איך ננצח את הקורונה? לשאלת ה־7.8 מיליארד (תושבי תבל) אין תשובה אולטימטיבית. המענה החלופי: להכין עצמנו, עד למציאת חיסון, לחיים עם הקורונה. ללמוד איך ממשיכים בעבודה, בלימודים, ביצירה, תוך ריסון ההדבקה וזהירות רבה יותר אישית וסביבתית.

אבל חובה להוציא את הסמכות הבלעדית לניהול המערכה במגיפה מידי ראש הממשלה והמל"ל, שכישלונם המהדהד במיגוּרה נמשך – ראה האוטונומיה שנטלו לעצמם חרדים רבים בשמחות החג, בהתכחשות המשטרה ואולי באישור בלפור. לכן הפרויקטור חייב לקבל את כל הסמכויות (בגיבוי מועצת מקצוענים - אפידמיולוגים, כלכלנים, אנשי חינוך, נציגי האוצר, הרשויות המקומיות, המשטרה, הפרקליטות, פיקוד העורף ושר הבריאות כמייצג הממשלה). 

ההפגנה נגד נתניהו בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)

לחצים פוליטיים ינוטרלו. גמזו יפעיל את תוכנית הרמזור ואת מערכי הבדיקות. רק הוא, אחת ליום, יפרסם את מספר הנדבקים, גילים, מקומות הדבקה, מאושפזים, קשים, מונשמים, מתים – ולהבדיל, מחלימים. היום הדיווחים רבים, סותרים ושקריים, בלי לכלול סרבני בדיקה ואשפוז באוכלוסייה החרדית. הפרויקטור יוסמך לקבוע יישובים ואוכלוסיות כ"אדומים" ולאכוף עליהם סגר, והוא שיקבע את שלבי היציאה מהקורונה ושחרור הפעילות המשקית, החינוכית והרווחתית. מ"מ המפכ"ל יהיה חופשי מהוראות השר שלו ויפעיל אכיפה שוויונית, דמוקרטית ומאופקת, גם על מורדי האוטונומיות החרדיות.

מאמינים שזה יקרה? בחלום. הביבי לא יוותר על חתירתו לשליטה חירומית נמשכת. אבל בלעדי מתווה כזה יפרקו האזרחים לגמרי את עול המשמעת והציות. המשטרה לא תצליח לכפות דבר והכאוס, כנראה משאת לב נתניהו, ישתלט.

תקציב 2021. כחולבן צריכה להתעקש עליו, בכל מחיר. התקציב קריטי למדינה עכשיו. ראש הממשלה משתמש בו כעוגן ליציאה לבחירות ולדחיית משפטו, כשיתאים לו. גנץ וחבריו הצליחו למנוע חקיקות והחלטות רעות והשיגו הישגים במשרד המשפטים ובמשרדים אחרים, אך למען הרוטציה ההזויה התקפלו בנושאים עקרוניים מול ראש הממשלה.

האקדח שלהם לא ריק לגמרי מכדורים ועשוי להפתיע, כמו ברולטה רוסית - בהתעקשותם על האולטימטום של התקציב, באילוץ נתניהו למנות מפכ"ל ופרקליט מדינה שלא מבין נרצעיו; בנטרולו מניהול הקורונה; בריסון השיסוי וההסתה של ביבאים כמיקי (כ.כ.כ.כ. הכ"ף הרביעית – כלא) מחלוף, מירגב, אוסמארק וקרעי. כחולבן יכולים להצטרף להצבעות אי־האמון, לנסות לרקום הסכמים פוליטיים לבלימת נתניהו וליזום חידוש התביעה לחקירתו בעניין הצוללות והמניות.

אמיר השכל וההפגנות. רחרחני ביבי הצטווּ כנראה לרחרח סירחון בראשי המחאה. הם חפרו וידיאו ישן, שבו השכל, מלח הארץ, טייס, תא"ל בדימוס וחלוץ הפגנות היחיד, טוען נגד שוטרת שרוצה לעקרו ממחאתו מול בלפור, "אני הבאתי את הורייך מאתיופיה". "איזו גזענות והתנשאות", התמוגגו המיקימירידודיקרעי וצדקני הרשתות.

בעיניי, אין בדברי השכל שמץ גזענות והתנשאות. דבריו אמת, לעומת הביביסטים הצרחנים בתקשורת (ראה מירגב המשתוללת על ברקו שתיאר את התנהגותה והתנהגות הביביסטים ומנהיגם כהתנהלות ארגון פשע). למרות גידופיהם והאיומים עליהם, המפגינים ירבו משבוע לשבוע, ימלאו את הארץ במאות אלפיהם, וישובו גם לבלפור; ה"חייזרים", ה"סמולנים", ה"אנרכיסטים" וה"מסוממים".

בלי מנהיגים הם מצליחים לפעול בתיאום, בנחישות וביעילות, וככל שיתעצמו ההפגנות, יצטרפו אליהן עוד אלפי צעירים חדורי זעם ותסכול. ימין ושמאל, יהודים וערבים, מובטלים, מפוטרים ובעלי עסקים; מישראל הראשונה, השנייה (לא זאת של ד"ר אב"ח, המסית הנלעג) והשלישית, עד שיביאו לנבצרותו/ סילוקו של נתניהו. "ביבי", קרא שלט באחת ההפגנות האחרונות, "נפלת על הדור הלא נכון". וואלה.