בישראל עדיין לא הכריעו באופן החלטי וסופי על מינון הסגר האזרחי לעומת התנעת הכלכלה, ובייחוד לא ברור מי יקבל וכמה מתמריצי הקורונה. לעומת זאת, ברור לחלוטין ממי אסור לקחת דוגמה לניהול המשבר: מחבריו, תומכיו ואדוניו של נתניהו בארצות הברית.

הברייה הדוחה והמסוכנת מכולן היא לא הפנגולין, אוכל נמלים סיני שעליו טופלים את הפצת הווירוס, אלא דונלד טראמפ. נשיא ארצות הברית מוכיח על בסיס שעתי שהוא הוא הגורם המסוכן ביותר שמנסה לבלום את המלחמה בנגיף. הציוץ האחרון שלו לאחר שהמעיט בנזקה של הקורונה היה: "אם נעבור את הקורונה עם 200־100 אלף מתים, זה יהיה הישג". ועכשיו השוס: אחוזי התמיכה בטראמפ עולים עכשיו מזה זמן רב בשיעורים של שלושה עד חמישה אחוז. הכרזותיו האפוקליפטיות האחרונות נועדו לרכך את ההתנהלות השערורייתית שלו כמי שהמעיט באיום הקורונה והעדיף תמותה גבוהה על פני פגיעה אנושה בכלכלה. "ארצות הברית לא בנויה לסגר", אמר. "אם מכוניות הורגות לא נפסיק את הייצור שלהן".

ותסמכו על הרפובליקנים שיעלו לאוויר העולם את ההצעות הכי מטורללות. דן פטריק, סגן מושל טקסס, הציע פחות או יותר לקשישים להקריב את עצמם למען ילדיהם ונכדיהם. הוא קרא "לפתוח את הסגר", ו"כאב וכסב מוכן לכך" כדי "שהכלכלה תשגשג". רק לפני כמה ימים טראמפ אמר בראיון לביל האמר ב"פוקס ניוז" כי "באיסטר (פסחא של הנוצרים, בסוף אפריל) אני רוצה לראות את הכנסיות גדושות בקהל מתפללים. זה מה שיזיז את הכלכלה שלנו".

כלכלות ארצות הברית וישראל נשענות על אותם יסודות אידיאולוגיים ונתניהו הוא האידיאולוג והמבצע המקומי. נתניהו המבודד כיום עקב חשש הידבקות עדיין נצור בין בר סימן טוב ממשרד הבריאות לבין שי באב"ד, מנכ"ל האוצר. "שר בכיר מעיד (ברק רביד, "הארץ"): 'אחרי שבע שעות דיון אצל נתניהו אף אחד לא מבין מה בעצם החלטנו, אם בכלל".

הפוליטיקה האמריקאית נשלטת, על פי פול קרוגמן (חתן פרס נובל לכלכלה ובעל טור ב"ניו יורק טיימס") ואחרים, על ידי הכסף התאגידי הגדול – הכסף שעומד מאחורי הכחשת הקורונה, הכחשת האקלים והמיסוי המקל לאלפיון. בישראל רוסן הכוח התאגידי הגס על ידי קריסת הטייקונים. הבנקים המוסדיים הם עדיין נציגי הכוח התאגידי הרך והלובי החזק ביותר. הציבור שילם את הפסדי הטייקונים וישלם גם עכשיו (קריסת תשובה) כדי שהמוסדיים לא ייפלו.

בינתיים ניתן ליהנות מההצגה של טראמפ. הוא מתגאה בכך שהרייטינג הטלוויזיוני שלו במסיבות העיתונאים היומיות שלו עולה על זה של תוכנית הריאליטי "הרווק". רכושו מושקע בנדל"ן פעיל, חלק גדול בבתי מלון ובמגרשי גולף. יום אחד הכריז על פי דרישת מערכת הבריאות שלו על נוהל ריחוק חברתי, ולאחר שהתבררה הפגיעה ברכושו חזר ותקף את הריחוק והציע לחזור לחיים רגילים. מטורף? נתניהו מתגאה בכך ששוחח עם חברו הטוב, ועל זה נאמר, ספר לי מי חבריך ואומר לך מי אתה.