ההתמודדות על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית בבחירות 2020 עברה למסלול חדש ומרתק. ברני סנדרס, המועמד המוביל, הכריז מלחמה נגד צמרת המפלגה הדמוקרטית. עכשיו עלינו להמתין ולהיווכח - מה תהיה תשובתם של אלה הנמנים עם הנהגת הדמוקרטים. המשפט המשמעותי שסנדרס שיווק בנאום הנצחון שלו שנשא לאחר תוצאות הפריימריז בנאבדה היה: "יש לי חדשות לממסד הרפובליקני. יש לי חדשות לממסד הדמוקרטי. הם לא יעצרו אותנו". 

הממסד הרפובליקני בונה על דונלד טראמפ, ונצחונותיו של סנדרס רק מעודדים את הרפובליקנים, שכמו אמריקאים רבים, משוכנעים שאם אכן סנדרס יהיה המועמד הדמוקרטי לנשיאות - דונלד טראמפ לא רק מביס אותו אלא טורף אותו. המסר של סנדרס היה מכוון בעיקר ובמיוחד לצמרת המפלגה הדמוקרטית, שכן הוא אמר - "אני בדרך להשיג את מינוי המפלגה למועמדות לנשיאות בבחירות 2020 . לא תעצרו אותי".

אמנם סנדרס ניצח בשלוש הבחירות המוקדמות שהתקיימו עד כה - באיווה, ניו המפשייר ואמש בנאבדה. אבל, לומר שדהירתו למועמדות הדמוקרטית לנשיאות איננה ניתנת לבלימה, היא אמירה יהירה, רברבנית ושחצנית. המבחן הגדול והמשמעותי של סנדרס והמתמודדים הדמוקרטיים האחרים יהיה ב'יום שלישי הגדול', החל ב-3 מארס, ובו מתקיימות בחירות מוקדמות ב-14 מדינות, כולל מדינות מרכזיות ומאוכלסות. רק התוצאות שיושגו ב"סופר טיוזדיי" יסייעו לקבוע האם סנדרס אכן לא ניתן לבלימה, ואם מינוי המפלגה בכיסו.

אבל הוא ידע מה הוא אומר כלפי הממסד הדמוקרטי. סנדרס מודע היטב לתחושות האיבה הרווחות נגדו בקרב מנהיגי המפלגה הדמוקרטית. סנדרס לא היה ואיננו חבר במפלגה הדמוקרטית ונבחר כסנטור מטעם מדינת וורמונט כמועמד עצמאי. בסנאט לא מורגש בכלל שיתוף פעולה בין סנדרס לסנטורים דמוקרטיים, הוא יודע ומרגיש היטב שאלה הנמנים עם ממסד המפלגה רואים בו נטע זר, גורם בלתי רצוי, מטרד וצרה. 

הם נוטרים לו טינה על התנהלותו הפוגענית בבחירות לנשיאות 2016, כשהתמודד נגד הילרי קלינטון ונחשב כמי שנושא באחריות מסויימת לתבוסתה. היחס המתנכר, המזלזל והלעגני שממסד המפלגה הדמוקרטית רוחש ומפגין כלפי סנדרס, היה ועודנו הייסוד והבסיס שעליהם בנה ויצר סנדרס את התנהלותו המתריסה והפוגענית מול צמרת המפלגה. זהו המקור שממנו שאב והזין את שאיפתו להתמודד על מועמדות לנשיאות ארצות הברית. 

הכותרות של הדיווחים, מאמרי הפרשנות והטורים שפורסמו באמצעי התקשורת השונים בארצות הברית, על נצחונו המרשים של סנדרס בנאבדה היו ברובם בשורות מאוד לא נעימות לעתיד המצפה למפלגה, זאת במידה והמירוץ של ברני סנדרס אכן לא ייעצר. בעל הטור המוערך של הניו יורק טיימס פרנק ברוני, הכתיר את טורו בגליון יום ראשון של העתון הסוקר את הישגו של סנדרס במלים "הדמוקרטים מיועדים לאסון".  פרשנית של השבועון 'טיים'  ליסאנדרה ווילה כתבה מלאס-ואגס "ברני סנדרס מנצח בנאבדה והממסד לא עושה די לעצור אותו".

פרשן בערוץ ציבורי בניו יורק הזכיר למנהיגי המפלגה הדמוקרטית את הפסדו המביש של ג'ורג' מקגאוורן לריצ'ארד ניקסון ב-1972 ואת התבוסה של דוקקיס לג'ורג' בוש ב-1988 . "שניהם, מקגאוורן ודוקקיס היו פוליטיקאים נורמטיוויים ומכובדים", ציין הפרשן, "לא כברני סנדרס ששואף לשקם את ברית המועצות לשעבר בתחומי ארצות הברית.

השאלה הגדולה היא, האם מנהיגי המפלגה הדמוקרטית יתחילו לדבר, להתייחס ולהגיב לקמפיין הבחירות של ברני סנדרס? האם יתנו פומבי לדאגתם ולחרדתם לגורל שאיפתם להביס את טראמפ ב-2020 עם מועמד בן 78, נערץ במיוחד על צעירים וצעירות ימשיך לשעוט לכיוון  השגת מועמדות המפלגה לנשיאות?  דמוקרטי בכיר, הארי רייד, לשעבר סנטור ומנהיג דמוקרטי בסנאט, אמר בראיון לשבועון 'טיים': "אני חושב שבשלב זה זאת תהיה טעות להתערב בתהליך הפריימריס. אני מתכונן להמתין עד אחרי התוצאות של הסופר-טיוזדיי ואז אחליט אם לדבר".