משבר הקורונה מאפשר חסכון של מאות שקלים בהוצאות אחזקת הרכב

לפני שמקטרים, אפשר לעזור לעצמנו. החיסכון העיקרי הוא ביכולת להפחית את עלות הביטוח המקיף והחובה לרכב, לחסוך בהוצאות טיפול במוסכים ולתדלק במחירי סוף העונה

יהודה שרוני צילום: ראובן קסטרו
מכוניות חונות
מכוניות חונות | צילום: הדס פרוש , פלאש 90
2
גלריה

החיוב בגובה של אלפי שקלים לחודש ממשיך להיגבות, למרות שבמרץ ובמחצית הראשונה של אפריל חויבנו להשבית את הרכב. המכונית נשארה בחנייה לא בגלל שנמאס לנו לנהוג, אלא בגלל הסגר שנכפה עלינו. על רקע זה הגיש רו"ח עופר מנירב נשיא לשכת רואי החשבון לשעבר תביעה ייצוגית כנגד רשות המיסים והמוסד לביטוח לאומי בהיקף 700 מיליון שקל כדי לקבל חזרה את הכסף. הלאה. חברות הביטוח גובות על הביטוח המקיף (והחובה) את אותם התעריפים בערב המשבר. בעקבות עוצר הנסיעה אנחנו סתם משלמים ביטוח.

תדלוק רכב
תדלוק רכב | צילום: אילוסטרציה: נאור רהב

חברות הביטוח מחויבות על פי הוראות האוצר להיענות לבקשתכם. עם פוליסות ביטוח החובה המצב יותר מורכב, כי חייבים לשלוח פיסית את הפוליסות כדי לבטל, אבל רוכבי אופנוע או נהגים שעשו ביטוח דרך "פול" חברות הביטוח רשאים לבטל גם את החובה. בשורה נוספת קשורה לרכב קשורה לענף מוסכי הרכב והפחחות שהפכו בעקבות המשבר לחסרי תעסוקה. רבים קיבלו בימים האחרונים פנייה מהמוסך כדי לעשות טיפול במחירים מיוחדים. חלק המוסכניקים יגיעו ממש עד הביתה לקחת את המכוניות ולהחזירה מהטיפול. שווה לנצל.

פן נוסף ואחרון הקשור למכונית הוא מחירי הבנזין. צניחת מחירי הדלק בעולם הורידה בתחילת אפריל את מחירו של ליטר בנזין בשירות עצמי ב-1.03 שקל לליטר, ל-4.89 שקלים. בלי קשר, המיסים הנגבים (מס בלו ומע"מ) נסקו לשיא עולמי של 77% מהמחיר לליטר. למי ששכח לתדלק, זה הזמן לעשות את זה. תדלוק של 40 ליטר יחסוך 40 שקלים וזה הרבה כסף. אמנם יתכן שבתחילת מאי נשלם עוד פחות (והפעם בגלל ירידת הדולר), אבל זה כבר הבונוס. תחנות הדלק ריקות בימים אלה כמו מגרש חנייה ביום כיפור כך שאין תורים. משיקולי הווירוס מומלץ שתגהצו בעצמכם את הכרטיס ולא תפקידו אותו בידי המתדלק.

תגיות:
מכוניות
/
קורונה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף