עד עכשיו החזקתי מנפתלי בנט. אני מעריכה את החיוניות והדחף העצום שלו לעשות למען העם (למרות התנגדותי לאג'נדה הימנית) ואני לגמרי מאמינה לרצון הכן והאמיתי שלו לתרום. עד שהגיע המפגש המוזר עם השורדת האולטימטיבית, נעמה קסרי, והוריד מקסמו.

נעמה קסרי נפגשת עם נפתלי בנט (צילום: אינסטגרם)

כפי שכבר פורסם, קסרי ובנט נפגשו לדון בשיתוף פעולה עתידי בתחום הפוליטיקה. ייתכן שבאותה שיחה על מצב האומה, הצליחה קסרי אף להשחיל כמה עצות לשיפור מצב הפנים של איש הימין, שלא נראה כמו מישהו שזקוק לזריקות בוטוקס, כי מרוב שהוא תמיד נמרץ ואנרגטי פניו נוצצים ומבריקים מהתלהבות, ועורו מתוח יותר מהעור ממנו עושים דרבוקות. בכל מקרה, אני תוהה האם אנחנו צפויים לראות בבחירות הבאות עוד תופעות של פוליטיקאים שקמפיין מוצלח מבחינתם, ייחשב אך ורק אם הם יצליחו לצרף לשורות המפלגה פליטי ריאליטי אלה איילון למשל? ליטל סמדג'ה? או אולי ישראל אוגלבו שעם כמה קללות נמרצות יעשה סדר במליאת הכנסת.    

אז נעמה קסרי קמה בוקר אחד והחליטה שהפוליטיקה זקוקה ליותר כוח נשי שישים קץ לבלגאן השורר היום במדינה, והיא הבן אדם המתאים לתפקיד. אני לגמרי בעד כוח נשי. מזמן אמרתי שנשים יותר חכמות מגברים. עובדה שבניו זילנד ראשת הממשלה הצליחה להשתלט על הקורונה יותר מכול מנהיג גברי אחר בעולם.

לכן, אני חלילה לא מזלזלת בשאיפה החדשה של קסרי להשתלב במערכת הפוליטית שלאחרונה הולכת ומדרדרת, לפעמים עד כדי ביזוי עצמי וביזוי הבוחרים שנתנו מבטחם במנהיג כזה או אחר והתאכזבו. אין כל רע בדם חדש, צעיר ורענן שיתחיל לזרום בעורקיה של הנהגה שיוצרת הרגשה שאבדה את דרכה. מה עוד שנעמה הוכיחה שוב ושוב שיש לה את זה. היא ערמומית כמו שועלה, חריפת שכל וחלקלקת לשון, מניפולטיבית וכל כך ממוקדת מטרה, שהיא תסלק כל אבן נגף מדרכה על מנת להגיע אליה. ראינו אותה בפעולה כשורדת בשתי עונות של "הישרדות" ולא פעם היא השאירה אותנו פעורי פה כשהיא שיחקה במוחותיהם של שאר המתמודדים, ערבבה אותם ולשה אותם עד שהיו כחומר ביד היוצר. אמנם היא זכתה בפעם השנייה ב"הישרדות" לתואר "השורדת האהובה", אך במהלך העונה לא כל הצופים אהבו את הדרך שעשתה. רבים אפילו חשבו שהיא רעה, קרה וחסרת רגש ומאסו בתחמונים ובתחכומים שלה, כשהיא מסוגלת לחייך ליריב כאילו היא דורשת את טובתו בלבד, אך ברגע האמת יכולה לתקוע לו סכין בגב מבלי להניד עפעף, ועוד לצאת מזה בשלום בצורה הכי אלגנטית. מה נדרש יותר מפוליטיקאי? ועוד פוליטיקאי במדינה מתוסבכת כמו שלנו.

אלא שדווקא בגלל כל התכונות שציינתי, ודווקא בגלל שהיום יותר מתמיד, העם הזה מרגיש שהמערכת משקרת לו והוא מזמן איבד בה אמון, איך נאמין למישהי שמראש אנחנו יודעים שהיא מסוגלת להיות ממולחת ותכסיסנית ואולי תעבוד עלינו בעיניים? כאילו שגם כך לא הוליכו אותנו מספיק שולל?

אולם מה שבאמת הפריע לי והביך אותי במפגש בין בנט והשורדת במיל', זה שיו"ר ימינה עשה פה צעד שנראה יותר כמו ספין למשוך תשומת לב, ולהיראות עממי וכמי שמבין ללבו של האיש הפשוט המזדהה עם גיבוריו בריאליטי. לא רק שלא התרשמתי מהמהלך, אלא הוא נראה לי מזויף ומביך עבורו. אתה מפנה מזמנך, שמן הסתם צפוף באירועים, על מנת ללכת לפגוש יוצאת תוכנית ריאליטי, מפורסמת ככל שתהיה, בקליניקת הבוטוקסים והחומצות שלה, בשביל לדבר ביזנס? אין ספק שהפוליטיקאים והכנסת שלנו זקוקים לשיפוץ קוסמטי דחוף (תרתי משמע) מידיה המיומנות של קסרי שרואה עצמה מומחית לטיפולי אסתטיקה, אבל דווקא בימים אלה, כאשר ממילא הפופולריות של בנט הולכת וגדלה, למה הוא זקוק לטריק תקשורתי נמוך כזה שיסיט אליו את אור הזרקורים?

בסיפור הזה, לא קסרי היא הבעיה. זכותו של כל אדם להיכנס לפוליטיקה. מה שהפריע לי הוא המניע של בנט שעמד מאחורי אותה פגישה, שנראה לי כניסיון למצוא חן ולסחוט עוד גלי אהדה. מצטערת, אבל הפעם הטריק הזה לא עבד.