סוף סוף: סוף כל סוף התגלה מי הוא האיום על עתיד אמריקה, ומי יהיה אסון אם ייבחר כנשיא בבחירות 2020. זה לא דונלד טראמפ. זה מייק בלומברג. זה מה שהתברר בעימות הטלוויזיוני בהשתתפות המתחרים על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות שהתקיים אמש בלאס וגאס.

הוויכוח בין המתמודדים הפך למופע עועים. כמעט ולא דיברו על טראמפ. הייתה אחדות גורפת בהתנגדות למועמד – לא נגד דונלד טראמפ, נגד מייקל בלומברג. החטא הגדול שלו, היותו אמריקאי מצליח, היותו אזרח שהגשים את החלום האמריקאי, היותו מיליארדר. אלוהים ישמור.

המתמודדים התחרו ביניהם מי מהם יתקוף בחריפות גדולה יותר את בלומברג, מי מהם ישתלח באופן מעליב יותר בבלומברג, מי מהם יצליח יותר להוכיח ולשכנע עד כמה מייק בלומברג הוא אסון לאומה ואסור שישיג את מועמדות המפלגה לנשיאות. ראו הוזהרתם, אזרחי אמריקה. מייקל בלומברג הוא איום על עתידכם.

העימות הדמוקרטי אמש היה אירוע טראמפיסטי שבוצע באופן יעיל יותר מאשר טראמפ עצמו מסוגל היה לבצע. אפילו ג'ו ביידן, המתחרה הרציני, האיכותי, המיושב בדעתו, לא התאפק והשתלח במייק בלומברג בסגנון של סנדרס. מה שקרה, הפחיד כל כך את המתמודדים הדמוקרטים וליכד אותם היו תוצאות סקרי דעת קהל אחרונים שהראו גידול מתמשך בשיעורי התמיכה במייקל בלומברג. מה שהוסיף והעצים תחושות חרדה ותיסכול בקרב המתמודדים, שמדובר במתחרה שהונו הפרטי נאמד ב-56 מיליארד 
דולר ושאין לו גבול והגבלה במימון עלויות הקמפיין שלו. לפי אומדן רווח, בלומברג כבר השקיע בפרסומות על מועמדותו כחצי מיליארד דולר.

מי שהובילו את המיתקפה נגד בלומברג, ברני סנדרס ואליזבט וורן. סנדרס לא הפתיע. הוא תוקף ומעליב את המתמודדים באופן עקבי ושיטתי. ברני סנדרס גם מעודד מסקרים שמנבאים לו נצחון בפריימריז שיתקיימו בנבדה. מי שהפתיעה ואפילו הדהימה בהתנהלותה האגרסיבית והמתלהמת, היתה אליזבט וורן. הסנטורית שעד כה שמרה על הופעות מתונות תקפה בחריפות גורפת את מייקל בלומברג. "אני רוצה להתייחס למי שאחנו רצים נגדו – מיליארדר שכינה נשים 'בחורות שמנות' ו'לסביות עם פני סוס'. לא, אני לא מדברת על דונלד טראמפ. אני מתכוונת לבלומברג".

דונלד טראמפ לאחר החלטת בית הנבחרים להדיח אותו מתפקידו (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ לאחר החלטת בית הנבחרים להדיח אותו מתפקידו (צילום: רויטרס)


בלומברג עצמו שמר על שלווה וקור רוח. הוא ציין שהוא היחידי על הבמה ש"הקים עסק". בלומברג הבהיר שהוא מתכונן להשקיע
מהונו "במטרה לנצח את הנשיא הגרוע ביותר בתולדות ארה"ב". הוא הזהיר מפני הישג ל"מתחרה סוציאליסט" ולעג לברני סנדרס. "גם לך יש שלושה בתים". בלומברג התריע, "אם סנדרס יבחר כמועמד טראמפ יהיה נשיא עוד ארבע שנים".

מה שאפשר להגדיר נקודת אור בעימות, היה הביקורת שהוטחה נגד ברני סנדרס. נראה שהמתמודדים על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות מתחילים להבין ולהפנים שברני סנדרס בהשקפותיו הקיצוניות בנושאים חברתיים מהווה סכנה לסיכויי הדמוקרטים להביס את טראמפ.

רגעים מביכים ולא נעימים בויכוח היו העימות המעליב והמביש בין פיט בוטיג'ג' לאיימי קלובשר. השניים, שסיכוייהם במירוץ הדמוקרטי מתנדנדים, החליפו עלבונות והאשמות שלא הוסיפו כבוד והערכה לשניהם, בלשון המעטה. פיט בוטיג'ג' לעג לגילם של המתחרים, סנדרס ובלומברג בני ה-78.

מי שיצא לא טוב מהעימות אמש היה ג'ו ביידן. הוא כמעט הלך לאיבוד ובקושי הצליח להפגין נוכחות. "אפשר לומר משהו?", צעק כאשר עלתה בעימות התייחסות למקסיקו. "אני היחידי כאן שמבין בזה". עוד עימות כזה והדמוקרטים יכולים לשכוח מנצחון בבחירות 2020.