גם אמש החתימו צוות הפרקליטים, סליחה המנחים, אופירה וברקוביץ את הפוליטיקאים שהתארחו בתוכניתם על הסכם והתחייבות כי לא יחברו לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולא יישבו איתו בכנסת הבאה. בשבוע שעבר היה זה גדעון סער יו"ר מפלגת תקווה חדשה ששירבט את שמו ללא היסוס על גבי הדפים שהציגו לו המנחים ואמש הייתה זאת שרת הקליטה והעלייה מכחול לבן פנינה תמנו שטה.

עזבו את העובדה שזה מגוחך ופאתטי. אני כן יכולה להבין את צמד המנחים שמחפשים כותרות לטלוויזיה טובה, אבל לא מצליחה להבין איך נפלו הגיבורים, ואחד אחרי השני חתמו על ההצהרה, כמו תלמידים ממושמעים ומצייתים, והתחייבו בפני השניים ובפני צופי התוכנית שלא יחברו לנתניהו. הייתי מכבדת את אותם פוליטיקאים יותר אם לא היו משתתפים בקרקס הזה ומסתפקים בהצהרה מכובדת וכנה על המסך. מה זה אומר עליהם כשהם נאלצים לחתום? הם אוטומטית מתויגים כאנשים לא אמינים, ללא מילה, שנדרש להחתים אותם על הצהרות.

גם  אף אחד מהפוליטיקאים לא באמת קרא על מה הם חתמו, ככה אנחנו רוצים את הפוליטיקאים שלנו? חותמים על הסכמים מבלי בכלל לקרוא אותם, אולי בשורות הקטנות הם פספסו כשחתמו כי הם מורישים את כל הונם ונכסיהם לצמד המנחים. האמת זה היה יכול להיות רעיון מבריק, אילו אסייג וברקו היו עושים תרגיל מתוחכם מהסוג הזה בכדי להראות איך אפשר להפיל בפח בקלות.

אמש התארחו שלל מרואיינים בתוכנית הפופולרית, החל מפרופסור חגי לוי, השחקן אבי קושניר, יובל שמלא, ניצן הורביץ, פנינה תמנו שטה, בן כספית ואחרים. לצד הפוליטיקאים שנופלים בזה אחר זה בפח של צמד המנחים יש גם רבים אחרים שלא מאפשרים להוליך אותם שולל, הבולט מכולם היה ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד שהגיע בעצמו מעולם התקשורת, מכיר את השטיקים הקבועים להשגת כותרות, לא התבזה למשחק של המנחים, לא נפל בלשונו ולא סיפק לשניים אף כותרת עסיסית. נותר מלכותי ישר ואמין.  

"תגיד תודה לביבי על החיסונים", דרש ברקו מלפיד והתעקש על זה שוב ושוב עד סוף הריאיון . לפיד כדי להשתיק את הזבוב הטורדני שלא הניח לו בכדי להשיג כותרת עלובה, בנוסח לפיד מתנצל בפני נתניהו, השיב בחוכמה, אגיד לו תודה אחרי שיתנצל בפני כל אותם 5019 מתים מהקורונה ומבני משפחותיהם כי שגה בניהול המשבר.

ואז זרקה אסייג את השטינק "המבריק" שלה שחוזר בכל שידור ומתחיל כבר להתיש "איזה ציון היית נותן לביב על ניהול הקורונה", אפס השיב לפיד וסיפק את תאוותה.

גם הניסיון של אסייג להוציא מלפיד לכלכוך על גנץ נכשל ובגדול" אתה אומר שהוא רמאי?". "לא רוצה להעליב אנשים, לא תתפסי אותי קורא בשמות גנאי לאנשים" קבע לפיד נחרצות והמשיך בקו הזה לאורך כל הריאיון. בעוד ברקו האשים את לפיד שהאגו ידפוק לו את הבחירות כי לא הרים טלפון לגנץ שיחברו יחד .גם כשנשאל מה דעתו על האמירה של גנץ שהוא שונא אנשים,  ועל ההתנצלות שהגיעה בעקבותיה, הגיב בממלכתיות ואמר "גנץ צודק יש דברים היום כמו קורונה, וכלכלה שיותר חשובים מהשטויות של הפוליטיקאים."

ברקו שאל את לפיד על מי אתה לא סומך ולאחר שניסה להתחמק השיב לצערי בנט לא מוכן להתחייב שלא יישב עם נתניהו לכן אני פחות סומך עליו. ברקו ניסה לחזק את דבריו של לפיד והוסיף, אם בנט ילך עם נתניהו הוא הצבוע הכי גדול.

ברקו גם האשים את לפיד ובצדק - "אתה צבוע, אתה שונא אותם" - והתייחס לתמונה שפורסמה בה לפיד תועד מתפלל עם החרדים במטוס. "אני לא שונא אותם הם קורבנות של ההנהגה שלהם", השיב לפיד. ואני האמנתי לכל מילה שלו.

כ"כ רציתי לשמוע את לפיד מדבר, כי למען גילוי נאות אני עומדת להצביע לו בבחירות הבאות,  אבל אסייג וברקו במופע הצווחנות הראוותני שלהם לא אפשרו לו להשלים משפט, התפרצו לכל משפט וניסו כהרגלם לתפוס בעצמם את הפוקוס ולכוון את הריאיון לכותרות של מילה, לשחור או לבן, כשהחיים רחוקים מלהיות שחור או לבן, תבטיח שלא, תצהיר שאתה ראש הממשלה הבא, תיתן ציון לביבי, על מי אתה לא סומך מכל הרביעייה.

עדיין, זה היה נראה כמו שני ילדים קטנים שמנסים להטריל ולהציק לילד החכם והמנוסה שמביט בשניים מלמעלה, מבין את מקומם, יודע את מקומו, מכבד אותם אבל לא משתתף במשחק הילדותי שלהם.

דווקא לשאלון האסוציאטיבי שנשאלים המרואיינים בסוף כל ראיון אני מאד מתחברת, זה גימיק נהדר שמצביע על הלך רוח וכוונות:

על עופר שלח: "אין לי מילה אחת רעה להגיד עליו"

על בוגי יעלון: "בסיירת מטכ"ל הוא אגדי, אחלה בן אדם"

בני גנץ: "אכזבה"

ליברמן: "חבר" 

בנט: "סוג אחר של חבר", והחמיא ליכולות הקומיות של יו"ר מפלגת הימין החדש, והקטין אותו ברגע כשהפך אותו מפוליטיקאי חזק לקומיקאי ומשעשע.

על גדעון סער: "פוטנציאל"

נתניהו: "די מספיק"

את אשתו ליהיא, כינה לפיד "אישה קדושה" ולא הרחיב. הוא גרם לי לתהות - למה קדושה? קדושה כי היא מסוגלת לחיות איתך?

על עצמו לא הסכים להעיד.