המלך הירדני הגיב בימים אלה בחריפות למגמה הגוברת בישראל לסיפוח שטחים ביהודה שומרון ובקעת הירדן. הפלסטינים בוודאי מתנגדים נמרצות למהלך הצפוי הזה. שלטונות מצרים טרם אמרו את דברם. הסיפוח הזוחל הולך ומתגבר. מי יעמוד נגדו?

בתקווה שאויבינו אינם קוראים את מדורנו, להלן עצה חורצת גורלות לדורשי רעתנו אילו היינו חלילה וחס במקומם. ובכן, עליהם להתכנס לישיבת חירום ולצאת בהכרזה קבל עם ועולם, יחידה ומיוחדת במינה, שטרם נשמעה עד כה: אנחנו שוב לא נילחם בישראל. היא עובדה קיימת. אנחנו מושיטים לה יד אוהבת ומכריזים על ברית אחים. כל תושבי יהודה ושומרון הערבים מצטרפים בזה ללא כל הסתייגות למדינת היהודים.

אתם מבקשים לספח אותנו? אדרבה. אנחנו מסתפחים בששון ובחדווה. לא נגלה שום התנגדות. נהפוך הוא, אנחנו מבקשים להתאחד עם אחינו הערבים תושבי ישראל ואזרחיה, אנחנו מבקשים לקבל על עצמנו לא רק אזרחות ישראלית אלא אפילו לשרת בצבא אם נידרש לכך. כמובן ששום אויב כבר לא יעמוד מנגד.

בנימין נתניהו מכריז על כוונתו לסיפוח הבקעה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
בנימין נתניהו מכריז על כוונתו לסיפוח הבקעה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

לא רק זאת, אנחנו גם קוראים לאחינו ברצועת עזה הנאבקים על קיומם והמשגרים מעת לעת טילים נגד ישראל, אנא מכם, הצטרפו אלינו. כרתו ברית אחים עם אחינו הציונים בארץ ישראל. מעתה ואילך אלה יהיו גבולותינו: הירדן עד הים ומגבול מצרים עד הים התיכון. אנחנו, כארבעה מיליון תושבים, מחבקים את אחינו הישראלים, מבקשים להציג את תעודות הזהות הכחולות לכל דורש.

בתמורה איננו מבקשים דבר אלא רק להפוך להיות אזרחים ישראלים ושותפים לטוב ולרע. לא עוד מלחמות. לא עוד שפיכות דמים. אנחנו גם מבקשים לבחור ולהיבחר למוסדות ישראליים כמו הכנסת. אנחנו הרי אזרחים שווי זכויות, הלא כן?

חיילים ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)
חיילים ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)

אנחנו מחבקים את אחינו בציון. אנחנו כנראה גם נהווה רוב בכנסת יחד עם אחינו הערבים הישראלים. בבחירות הבאות, על פי כל כללי הדמוקרטיה, אין ספק שמרבית השרים בממשלה יהיו אחינו מיהודה ושומרון. אולי אפילו ראש הממשלה עצמו יהיה תושב עזה או רמאללה או יריחו. לא עוד הבדלי גזע, מין ומוצא. מעתה ואילך העולם כולו יצפה בנו באהבה. הגבולות ייעלמו. כל אזרח יוכל להתיישב בכל מקום שיבחר בו.

תל אביב תהיה משותפת לנו וגם לעזתים שירצו בכך. ירושלים, יחד עם מזרח העיר, תהיה של כל עמי ודתות האזור. הבה נרים כולנו את דגל האחדות. והציונים? להם לא תהיה תקווה, שהרי ארץ ישראל הפכה להיות ארצם של כל אזרחיה. היהודים ימשיכו מעת לעת לצייץ: אתה בחרתנו מכל הגויים, אך לא יהיה מי שיקשיב להם.