המרענן הרשמי של בחירות 2020 הוא הסיכוי לדעיכתה של הציונות הדתית־לאומית. זאת בתנאי כמובן שגנץ ושות' יהיו שותפים בכירים בהקמת ממשלה חדשה, חרף המקלות בגלגלים שתוקעים ה"ה, שני הסוסים הטרויאנים של נתניהו, הנדל והאוזר. הסיכוי שהזנב ההתנחלותי לא יכשכש בכלב ולשון הקודש של ארץ ישראל השלמה לא תהיה עוד הלשון הרשמית של ממשלת ישראל - סביר למדי.  

לכאורה, העניין הוא רק שישה מנדטים לימינה. התרגיל של הרב חיים דרוקמן, בהשראת רבותיו האב והבן קוק, לדחוף לחזית את נפתלי בנט ואיילת שקד כחוליה מחברת לציבור החילוני ו"להתנחל בלבבות" הסתיים בהתרסקות. לא היה צורך בעידודה של "ארץ נהדרת" כדי להבין שבנט הוא פרחח מתייהר, שקד היא רובוטית ושניהם חולות נודדים מהפח אל הפחת.

כל זמן שהמתנחלים היו זקוקים לנתניהו כדי לקדם את תהליכי הסיפוח וההדתה הם היו עפר לרגליו. דרוקמן נלווה לנתניהו בכמה ממסעות הבחירות שלו במגזר, נצפה יושב בשורה הראשונה ומאותת לציבורו 'ממני תראו וכך תעשו'. עד כדי כך האיתות היה עוצמתי שהוא לכאורה העביר מנדטים (אומרים שלושה-ארבעה) לליכוד. בניגוד לאריה דרעי, שניהל בחוכמה את החבירה לנתניהו וגיבש זהות מזרחית עצמאית כנדבך לצד הליכוד, בימינה נתנו לו לדרוך עליהם.

משרד הביטחון לבנט הפך אותו לבדיחה ומי אם לא השליח לדבר עבירה של נתניהו, נתן אשל, הציב את דרוקמן בעמדת השליח לדבר התעייה. בן־גביר נעלב מכך שימינה פסלה אותו מטעמים עדתיים. אשל, שרצה את בן־גביר בפקודת נתניהו, הרגיע אותו ("בנט בדרך לחבור לגנץ, זה בטוח") ובין השאר סיפר לו כי "אמרתי לביבי שאין טעם להפעיל את דרוקמן שמוקמן". 

בסלנג הישראלי, אנשים שניתן להפעיל אותם קרויים שטינקרים. זה היה חתיכת עלבון שהיה אמור להישאר בחדר והוא חמק החוצה. דרוקמן הוא אדמו"ר הזרם המרכזי של המתנחלים, וכמו שהדיוט כמוני תפס את מערכת היחסים היה זה דווקא דרוקמן שהפעיל את נתניהו־תכמניהו. במערכת המשוגעת הזו הכל תלוי כיום באותם שני סוסים טרויאנים בכחול לבן שמעניקים לביבי את ה־60 שהוא זקוק להם. 

התרחיש הסביר ביותר, מבחינת חבורת ימינה, הוא להצטרף לגנץ תמורת תיקים זוטרים. האלטרנטיבה המבעיתה מבחינתם היא להמשיך ולטבוע במדמנה של הביביסטים כחברי כנסת מהשורה האחורית באופוזיציה. אין להם בעיה להצדיק את המהלך הזה: ארץ ישראל, תורת ישראל, עם ישראל. שלא לדבר על הסיכוי לשפד את משפחת בלפור. ממשלה שכחול לבן במרכזה, אם וכאשר, תפעל כמו בצה"ל שהם מכירים ותבלום כל מי שנאחז בישות ערטילאית במקום בפקודות מטכ"ל.