עוד לפני שאנחנו מקטרים ומשיאים עצות לכל דורש מה לעשות, בואו נראה תחילה איך אנחנו יכולים לעזור לעצמנו כדי לצלוח בשלום את המשבר בהיבט הפיננסי. הפעם אתמקד בענף הרכב, שהוא הוא אחד התחומים המתכתבים במישרין עם המשבר והכיס. כבעלי מכוניות עדיין לא הפנמנו עד תום את המשמעויות הצרכניות של הדרמה. למשל, מי שנהנה עד היום מאחזקת רכב, חויב במשכורתו בעלות שווי השימוש, וזה נחשב לחלק מההכנסה החייבת.

החיוב בגובה של אלפי שקלים לחודש ממשיך להיגבות, למרות שבמרץ ובמחצית הראשונה של אפריל חויבנו להשבית את הרכב. המכונית נשארה בחנייה לא בגלל שנמאס לנו לנהוג, אלא בגלל הסגר שנכפה עלינו. על רקע זה הגיש רו"ח עופר מנירב נשיא לשכת רואי החשבון לשעבר תביעה ייצוגית כנגד רשות המיסים והמוסד לביטוח לאומי בהיקף 700 מיליון שקל כדי לקבל חזרה את הכסף. הלאה. חברות הביטוח גובות על הביטוח המקיף (והחובה) את אותם התעריפים בערב המשבר. בעקבות עוצר הנסיעה אנחנו סתם משלמים ביטוח.

מי שמרוויחות הן חברות הביטוח, שמשלמות פחות בגין תביעות הנזק למכוניות או גניבות. מדוע שנשלם תעריפי טרום קורונה כשסיכון הביטוח ירד עקב מיעוט הנסיעות? אתם מוזמנים להתקשר לחברות הביטוח ולדרוש הנחה. תתפלאו אבל זה עובד. אם פוליסת הביטוח לרכב מתחדשת בעיתוי הנוכחי, זה הזמן הטוב ביותר להתמקח. אישית ניסיתי ויצאתי עם חסכון של מאות שקלים. לחליפין אם בכוונתכם להשבית את המכונית כי ממילא אנכם נוסעים, אתם רשאים לבטל את הביטוח המקיף או להקפיא את הפוליסה.

תדלוק רכב (צילום: אילוסטרציה: נאור רהב)
תדלוק רכב (צילום: אילוסטרציה: נאור רהב)

חברות הביטוח מחויבות על פי הוראות האוצר להיענות לבקשתכם. עם פוליסות ביטוח החובה המצב יותר מורכב, כי חייבים לשלוח פיסית את הפוליסות כדי לבטל, אבל רוכבי אופנוע או נהגים שעשו ביטוח דרך "פול" חברות הביטוח רשאים לבטל גם את החובה. בשורה נוספת קשורה לרכב קשורה לענף מוסכי הרכב והפחחות שהפכו בעקבות המשבר לחסרי תעסוקה. רבים קיבלו בימים האחרונים פנייה מהמוסך כדי לעשות טיפול במחירים מיוחדים. חלק המוסכניקים יגיעו ממש עד הביתה לקחת את המכוניות ולהחזירה מהטיפול. שווה לנצל.

פן נוסף ואחרון הקשור למכונית הוא מחירי הבנזין. צניחת מחירי הדלק בעולם הורידה בתחילת אפריל את מחירו של ליטר בנזין בשירות עצמי ב-1.03 שקל לליטר, ל-4.89 שקלים. בלי קשר, המיסים הנגבים (מס בלו ומע"מ) נסקו לשיא עולמי של 77% מהמחיר לליטר. למי ששכח לתדלק, זה הזמן לעשות את זה. תדלוק של 40 ליטר יחסוך 40 שקלים וזה הרבה כסף. אמנם יתכן שבתחילת מאי נשלם עוד פחות (והפעם בגלל ירידת הדולר), אבל זה כבר הבונוס. תחנות הדלק ריקות בימים אלה כמו מגרש חנייה ביום כיפור כך שאין תורים. משיקולי הווירוס מומלץ שתגהצו בעצמכם את הכרטיס ולא תפקידו אותו בידי המתדלק.   

מתוך הטור שוטף פלוס המתפרסם מחר במעריב סופהשבוע