את הדיווח במצרים על האיום של ישראל לחסל את בכירי חמאס יחיא סינוואר ומרוואן עיסא אם יימשך הירי מהרצועה - צריך לקחת בעירבון מוגבל מאוד. אומנם היחסים בין ישראל ומצרים בסוגיות הביטחוניות הם אינטימיים והדוקים, אבל אם בישראל היו שוקלים פעולה מהסוג הזה - שהייתה מובילה למערכה גדולה נגד חמאס ברצועת עזה - ודאי שלא היו מעדכנים את המצרים על החיסול המתוכנן או על זהות המחוסלים הפוטנציאליים.

ללא יכולת לדעת מה מקור הפרסום, נדמה שמטרתו היא בעיקר רצונם של המצרים להפעיל לוחמה פסיכולוגית על חמאס. כבר לפני כשבוע וחצי התחייבו בחמאס בפני המצרים להפסיק את שיגור הבלונים ולמנוע גם את ירי הרקטות. למרות ההתחייבות הזו, בשבוע שעבר עוד נמשכה המתיחות בדרום, והמצרים זעמו על חמאס שפגע בהבטחות שנתן להם.

כך או כך, גם כאשר הדיווחים הללו אינם מסתמנים כאמינים, המצרים שידרו לחמאס כמה פעמים בחודשים האחרונים כי הם הולכים ומאבדים סבלנות. ניסיונות התיווך שלהם להסדרה עלו על שרטון פעם אחר פעם. בחודשים שחלפו מאז חיסול בכיר הג'יאהד האסלאמי בהאא אבו אל־עטא, שב החמאס לנסות ולהפעיל לחץ על ישראל באמצעות שיגור בלוני נפץ ומתן אור ירוק לארגוני טרור אחרים לירות רקטות ופצצות מרגמה לאזורים הסמוכים לגדר, בניסיון למנף הישגים במשא ומתן על הסדרה תחת אש, בלי להגיע להסלמת המצב עם ישראל.

הימים האחרונים עומדים בסימן של רגיעה מסוימת, וסביר להניח שהמסר שהעבירה השבוע המשלחת המצרית בעזה לבכירי החמאס היה שהם משחקים באש, בייחוד בעת שמערכת הבחירות בישראל מתקרבת לישורת האחרונה. אבל מכאן ועד העברת מסר ישיר מישראל על חיסול אפשרי של בכירי הארגון - יש מרחק גדול, וכרגע הדבר נראה תלוש מהמציאות.

אומנם יש ירידה מסוימת במתיחות הביטחונית בדרום לאחר ביקורה של המשלחת המצרית, ושוב קיבלנו הוכחה לכך שכאשר חמאס מעוניין, הוא מסוגל להשתלט על השטח במהירות.

עם זאת, ניסיון החודשים האחרונים מלמד כי ההפוגות במתיחות הביטחונית לא ארכו זמן רב והתפוגגו במהירות. גם עכשיו, ולמרות הימים האחרונים, זו אפשרות סבירה יותר מרגיעה ביטחונית שתימשך לאורך זמן.