בעוד באירופה ובארצות הברית אנשים מוכנים לשלם אלפי דולרים ויורו לחיסון, אצלנו אנשים נרשמו לקבלת חיסון ולא הגיעו. כשני מיליון אנשים מתו בעולם כתוצאה מהמגיפה, יותר מ־5,000 בארץ, ועדיין יש אנשים המטיפים נגד החיסון תוך שימוש בשקרים גסים וציטוט "מחקרים" שקריים בשפה שחלקה מדעית, לצורך יצירת רושם שמדובר בעובדות.

קופות החולים פתחו את החיסונים לכלל הציבור. צילום: אבשלום ששוני.

הרב יובל אשרוב, מטפל אלטרנטיבי, מפיץ סרטונים רוויי שקרים, שהופכים לוויראליים. אותו רב עדיין טוען שמדובר בשפעת ומכריז שהסיכוי למות מקורונה שואף לאפס. העובדה שמתחילת המגיפה מתו מקורונה פי 20 יותר משפעת לא ממש מעניינת אותו. האמירה שכאילו החיסון לא עבר שום שלב של בדיקה ושהוא ניסוי בבני אדם היא שקרית. 

גם מומחים גדולים מטעם עצמם כמו הרב אמנון יצחק והרב יואל אלון יוצאים בקמפיין נגד החיסון. הגדיל הרב יצחק והזהיר מלהתחתן עם נשים שקיבלו את החיסון, כי לשיטתו ולטענתו החיסון גורם לעקרות. יש להיות הוגנים ולהגיד שרוב הרבנים הגדולים והמשפיעים תומכים לאחרונה בחיסונים ואף מעודדים להתחסן.

מביאים לדוגמה את מנכ"ל פייזר אלברט בורלא שלא התחסן, כהוכחה לסיכון שבחיסון, אבל איש לא הקשיב לתשובתו שהוא בריא, בן 59, לא רוצה לנצל את קשריו ולהתחסן לפני בני גילו, וברגע שבני גילו יתחסנו - גם הוא יתחסן בשמחה. הוא אף הוכיח בצילום כיצד חמיו התחסן. קבוצה של מכחישי חיסון מפיצים סרטים, כביכול מדעיים, המזהירים מעקרות, שיתוק, מחלות אוטואימוניות ואף מוות, ומדברים על הדמיון שבין חלבון בחיסון לחלבון בשליה. הסרטים על פניהם נראים מנומקים, המושגים אומנם לקוחים מעולם המדע והרפואה, וזה נשמע אמין למי שאינו מכיר את התחום, אבל המסקנה שאליה מובילים המושגים אינה אלא גיבוב שטויות ללא גיבוי מדעי. כ־50 מיליון איש חוסנו בעולם, ותופעות הלוואי בטלות לא רק בשישים, אלא בשישים אלף. 

תגובות אלרגיות, למשל, הופיעו אצל חמישה אנשים מתוך 100 אלף מתחסנים, וניתן היה לטפל בהן בקלות. מזל שפייסבוק סגרה קבוצות שקראו לקבוע תור לחיסון ולא להגיע, אף על פי שמיד נפתחה קבוצה חדשה בשם דומה עם אותה מטרה נלוזה. שיידעו כל המפיצים שקרים על החיסון כי דמם של אלה שיושפעו מדבריהם ואז יחלו, או חס וחלילה ימותו, יחול על מצפונם. יש לחוקק בדחיפות חוק שיקבע כי אנשים אלה שמהווים סיכון לבריאות הציבור, עוברים עבירה פלילית ויש להענישם בחומרה, ובמקביל לחייבם לעבוד שבוע ככוח עזר במחלקות קורונה.