החשש הרווח בקרב המגזר החסידי-חרדי הוא שיעקב ליצמן יחזור בו מהתפטרותו וישאר בממשלה - זהו המסר העולה ומשתמע באופן ברור  בהתבטאויות הרווחות בשיחות פרטיות עם בכירים במגזר שהגיבו על התפטרותו. מסר שנשמע נחרץ ומאוד רצוי במיוחד בשיחות עם בכירים  בחסידות גור. "יש לו (לליצמן) 48 שעות לחזור בו מהתפטרות ואנחנו בחודש של רחמים וסליחות. אני מאוד מקווה שהוא לא ינצל זאת כדי להביע חרטה על התפטרותו", אמר בשיחה טלפונית דמות בכירה בחסידות גור.

בקרב בכירי חסידות גור, שליצמן מייצג בראשות אגודת ישראל ובממשלה, האהדה לליצמן שואפת לאפס. בשיחות עם עסקנים בכירים בחסידות גור, מתברר שקיימת ביניהם הסכמה כללית: לא אוהבים את ליצמן.  אחדים מהם מזכירים את מוצאו האמריקאי, כמי שלא גדל במחיצת אדמו"רי גור ולא הושפע מהנהגתם. "אביו היה ליטאי. במקורו ליצמן בכלל איננו שייך לחסידות גור", אמר האיש.

ותיקי חסידות גור כועסים על ליצמן, משום שלדבריהם בהתנהגותו השחצנית, בזלזול שהוא מפגין כלפי חסידויות אחרות וחוגים חרדיים הוא השניא את חסידות גור והרס את מעמדה כגורם מוביל ומשפיע בציבור החרדי-חסידי, מעמד שממנו נהנתה שנים רבות. ההרס הזה נחשף בתוצאות הבחירות המוניציפליות האחרונות שהתקיימו בישראל כאשר כל מועמד מקומי שחסידות גור המליצה עליו נכשל ולא נבחר.

בקרב מי שידועים כנמנים עם צמרת אגודת ישראל, הכעס על ליצמן גדול. במיוחד הם מגנים את התנהלותו האנוכית המופרזת והמזלזלת בסובבים אותו. "הוא (ליצמן) נכנס לרבי במוצאי שבת וגילה לרבי על כוונתו להתפטר", סיפר האיש, הנמנה עם צמרת אגודת ישראל, "אבל כמנהגו תמיד הוא פעל על דעת עצמו. לא התייעץ עם אף אחד, לא שאל, לא עידכן מראש. הוא עושה מה שהוא רוצה. הוא זאב בודד, ילד מגודל". עסקנים שעבדו במחיצתו טוענים שליצמן פועל גם מתוך שאיפה ודחף שלא ליצור בסביבתו יורש וגורם שייחשב כממלא מקומו.

אלו תיאורים מתונים על אופיו של יעקב ליצמן. בשיחות נשמעו הגדרות קשות וקיצוניות על התנהלותו. "הוא איש כוחני, הרסני. הוא הרס את אגודת ישראל", אמר בשיחה עסקן חרדי ידוע ומוערך מוותיקי אגודת ישראל. "הוא איננו מסוגל לעבוד בשיתוף פעולה. איננו מסוגל לשמוע חוות דעת, עצה או לשאול ולהתייעץ מראש וגם לא רוצה לשמוע ולשאול". לדברי האיש, "שים לב, שראשי הסיעות המרכיבות את יהדות התורה אינם מתכוננים להתפטר מכהונותיהם הממשלתיות. אין להם שום כוונה ללכת בעקבותיו".  

מה שעדיין מחזיק את ליצמן  בתפקידו כראש אגודת ישראל וכנציג חסידות גור בכנסת  זה הקשר שהוא שומר ומטפח עם האדמ"ור מגור. "יש ביניהם ברית מסויימת שאינני יכול להגדיר את מהותה ולהסביר את סיבותיה", אמר בכיר בחסידות גור, הנחשב כמקורב לאדמ"ור.