נראה לי כי ייתכן שכמעט נפלתי בפח. מעשה שהיה, כך היה: לפני כשבועיים, לקראת נסיעה לחו"ל, התקשרתי כדרכי להפעיל את ביטוח הנסיעות שלי דרך חברת האשראי. מוקדנית חביבה ואסרטיבית שירתה אותי ועברה איתי את הליך הפעלת הביטוח, ובסיום הציעה לי בהזדמנות ובמחירים נוחים במיוחד, שלל ביטוחים נוספים. 

כאשר אמרתי לה שאני מבוטח ומסודר וגם בביטוח קבוצתי, התעקשה ואמרה - מה אכפת לך? בדוק ותראה שאנחנו זולים יותר. תרוויח כסף. ומי לא רוצה להרוויח? ואז שאלה כמה אני משלם, ואילו ביטוחים יש לי, ואצל מי אני. חשבתי לעצמי שאלו יותר מדי שאלות עבור מישהי שרק אמורה לסדר עבורי ביטוח נסיעות. השבתי שאינני זוכר את כל הפרטים, ובתשובה אמרה - אין בעיה! תן לי את מספר תעודת הזהות שלך ותאריך הנפקתה, ואני אמצא אילו ביטוחים יש לך ואראה איך אני יכולה להוריד עלויות.

משהו בדיבור האסרטיבי שלה ובכוח השכנוע כמעט גרמו לי לענות לה, ואולי ליפול בפח, אבל הגמד הקטן לחש על אוזני - דיר באלק, רפי, תיזהר. 

הייתי בחוסר נעימות. אחרי הכל קיבלתי שירות טוב בהפעלת ביטוח הנסיעות ולכן ציינתי את שם חברת הביטוח, והיא מיהרה וטלפנה לשם ואמרה שמיד אקבל לנייד קוד שאותו אעביר לה עם תאריך הנפקת תעודת הזהות שלי, והיא תוציא עבורי את הנתונים הרלוונטיים ותאמר לי כמה אני יכול להרוויח.

בשלב זה שוב התערב הגמד הקטן ולחש לי - היזהר. לפיכך מסרתי לה קוד שגוי וניסיתי לסיים את השיחה ולהסביר שאין לי זמן להתעסק בעניין עכשיו. המוקדנית הבטיחה לשוב להתקשר. הבטיחה וקיימה. בימים הבאים היא ניסתה שוב ושוב לשוחח איתי. הפסקתי לענות לשיחות לא מזוהות וביקשתי ממזכירתי להגיד שאני עסוק. המוקדנית לא התייאשה. 

יום אחד הצליחה ליצור איתי קשר. ביקשתי את מספר הטלפון הקווי או את מספר הנייד כדי לחזור אליה. חלף רגע של שקט ואז ענתה בשלילה. מדוע לא? שאלתי, את מבקשת ממני פרטים אישיים, את רוצה שאקנה ממך ביטוח ואינך מוכנה לתת לי מספר טלפון כדי להתקשר אלייך? 

שקט. שתיקה רועמת. ואז אמרה שתחזור אליי. 

אליכם היא חזרה? גם אליי לא. 

ביום שני קראתי שנשיא לשכת סוכני הביטוח מזהיר - "זהירות, הונאה: חברות מוציאות במרמה פרטים אישיים בבדיקת ביטוח למטרת השגת מידע רגיש על אודות החסכונות הפנסיוניים של הציבור". בכתבה מתוארת התנהלות זהה לזו שקרתה לי. האם פעלה המוקדנית עצמאית, כהכנסה צדדית, או שמא הייתה הוראה מגבוה? כדאי להיזהר כי קל ליפול בפח.