יש לברך ולעודד את אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, אשר פרסם לאחרונה פוסט שבו התייחס לקמפיין הרשת “לך” הקורא לאביו להתפטר מראשות הממשלה. במקום לאמץ את הסגנון של אחיו יאיר נתניהו, הוא בחר במילים נאותות ומקובלות וכתב: “לא אגיד ‘לכו אתם’ (בשמאל). כולנו כאן באותה סירה. לכולנו אכפת מהמצב כאן. כל אחד בדרכו ולפי השקפתו”. ועוד הוסיף וכתב: “המילה ‘לך’ לא תורמת לתחושת האחדות. היא מבטאת זלזול בכללי המשחק הדמוקרטיים... יש דרך להחליף שלטון בדמוקרטיה, וקוראים לה קלפי”.

אבנר נתניהו משתתף בשעשועון "המרדף". חלק 2

כך מתנסח בן תרבות, בנו של ראש הממשלה. כאן המקום כמובן להציב מנגד את אחיו יאיר נתניהו, שצריך ללמוד ולשנן את השפה הזו הנינוחה והתרבותית שצריכה לאפיין חילוקי דעות פוליטיים. מנגד, האח יאיר פרסם באחרונה ציוץ שבו מוצגת ראש צוות התביעה במשפט של אביו בדמותה של אלה הינדית העושה תנועות מגונות. הציוץ הזה הורד לאחר תגובות נזעמות.

כידוע, האח יאיר יוצא ללא הרף נגד כל מתנגד לאביו בשפה שאיננה מצויה כלל אצל אחיו. למשל, על תנאי הקבלה לערוץ 12 כתב יאיר “הם שילוב יוצא דופן של רשעות וטיפשות”. על הקיבוצניקים כתב “יש להחרים את הקומוניסטים הארורים” ועוד. שפתו שופעת ללא הרף ביטויים צורמים כאלה. הכל יודעים את סגנונו, ואף אחד במשפחתו לא יוצא נגדו. והנה בא אחיו ומשרה אווירה נעימה וערבה לעין ולאוזן. למשל על אלה הקוראים לאביו “לך”, הוא איננו מסתער בחרפות וגידופים כדוגמת אחיו, אלא קובע בשפת בני תרבות: “למחות ולא להסכים זה בסדר גמור והכרחי בדמוקרטיה... אולי לפחות יש להוסיף למילה ‘לך’ את המילה ‘לבחירות’, גם אם זה אומר שהעם יחליט שנתניהו דווקא יישאר”. כך סיים נתניהו הצעיר וההוגן את תגובתו שזכתה לשבחים רבים. אולי ראוי שמועצת משפחתו של נתניהו תתכנס לישיבה שלא מן המניין, שבה יציע הבן אבנר את הסגנון החדש הראוי שיתקבל על כל בני המשפחה?

אילו היינו צריכים לנחש את מה שיתרחש אז במשפחה, היינו משערים כי הסגנון הזה, האדיב, התרבותי והמקובל, לא היה מתקבל בהצבעה חשאית. האב, האם והבן האחר היו סבורים, כך אנחנו משערים, כי מדובר בטון רך שאיננו הולם מלחמה פוליטית ואישית שהמונחים שלה נוקשים ואכזריים יותר. ואולי, בכל זאת, אנחנו מקווים שהבן אבנר ינצח. השלווה, הרוך והדיבור הנאות ישלטו מעתה ואילך במשפחת המלוכה. אמן.