1. "ביבי מלך ישראל", שרים ההמונים בכל רחבי הארץ, מקריית שמונה בצפון עד אילת בדרום. מעריציו של "המנהיג" שרים לו שירי הלל. פסגת חייהם היא צילום סלפי איתו. אלמלא אנשי האבטחה שבהם הוא מוקף, היו מנשקים גם את כפות רגליו. נושאי תעודת עיתונאי ממשלתית ממחלקת ה"עכוזנים החנפנים" משבחים את מנהיגותו האדירה. חברי כנסת ושרים נצמדים אליו בכל אירוע, כדי שיראו בצילומים את קרבתם אל האליל.



האיש שהבטיח גדולות ונצורות בחיסול טרור חמאס ומנהיגיו הפך לבן בריתם. הוא מנהל איתם משא ומתן - בעיקר מתן. המנהיג הכל יכול שהבטיח גדולות ונצורות בתחומי שירותי הבריאות, הרווחה והחינוך - נכשל כישלון גורף, והמערכות קורסות. התחבורה הציבורית, שהייתה אמורה להיות בתקופת שלטונו הארוכה לתפארת מדינת ישראל, תקועה בפקקים אינסופיים. הבטחותיו לנכים ולחולים הסיעודיים נשארו בגדר הבטחות שלא מומשו. ביקורו המתוקשר עם שרה במעון לנשים מוכות והפגישה שבה הבטיח הרים וגבעות לטיפול בבעיית המעונות לא הביאו לשום פתרון או עזרה אחרי שנה מיום הפגישה. "כלאם פאדי". מילים ריקות.



ההבטחות שלו לדאוג לכך שראש ממשלה לא יכהן יותר משתי קדנציות הפכו לבדיחה. הדרישה שלו מאהוד אולמרט להתפטר מתפקידו כראש ממשלה כי אינו יכול לקבל החלטות כבדות משקל כשראשו נתון לחקירות פליליות, משמשות כחומר לסטנדאפיסטים. כשהחלו להתברר פרטי הפרשיות המלוכלכות לכאורה שבהן הוא מעורב, הצהיר כל יום מעל כל במה ואל מול כל מיקרופון ומצלמה: "לא היה כלום, אין כלום, לא יהיה כלום". חשב שאלו מילות קסם שיהפכו את הראיות שהחלו להצטבר נגדו לבלונים מלאי הליום שיתעופפו לכל הרוחות. הוא טעה. היה הרבה, יש הרבה וכנראה יהיה עוד הרבה חומר שיושיב אותו על ספסל הנאשמים. אם יורשע, הוא יישלח אל המקום שבו ישבו בעבר הלא רחוק נשיא, ראש ממשלה, רב ראשי, שרים, חברי כנסת וראשי ערים.



מאחורי סורג ובריח, בלי שמפניות, סיגרים ושירותי שפים שיכינו לו ארוחות גורמה. את הסושי תחליף הפסוליה, את השרימפס יחליפו כנפיים של עוף, את הקרם ברולה יחליפו הוופלות מהקנטינה של הכלא. העדר הנוהה אחריו אינו מבין דברים פשוטים ובסיסיים: כל אלו שכביכול חברו נגדו כדי להפילו מראשות הממשלה ולעשות הפיכה שלטונית בדרכים לא דמוקרטיות ובניגוד לרצון העם, הם האנשים שהוא בחר בהם לתפקידים הבכירים. היועץ המשפטי לממשלה, מפכ"ל המשטרה, פרקליט המדינה, היועצים הבכירים שסבבו אותו - כולם בחירה אישית שלו. הם אנשי ימין, רובם חובשי כיפות.



צריך להיות עיוור, בור ומטומטם כדי לחשוב שכל "הכנופיה" הזו חברה יחדיו בתכנון מוקדם להפיל בצורה לא דמוקרטית ראש ממשלה מכהן. העדר לא מסוגל ולא רוצה להבין שכנראה המנהיג הנערץ עליהם סרח. פשוטו כמשמעו. שומרי הסף שהוא מינה והיועצים שדאג להיות מוקף בהם הבינו שגורל המדינה חשוב יותר מגורלו האישי של המנהיג ובני משפחתו. מי שלא יתעצל ויחפש את דברי השבח שהעתיר נתניהו על שי ניצן, אביחי מנדלבליט ורוני אלשיך בעת שנכנסו לתפקידם, יסמיק מבושה עבור ראש הממשלה, שכיום תוקף אותם מעל ומתחת לחגורה.



2.
בקרב קהל האוהדים השרופים של נתניהו נשמעים יותר ויותר קולות הקוראים לאפשר לביבי לשלוט כל עוד הוא רוצה, כי אין לו אלטרנטיבה. לא במפלגתו ולא במפלגות האחרות. פסטיבל ההשמצות כנגד כל פוליטיקאי שאינו מתומכי ביבי הפך להיות בוטה, מאיים ומסוכן. העובדה שפרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה מלווים באנשי אבטחה מזכירה לי שעמיתיהם באיטליה נאלצו לקבל הגנה ואבטחה מחשש שהמאפיה תנסה לחסלם. במו אוזניי שמעתי אנשים שאומרים ברצינות כי אולי הגיע הזמן שבישראל יהיה מלך, ואם מלך - רק ביבי מתאים. מומלץ לשפוטים של המנהיג לקחת פסק זמן לקריאת פרק ח' בשמואל א', שבו נכתב בין השאר:



וַיְהִי, כַּאֲשֶׁר זָקֵן שְׁמוּאֵל; וַיָּשֶׂם אֶת-בָּנָיו שֹׁפְטִים, לְיִשְׂרָאֵל, וַיְהִי שֶׁם-בְּנוֹ הַבְּכוֹר יוֹאֵל, וְשֵׁם מִשְׁנֵהוּ אֲבִיָּה שֹׁפְטִים, בִּבְאֵר שָׁבַע. וְלֹא-הָלְכוּ בָנָיו בִּדְרָכָו, וַיִּטּוּ אַחֲרֵי הַבָּצַע; וַיִּקְחוּ שֹׁחַד וַיַּטּו מִשְׁפָּט. וַיִּתְקַבְּצוּ כֹּל זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל; וַיָּבֹאוּ אֶל-שְׁמוּאֵל, הָרָמָתָה. וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו, הִנֵּה אַתָּה זָקַנְתָּ, וּבָנֶיךָ לֹא הָלְכוּ בִּדְרָכֶיךָ; עַתָּה, שִׂימָה-לָּנוּ מֶלֶךְ לְשָׁפְטֵנוּ כְּכָל הַגּוֹיִם. וַיֵּרַע הַדָּבָר, בְּעֵינֵי שְׁמוּאֵל, כַּאֲשֶׁר אָמְרוּ, תְּנָה-לָּנוּ מֶלֶךְ לְשָׁפְטֵנוּ; וַיִּתְפַּלֵּל שְׁמוּאֵל, אֶל-ה'.



וַיֹּאמֶר ה', אֶל-שְׁמוּאֵל, שְׁמַע בְּקוֹל הָעָם, לְכֹל אֲשֶׁר-יֹאמְרוּ אֵלֶיךָ: כִּי לֹא אֹתְךָ מָאָסוּ, כִּי-אֹתִי מָאֲסוּ מִמְּלֹךְ עֲלֵיהֶם. כְּכָל-הַמַּעֲשִׂים אֲשֶׁר-עָשׂוּ, מִיּוֹם הַעֲלֹתִי אוֹתָם מִמִּצְרַיִם וְעַד-הַיּוֹם הַזֶּה, וַיַּעַזְבֻנִי, וַיַּעַבְדוּ אֱלֹהִים אֲחֵרִים כֵּן הֵמָּה עֹשִׂים, גַּם-לָךְ. וְעַתָּה, שְׁמַע בְּקוֹלָם: אַךְ, כִּי-הָעֵד תָּעִיד בָּהֶם, וְהִגַּדְתָּ לָהֶם, מִשְׁפַּט הַמֶּלֶךְ אֲשֶׁר יִמְלֹךְ עֲלֵיהֶם.



וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל, אֵת כָּל-דִּבְרֵי ה', אֶל-הָעָם, הַשֹּׁאֲלִים מֵאִתּוֹ מֶלֶךְ. וַיֹּאמֶר זֶה יִהְיֶה מִשְׁפַּט הַמֶּלֶךְ, אֲשֶׁר יִמְלֹךְ עֲלֵיכֶם: אֶת-בְּנֵיכֶם יִקָּח, וְשָׂם לוֹ בְּמֶרְכַּבְתּוֹ וּבְפָרָשָׁיו, וְרָצוּ, לִפְנֵי מֶרְכַּבְתּוֹ. וְלָשׂוּם לוֹ, שָׂרֵי אֲלָפִים וְשָׂרֵי חֲמִשִּׁים; וְלַחֲרֹשׁ חֲרִישׁוֹ וְלִקְצֹר קְצִירוֹ, וְלַעֲשׂוֹת כְּלֵי-מִלְחַמְתּוֹ וּכְלֵי רִכְבּוֹ. וְאֶת-בְּנוֹתֵיכֶם, יִקָּח, לְרַקָּחוֹת וּלְטַבָּחוֹת, וּלְאֹפוֹת. וְאֶת-שְׂדוֹתֵיכֶם וְאֶת-כַּרְמֵיכֶם וְזֵיתֵיכֶם, הַטּוֹבִים-יִקָּח; וְנָתַן, לַעֲבָדָיו. וְזַרְעֵיכֶם וְכַרְמֵיכֶם, יַעְשֹׂר; וְנָתַן לְסָרִיסָיו, וְלַעֲבָדָיו. וְאֶת-עַבְדֵיכֶם וְאֶת-שִׁפְחוֹתֵיכֶם וְאֶת-בַּחוּרֵיכֶם הַטּוֹבִים, וְאֶת-חֲמוֹרֵיכֶם יִקָּח; וְעָשָׂה, לִמְלַאכְתּו. צֹאנְכֶם, יַעְשֹׂר; וְאַתֶּם, תִּהְיוּ לוֹ לַעֲבָדִים.



וּזְעַקְתֶּם, בַּיּוֹם הַהוּא, מִלִּפְנֵי מַלְכְּכֶם, אֲשֶׁר בְּחַרְתֶּם לָכֶם; וְלֹא יַעֲנֶה יה' אֶתְכֶם, בַּיּוֹם הַהוּא. וַיְמָאֲנוּ הָעָם, לִשְׁמֹעַ בְּקוֹל שְׁמוּאֵל; וַיֹּאמְרוּ לֹּא, כִּי אִם מֶלֶךְ יִהְיֶה עָלֵינוּ. וְהָיִינוּ גַם אֲנַחְנוּ, כְּכָל הַגּוֹיִם; וּשְׁפָטָנוּ מַלְכֵּנוּ וְיָצָא לְפָנֵינוּ, וְנִלְחַם אֶת-מִלְחֲמֹתֵנוּ. וַיִּשְׁמַע שְׁמוּאֵל אֵת כָּל דִּבְרֵי הָעָם; וַיְדַבְּרֵם, בְּאָזְנֵי ה'. וַיֹּאמֶר ה' אֶל שְׁמוּאֵל שְׁמַע בְּקוֹלָם, וְהִמְלַכְתָּ לָהֶם מֶלֶךְ.



אז נכון שאין לנו נביאים בישראל 2019 שימליכו לנו מלכים לפי רצון העם, או לפחות חלק גדול מהעם. ואם נאמץ לרגע את הכתוב בספר הספרים, הרי שכבר בתקופת התנ"ך הבין אלוהים שהוא טעה בבחירת העם הנבחר, שאינו עם סגולה ולא בטיח. על פי הכתוב זהו עם דפוק שלא הולך בדרך הישר. מנהיגיו סוררים וחבר גנבים, רודפי שוחד ושלמונים. כדי שיאכלו את החרא שהם בישלו הוא מורה לשמואל להמליך עליהם מלך. רק חסר לנו שה"נביאים" של היום - נפתלי בנט, בצלאל סמוטריץ', אמיר אוחנה, דוד ביטן, דוד אמסלם, מירי רגב, מיקי זוהר ושותפיהם - ימליכו את נתניהו למלך ביבי הראשון לפי רצון העם. ואז, ישמרנו האל.



3. יענקל'ה רוטבליט הוא אחד מגדולי היוצרים בישראל. אחד השירים האקטואליים שכתב עוסק בהמלכת מלך בארץ הקודש. בימים אלו, כשחלק מהעם שר לראש הממשלה נתניהו "ביבי מלך ישראל", אפשר לחבר את שירת ההמונים עם שירו של רוטבליט "תהיה לנו מלך", שאותו מבצע הזמר דני בסן (הלחן של מאיר בנאי). פזמו וחייכו בעצב. ברור לכל קורא נבון שאם יעז איזה ילד, נער או גבר לזעוק "המלך הוא עירום" מיד יהיה מי שיסתום לו את הפה באגרוף ברזל.



תהיה לנו מלך


תבוא ותגיד לאן


הדרך מובילה


מן האפילה


מן הבהלה


תהיה לנו מלך


תבוא תוציא אותנו


מן המבוכה


קח אותי איתך


אנחנו לא בשבילך



תהיה לנו מלך


אנחנו כאלה


מן אזרחים


קטנים קטנים


בלי פנים


לגמרי מוזנחים


מלך הם צריכים



תהיה לנו מלך


תפרנו בשבילך


יופי של בגדים


אריגי כשדים


סיפורי בדים


כל חוט וכל תפר


ממש על פי הספר


שזור רקום תפור


עשוי ביד אומן


איך הוא מסוגנן



זה משי דמשק


עשית פה עסק


והצבעים אינם יורדים


זה צבע מלכותי


לא מלאכותי


צבע סמכותי



תהיה לנו מלך


תלבש את הבגדים


צא להמונים


שם הם ממתינים


לך בלי פנים


תהיה לנו מלך


תראה אף נער קט


כאן לא יפתח ת'פה


הם למדו יפה



פזמו וחייכו בעצב. רוטבליט. צילום: יוסי אלוני



4. ביום שלישי כ"ח בחשוון תש"ף התקבצו אלפי בני ישראל ברחבת מוזיאון תל אביב, בסמוך לבתי המשפט. הקהל זעם וזעק דברי בלע נגד השוטרים והשופטים והשמאלנים והעיתונאים, וכנגד כל מי שהעז לומר מילה נגד השליט האהוב והנערץ בנימין נתניהו. בעת שגדולי הדור יורם שפטל, מיקי זוהר, מירי רגב, דניאלה וייס ואחרים השמיעו את קולם, אצו רצו תושבי שדרות למקומות מוגנים, כי העזתים שיגרו רקטות לעבר העיר החוטפת, וכתבי הטלוויזיה שסיקרו את האירוע ברחבת המוזיאון חטפו בשידור חי צ'אפחות, קללות ויריקות. מומחים לענייני התנהגות המונים אמרו שאילו הגיעו לכסות את ההפגנה אמנון אברמוביץ', רביב דרוקר וגיא פלג הם עוד עלולים היו להפוך לז"לים.



בחצות הלילה נשמעה אזעקת צבע אדום באשקלון. בעזה דיווחו שחיל האוויר הישראלי תוקף. בחצות ודקה הסתיים יום שלישי "פעמיים כי טוב" עם הרגשה חרא.