הכורדים כתוצאה מהפלישה הטורקית ובגידת ארצות הברית בכורדים. על פי מידע בדוק ואחראי של מרכז המידע למודיעין וטרור, מספר הבורחים הוא כמה עשרות לוחמים, וכמה מאות נשים וילדים. מה יהיה בעתיד? אולי באמת יברחו יותר. לפי שעה, חיסולו של אל־בגדאדי מהווה מכה קשה לדאע"ש, בהיותו דמות דומיננטית והפוסק האחרון בנושאים צבאיים, דתיים וממשליים.

ההערכה היא שדאע"ש ייחלש ויתקשה להמשיך ולתפקד כארגון היררכי (ע"ע אל־קאעידה). אבל הוא לא יקרוס וימשיך לפעול כארגון גרילה בסוריה, בעיראק, בסיני ובמקומות אחרים, כמו גם ינסה להוציא פיגועי טרור, בעיקר באירופה.על פי מרכז המידע למודיעין וטרור, יש לדאע"ש ארבעה נכסים המקנים לו את המשך פעילותו ויכולותיו בעתיד: האידיאולוגיה הדתית הקיצונית ביותר שלו; תשתית צבאית נרחבת בעיראק ובסוריה; התבססות בכמה מדינות באפריקה ובאסיה; תשתית הסברתית ענפה.
 

ולסיום, "וושינגטון פוסט", משונאיו הגדולים של טראמפ, הכתיר כתבה על חיסול אל־בגדאדי במילים הבאות: "אבו בכר אל־בגדאדי, סגפן ומלומד דתי, שאחז בהגה המדינה האסלאמית, מת בגיל 48". כל מילה נכונה, וכל הכותרת עיוות מחליא של המציאות. תקשורת במרעה.