"הגורמים המקצועיים קבעו", כך נכתב בתגובת לשכת ראש הממשלה על הפרסום הלא ייאמן לפיו בני הזוג נתניהו לא יתערבבו בדלת העם בטיסה לוושינגטון בשבוע הבא, אלא יטוסו במטוס פרטי. על פי התגובה, זה בכלל לא הם, אלא "הגורמים המקצועיים". לא ראוי שבני הזוג המלכותי יטוסו עם ההמונים, זה מסוכן, אפשר להידבק בקורונה, קשה לאכוף את תקנות ההיגיינה הקשוחות מבלפור (עם הערדליים וכו') על טיסה במטוס נוסעים גדול וחוץ מזה היי, זה יותר זול!

אז ככה: אין שום סיכוי שאירוע כזה היה קורה אם היה במשרד ראש הממשלה מנכ"ל סביר, מהסוג שכיהנו שם עד לאחרונה: איל גבאי, הראל לוקר, אלי גרונר או יואב הורוביץ לא היו מאשרים חרפה כזו. כל אחד מהם מנע, בתורו, את הכניעה לגחמותיה האינסופיות של משפחת נתניהו. כל אחד, בתורו, שילם את המחיר על זה. היו כאלה שהופרשו, היו כאלה שברחו, היו כאלה שבלעו את הזעם והצליחו להחזיק מעמד עד סוף הקדנציה.

מה שקרה בינתיים זה דבר פשוט: הם השתלטו על "הגורמים המקצועיים" והצליחו לכופף אותם למרותה המוחלטת של המשפחה. מנכ"ל המשרד? אין דבר כזה. מכהן שם ממלא מקום נפחד, נטול כישורים, עסקן ליכוד זוטר שהגיע ללשכה כסגן שני למזכיר הממשלה אבל הראה נכונות לחתום ולאשר את כל הדרישות המגיעות מבלפור. מאז, מאריכים את כהונתו כממלא-מקום כל שלושה חודשים והכל טוב.

עוד קודם, מונה לתפקיד קצין הביטחון של משרד ראש הממשלה המועמד הכי פחות ראוי מאלה שניגשו לתפקיד. יתרונו הגדול היה העובדה שאישר ו"קבע" כל מה שהתבקש ממנו. כולל אאודי איי-8 משוריינת לגברת, כולל איומים על חיי הילדים, כולל אפילו הגשת תלונות למשטרה בגין איומים כאלה או אחרים על בני המשפחה. בעמדת החשבות הכללית של המשרד יושבת מי שנחשבת מקורבת במיוחד לגברת נתניהו, אליה הועברו כל הסמכויות הקשורות בבלפור. עזרא סיידוף כבר מזמן לא שם, אבל רוחו מרחפת.

במצב הדברים, אין מי שימנע מהעברת כל חמרי הניקוי והחיטוי, כולל כמויות מסחריות של ערדליים, כפפות, מסיכות וכו' ממשרד ראש הממשלה לבלפור, כולל אישור כל הגחמות האפשריות, כולל טיסה לארה"ב במטוס פרטי כדי לא להתערבב יותר מדי עם בני תמותה רגילים.

מה עלה בגורלו של "מטוס ראש הממשלה" המפורסם, בו השקענו כבר קרוב למיליארד שקלים? הכסף בוזבז, המטוס נגנז, בינתיים. כזכור, ה"גורמים המקצועיים" אישרו גם את האירוע הזה, אחרי שהובטח שמדובר בעלות צנועה של כ-200 מיליון שקל בלבד. בינתיים העלות המריאה. המטוס, עוד לא. הוא כאן, מוכן ומזומן, עמוס מערכות קשר והגנה, אבל לא טס. החשש הוא ממראית עין לאור משבר הקורונה הקשה.

אז מה עושים? טסים בטיסה פרטית. על המטוס של אודי אנג'ל אין את כל המערכות היקרות שהותקנו על מטוס ראש הממשלה. אז מה? העיקר שיש שם קצת שקט, נוחות וניתוק מההמון הסוער.

הדרישה לטיסה בשני מטוסים הגיעה מהרגע הראשון בו התברר שיש טקס חתימה בוושינגטון. בהתחלה היא נבלמה. הוחלט שכולם יטוסו ביחד, בבואינג 777, בו תהיה הפרדה בין מחלקת האח"מים לשאר הנוסעים. אחר-כך עלו על הרעיון של טיסה פרטית, מכרו לציבור שזה יותר זול, וממשיכים הלאה. למה? כי הם יכולים, זה למה.