האסימון נפל על ראשו של בני גנץ ארבע דקות אחרי שיצא מהפגישה עם ראש הממשלה נתניהו, שאליה זומן בבהילות ביום שלישי לפנות ערב. בדרך למכונית ביקש גנץ מדוברו להוציא לתקשורת הודעה מתואמת עם דובריו של נתניהו. כך היה עד כה בכל המפגשים בין גנץ לנתניהו, ואף שהפגישה לא הייתה מוצלחת במיוחד, גנץ לא ראה סיבה לשנות את המנהג הזה. לשמור על מכובדות.
 
אלא שבעודו נכנס למכונית, התפרסמה הודעת בזק של הליכוד שטרקה את הדלת על אצבעותיו של גנץ. הליכוד בעצם טרק את הדלת על האצבעות של כחול לבן, במה שנראה כמהלך מתוכנן מראש. גנץ רתח. האנשים שהיו איתו לא זוכרים אותו "חם" כל כך. "זהו זה", אמר אחד ממקורביו של יו"ר כחול לבן, "עד עכשיו נשמר הכבוד ההדדי, נשמרה המסגרת ונשמרה ההגינות. נתניהו הוכיח לגנץ שמה שאומרים עליו נכון, שהחשדות שחשדו בו אמיתיים, שכל הפגישה הזו הייתה פייק. הוא ניסה לעשות עלינו סיבוב וגמר אומר ללכת לבחירות בעודו מפיץ ספין של אחדות".
 
זו הייתה פגישת ההתפכחות של גנץ, קו פרשת המים שהטה את הכף בדילמה הקיומית שפוקדת אותו בשבועות האחרונים - נכון לאתמול, גנץ נע לכיוונם של יאיר לפיד ומשה (בוגי) יעלון, שלא מוכנים לשבת בממשלה עם נתניהו "אפילו דקה", והתרחק ממי שמוביל את הגישה האחרת, גבי אשכנזי.

בנימין נתניהו, בני גנץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

ערב הפגישה נשמע גנץ כמי שמוכן לתת צ'אנס ל"מתווה הנשיא", בתנאי שיוחזר לממדיו המקוריים (נבצרות לכל המאוחר בהגשת כתב האישום לבית המשפט). בשיחות הארוכות שקיים גנץ עם שותפיו לקוקפיט, הוא נטה להשתכנע דווקא בגרסה המנומקת, המשכנעת והמפוכחת שהציג לו אשכנזי. עד שהגיע ביבי.
 
אחרי כל זה, אסור לשכוח - יש עוד זמן, יהיו עוד ספינים, נותרו עוד קלפים בשרוול ושפנים בכובע. כדי למנוע מישראל בחירות שלישיות, צריך סוג של נס. הסיכויים שנס כזה יתרחש נמוכים מאוד, אבל עד שזה לא ייגמר, זה לא ייגמר, וזה לא יכול להיגמר לפני יום רביעי הבא בחצות.

ישראל ביתו?
 
אביגדור ליברמן נערך לבחירות. כן, הוא רותח על כחול לבן, אבל הוא יודע שלא יוכל לבצע פניית פרסה חדה ימינה. הוא מחולל הסערה, הוא ניצב בעין הסערה, ואם יסטה ימינה או שמאלה ייטרף. הוא הצליח לנכס בחזרה את מילתו ולמצב את עצמו בעמדת המבוגר הענייני האחראי. בימים האחרונים נעשתה אליו פניה מהליכוד להחליף את ח"כ אבי ניסנקורן בתפקיד יו"ר הועדה המסדרת בכנסת, המשלט החשוב ביותר בעת הזו, לטובת ח"כ עודד פורר, יו"ר סיעת ישראל ביתנו. 
 
הפיתוי היה גדול, אבל ליברמן התאפק ודחה את הפנייה על הסף. כך נהג כשהתבקש להחליף את יו"ר הכנסת אדלשטיין או לחוקק חוק מהיר להגבלת קדנציות. "לא משנים את כללי המשחק במהלך המשחק", הוא ממשיך להגיד לכל מי שמסכים לשמוע. חשק ללכת לבחירות נוספות אין לו, אבל הוא מתחיל להתרגל לרעיון. חוץ מאריה דרעי, מומלץ גם לחברים בכחול לבן להיכנס למקלט לקראת פתיחת הקמפיין.
הטור המלא של בן כספית מחר ב"מעריב־סופהשבוע"