השד והבקבוק: "שילמת מחירים בעבר, צפי לעונש", נכתב במכתב האיום ששוגר לשופטת בית המשפט העליון ענת ברון, ששכלה את בנה בפיגוע הרצחני בפאב "מייק'ס פלייס" בשנת 2003. המשטרה פתחה בחקירה. למחרת התברר שלתיבת הדואר של השופט עוזי פוגלמן הודבקו מדבקות בסגנון "בג"ץ: דם יהודי אינו הפקר". בינתיים הודתה שפי פז שהדבקת המדבקות זו עבודה שלה. אין לי מושג מי שלח את המכתב לשופטת ברון, אבל לא צריך להיות גאון כדי לזהות מי מחולל את ההסתה, מי מפיץ את השנאה, מי מפרק בשיטתיות את כל מוסדותיה של המדינה הזו, בזה אחר זה. התחלנו עם המשטרה, המשכנו לפרקליטות, הגענו לבתי המשפט. עכשיו אנחנו בבית המשפט העליון.

השופטת ענת ברון (צילום: יוסי זמיר פלאש 90)
השופטת ענת ברון (צילום: יוסי זמיר פלאש 90)

ביום שני חשפנו ב"מעריב" את פעילותן של עשרות קבוצות וואטסאפ של תומכי נתניהו (להלן: ביביסטים) שבהן מופצת כמות מסחרית של דברי הסתה נגד כל מי שמסומן כאנטי־נתניהו. בקבוצות הללו חברים אלפי אנשים המשוכנעים בכל לבם שהמשיח נרדף על ידי ישות שטנית המכונה "דיפ סטייט" ומורכבת מגידוף ושמו "שלטון החוק" ונציגיו באשר הם: פרקליטים, חוקרים, שופטים, עיתונאים, היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, קרן וקסנר, הקרן החדשה, אנשי הלטאה, האילומינטי וכל מי שמעז להעלות על דעתו שיכול להיות שבנימין נתניהו אינו מתת האל למין האנושי בכלל וליהודים בפרט, אלא מנהיג שהרקיב בשלטון ומרקיב עכשיו מדינה שלמה.

כמות הביוב הזורמת בתעלות הוואטסאפ הצדדיות הללו יכולה להסריח מדינה שלמה. אין גידוף שלא מגודף שם כלפי מערכת אכיפת החוק, מוסדות הצדק ושומרי הסף. הנה דוגמאות: לאחר פסק הדין בבג"ץ שמנע הריסת בית מחבל (מקרה בודד. בעשרות מקרים אחרים בג"ץ אפשר הריסות), נכתב בקבוצת וואטסאפ הנקראת "עדכונים בג"ץ 2" הפוסט הבא: "ביתו של המרצח לא ייהרס. האחראים הם שני שופטי בג"ץ ענת ברון ועוזי פוגלמן. שני הדיקטטורים מבג"ץ... מופקדים באופן קבוע ע"י אסתר חיות, השם יקום בה, על תיקי מחבלים ומסתננים. מטרתם הברורה והחד משמעית של השלושה האלה היא לחסל את מדינת הלאום היהודית... החבר'ה האלה מבג"ץ עוסקים במגה בגידה בהיקפים שאין להם אח ורע בהיסטוריה. ביבי מנע עד כה לטפל בהם, אולי עכשיו יתעורר... לאחר שרווינו נחת מהשר אוחנה הגדול, הופקד תיק המשפטים בידי עושה דברם הנרצע של הפושעים, הוא ניסנקורן הבולשביק. האם נלך בעיניים עצומות לעבר שואה שלישית ולא נפעל נגד המגה פושעים...?".

השופטת חיות במהלך הדיון בעניינו של אדלשטיין  (צילום: אמיל סלמן)
השופטת חיות במהלך הדיון בעניינו של אדלשטיין (צילום: אמיל סלמן)

ההיסטוריה והסטטיסטיקה בארצנו מוכיחות שפעמים רבות לאחר מסעות שטיפת מוח מימין שבהם נעשה שימוש במונחים הקשורים ב"בגידה" או "התרת דם יהודים" או "זרע עמלק" או כל וריאציה על הנושאים הנ"ל עלול לקום רוצח בודד ולעשות מעשה. מברוך גולדשטיין דרך עמי פופר, יונה אברושמי, עדן נתן־זאדה וג'ק טייטל, עד יגאל עמיר ועוד רבים מאוד ולא טובים. רשימה אינסופית. כפי שכבר הוכח כאן, באמצעות עדותו של פסיכיאטר ההמונים של ביבי (פרופ' יאיר עמיחי המבורגר), מי שעמד בראש מסע ההסתה נוטף השנאה נגד יצחק רבין טרום רציחתו, היה לא אחר מאשר בנימין נתניהו.

"רבין מעדיף את רווחת תושבי עזה על ביטחונם של תושבי ישראל", אמר נתניהו על דם הנרצחים באחד הפיגועים, ואחר כך התפלא שקם מישהו וניסה לעצור את רבין כדי להושיע את העם (וגם הצליח). דבריו של נתניהו, מההפגנה ההיא בכיכר ציון דרך מסע הלוויה ההוא בצומת רעננה, הובילו את פעילי הליכוד והימין למרדף מתמשך אחרי רבין באשר ילך. מרדף שהוציא, בלשונו של אותו פרופ' המבורגר, "את השד מהבקבוק והעיר את היצרים האפלים".

אז עכשיו אותו הדבר בדיוק. ההיסטוריה חוזרת למקום הפשע בהבדל אחד: ראש הממשלה נשמר ומאובטח בידי ארמדות של אנשי ביטחון ואמצעים מיוחדים, הוא מתנייד בשיירה משוריינת, הוא מוקף עשרות גברתנים ונמצא רק בשטחים סטריליים. כל השאר (קציני משטרה, פרקליטים, שופטים ועיתונאים), לא...

הטור המלא של בן כספית היום במעריב סופהשבוע