לא הצלחתי לצפות בצורה מסודרת בסדרה ששודרה השבוע בערוץ 13 על "ישראל השנייה". את התזה הביזארית הזו מוביל הכתב החביב לענייני חרדים של הערוץ, ד"ר אבישי בן חיים. למרבה המזל בסדרה השתתף גם ברוכי קרא, שהשבית את כל ההזיות המבולבלות שיידה בן חיים בצופים עם עובדות, שמות וסיפורים.

אני לא מוצא טעם להתמודד עם התיאוריה שלפיה כל מה שאנו רואים לנגד עינינו זה עוד ניסיון של ישראל הראשונה לדכא את ישראל השנייה. ומי מייצג כאן את ישראל השנייה, אתם שואלים? אה, זה קל. בנימין נתניהו. האליטיסט מרחביה, המולטי־מיליונר מקיסריה, האיש שעושה מישראל השנייה שטיח שעליו הוא מרחף כל הדרך אל הבנק כבר כמה עשורים. זולל השרצים הנהנתן, שרעייתו נתפסה מזלזלת בכל מה שאינו אירופי וממררת את חייהן של עשרות בנות ישראל השנייה, הוא האריה דרעי החדש של אבישי בן חיים. מתברר שזה הכל מזימה של השמאלנים האשכנזים מתל אביב.

ברוכי קרא, אבישי בן חיים. צילום מסך רשת 13
ברוכי קרא, אבישי בן חיים. צילום מסך רשת 13

בסיומו של הפרק השלישי של הסדרה ישבו השניים באולפן. המגישה, תמר איש־שלום, אתגרה את בן חיים בשאלה מעניינת: איך הוא מסביר את העובדה שפעם אחר פעם מתברר שנשים מישראל השנייה, רובן המכריע דתיות או חרדיות או מזרחיות או מוחלשות או גם וגם, סופגות השפלות והתעמרויות שיטתיות מידיה של הוד מעלתה? בן חיים לא התבלבל ואמר את המשפט הבא: "ישראל הראשונה ממשיכה לנסות לסכסך בין נתניהו לבין מעריציו ואוהביו מישראל השנייה וחושבת שהיא תצליח עם הסיפורים האלה לעשות בינו לבין העם קרע...".

בשלב הזה נאלצתי לעבור מיד ערוץ, פן יתרסק מכשיר הטלוויזיה שלי לשבבים מעוצמת ההבלים שנשמעו מתוכו. אני מאמין שלא יצא לבן חיים מעולם לשבת מול "מתלוננת" כזו, פליטת בלפור מרוסקת, מושפלת, שבורת רוח ומדוכאת עד עפר. לי דווקא יצא. לא מול אחת, לא מול שתיים ולא מול 20. מאז שנות ה־90 הולך המצעד הזה ומתגבר. אלה תמיד נשים מוחלשות. פעמים רבות חרדיות, כמו שירה רבן, סילבי (מהשבועיים האחרונים) ומתלוננת נוספת שהצטרפה אליהן בינתיים. למה חרדיות? כי הן ממעטות להתלונן, רחוקות מאמצעי התקשורת, מקבלות את הדין. זה למה.

באף אחת מהפעמים שהזוועות הללו יצאו לאור לא הייתה יוזמה של תקשורת כלשהי. זה תמיד התפרץ מתוך הנשים עצמן, אחרי שהגיעו מים עד גועל נפש. אף על פי כן ולמרות הכל, אף אחד לא מצליח לשים קץ לתופעה הזו, שבמסגרתה מרשה לעצמה אישה אחת שמישהו מינה אותה לקיסרית להפוך את חייהן של הנשים החלשות ביותר בישראל שמשרתות אותה, לגיהינום עלי אדמות. אליבא דבן חיים, מדובר בסך הכל בניסיון של התקשורת לסכסך בין השליט לנתיניו האוהבים.

אני מחבב מאוד את אבישי בן חיים. אני מאמין שהוא גדוש כוונות טובות ומאמין בכל לבו בפנטזיות המופרכות שהוא מוכר לציבור. אין לי ספק שיום אחד הוא יתעורר ויבין שעשה נזק לשכבות שאותן הוא בא לשרת. אבל לא רק להן. המשך פמפומן של התיאוריות הללו פורם מה שעוד נשאר מהלכידות הישראלית שהיא סוד כוחנו האמיתי. חבל...

הטור המלא היום במעריב סופהשבוע