עד כמה צריך אדם להיות אנוכי/רע/טיפש/חסר אחריות כדי להסתיר את העובדה שהוא חולה במחלה מידבקת שממנה מתים בכל יום אנשים בארץ, ולצאת לנופש במלון באילת ולהתנהג כאילו כלום לא קרה? או גרוע מזה, כשאדם חולה קורונה עולה לטיסה - כמו אותו חולה מאומת שטס לאוקראינה - והרי ידוע שבחללים סגורים, כמו מטוסים ואוטובוסים, ההדבקה הרבה יותר נרחבת.

נזכיר גם את המקרה שאירע בתחילת מרץ, אז עלה החשד כי זכיין הפיראט האדום באור יהודה לא מסר פרטים נכונים בתחקיר האפידמיולוגי. הוגשה נגדו תלונה והוא היה חשוד בהפצת מחלה.

מאז פרוץ מגיפת האיידס מתו מהמחלה יותר מ־25 מיליון בני אדם. גם אז היו אנשים שידעו שהם חולים, ובכוונה קיימו יחסי מין לא מוגנים כדי להדביק אחרים. זה הרוע בהתגלמותו. ידוע שבזמן מגיפה הרוע יוצא, אבל איפה המצפון? ברור שהמעשים הללו נעשים מתוך מודעות מלאה, שהרי כולם בוגרים וערים לחלוטין לעובדת היותה של המחלה מידבקת. האם הם פסיכופתים חסרי מצפון?

באיידס, בניגוד לקורונה, אדם שלא נזהר ולא מגן על עצמו ונדבק כתוצאה מיחסים לא מוגנים, אחראי למעשיו ומשלם את המחיר. בקורונה, האדם מדביק אחרים מבלי שאלה יכולים לדעת או להתגונן, והם עלולים לחלות ואף למות מהמחלה. לאיידס יש כיום טיפול. לקורונה עדיין לא.

אני חושב שיש צורך דחוף לשנות את החוק, להטיל קנסות כבדים ועונשי מאסר ארוכים על מי שעוברים על החוק. יש להתייחס אליהם כאל רוצחים בפוטנציה ומפיצי מחלות. רק בהטלת עונשים כבדים ניתן יהיה אולי למנוע תופעות נלוזות אלו. בנוסף, יש לפרסם את שמם ותמונתם בכל אמצעי התקשורת, לעשות להם ביוש (שיימינג) וגם להציע עזרה לציבור שיוכל לזהות אותם ולהתרחק מהם.