הדרמה עוצרת הנשימה נמשכת ללא הפוגה, והיא תיקי ראש הממשלה. באחרונה היא צברה תאוצה כאשר סנגוריו של נתניהו הגישו לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לביטול כתב האישום נגדו. הטענה שהשמיעו, שבעיניי היא שחוקה, היא שבוצעו פעולות חקירה בתיק אשר קיבלו את אישור היועץ המשפטי לממשלה רק בדיעבד - בניגוד לחוק. בפרקליטות מצדם טענו כי "חקירות ראש הממשלה אושרו כדין על ידי היועץ המשפטי לממשלה". אך אם דרישת הסנגורים הייתה מתמלאת, וההליכים נגד ראש הממשלה היו מתבטלים, נתניהו בוודאי היה פורץ בקריאות חדווה, אך העם היה ממשיך לשאול: האומנם חטא ראש הממשלה?

נתניהו בבית המשפט. צילום: רויטרס (ארכיון)

ים של מילים כבר נכתבו בנושא הכאוב הזה, ואנחנו מוסיפים עוד קורטוב. רבים וטובים מאמינים כי ראש הממשלה חף מכל אשמה, וכתב האישום נגדו הוגש רק מתוך רצון לסלקו מכיסאו. נתניהו עצמו טען וחזר וטען לחפותו תחת הכותרת: "לא היה כלום ואין כלום", על כן נשמיע כאן בעיתוננו הנכבד את העצה ההגיונית האחת והיחידה לראש הממשלה - שא ראשך בגאווה ואמץ לחיקך את העמדתך למשפט. שהרי מול עיני האומה כולה העוצרת את נשימתה תוכל לטעון ולשכנע את השופטים בחפותך. תצא נקי ומטוהר ותמשיך לשלוט בממלכתך הנאמנה. כל ניסיון שלך ושל פרקליטיך לדחות או לבטל את המשפט מעורר יותר ויותר חשדות נגדך. מדוע אתה מבקש שהעננה הזו תרחף דרך קבע מעל לראשך?

אם הפרקליטות אכן הייתה מאמצת את פניית הסנגורים מטעמך ומבטלת את כל כתבי האישום נגדך, האם בכך היית מוכיח את צדקתך? הרי לא יחלפו יום ואף לא שעה שבה כל מתנגדיך ישירו במקהלה: ראש הממשלה חושש ומפחד פן יורשע ועל כן בעזרת סנגוריו נמלט לכאורה מבית המשפט, ובכך חיזק את התחושה כי הוא חושש מפסק דינם של השופטים.

אילו היית נשמע לעצתנו, היית נעמד זקוף וגאה אל מול השופטים כדי להוכיח קבל עם ועדה: לא חטאתי כמלוא הנימה. תוכיח את טענתך "לא יהיה כלום כי אין כלום". ועוד נשמיע באוזניך את עצתנו: אם תזוכה, תוכל לתבוע מהמדינה את סכומי העתק שהוצאת, כך אנחנו סבורים, על מימון הגנתך. תוכל בשעה טובה לשוב לעמוד מעל כל דוכן ומול כל מצלמה בגו זקוף ולחזור ולומר, והפעם לדבריך אלה יהיה חיזוק נוסף: "הוא שאמרתי - אין כלום כי לא היה כלום". ואפילו שופטי ישראל קבעו כך. אנחנו מקווים כי העצה הזו שלנו הנובעת מהערכה רבה לפועלך תזכה אצלך לאוזן קשבת, ותצא לדרך חדשה.