לכאורה אין קשר בין מגיפה וטרור. מגיפה היא התפשטות מהירה של מחלה בקרב אוכלוסייה. וטרור הוא מאבק אלים המופנה בעיקר כלפי אוכלוסייה אזרחית. אומנם בשני המקרים הקורבנות הם בני אדם, אבל בעוד שבמגיפות מדובר בהתפרצות טבעית ובהתפשטות של חיידקים או נגיפים מחוללי מחלות, הטרור אינו תופעה טבעית אלא כולה מעשי זדוני בידי אדם. אני מוציא מכלל הדיון היום טרור ביולוגי, המנסה לחבר את הרע משני העולמות.

אבל הקשר אינו מצטמצם רק בכך שהקורבנות הם בני אדם, אלא נוגע גם באפשרות שמתוך תמימות, היתממות או מחלת נפש ממש - בני אדם יתכחשו למציאות. יתעלמו מהעובדות שאינן מתיישבות עם תפיסת העולם שלהם. ויפעלו בכל כוחם נגד אלו המכירים במציאות ומנסים לשנותה.
השבוע נפגשו שתי התופעות הללו בחיינו בארץ ישראל.

פקחים ושוטרים מבצעים אכיפה בקניון בת ים (צילום: אבשלום ששוני)

# # #

בית הדין הבינלאומי בהאג קבע כי "פלסטין" היא מדינה ולכן רשאי בית הדין לדון בתלונות של הרשות הפלסטינית נגד ישראל באשמת ביצוע פשעי מלחמה. למדנו שוב כי מספר ארגוני שמאל קיצוני, שבמשך שנים הזינו את הקהילה הבינלאומית בעלילות דם נגד ישראל וסיפקו "מחקרים" למוסדות הבינלאומיים המצטיינים בשנאת ישראל - מריעים לבית הדין הבינלאומי ומייחלים לרגע שבו תואשם ישראל בפשעי מלחמה, ומפקדי הצבא שלנו, כמו גם קברניטי המדינה - יובלו בנחושתיים אל ספסל הנאשמים ויושלכו לכלא.

ובאותה עת, בלי כל קשר לכאורה - ראינו תופעות הולכות ומתרחבות של מכחישי מגיפת הקורונה, מתנגדי חיסונים, "רבנים", "ידוענים", "מדענים" או סתם בעלי מקלדת, הזוכים לבמה תקשורתית נרחבת ומפיצים את הזבל שלהם ברשות הרבים. מהם רק מעלים תמיהות וזורעים ספקות על סמך שקרים וחצאי אמיתות, כדי לגרום לציבור רחב להימנע מחיסון. מהם מחבלים ממש, הנרשמים לקבל חיסונים ואינם מתייצבים לקבלם, כדי לגרום להשלכת מנות חיסון רבות לפח.

צהלות השמחה בקבוצות חברתיות מסוימות למשמע הידיעות על בזבוז מנות חיסון, נשמעו ממש באותן שעות שבהן בקעה צהלה משורות ארגוני שמאל קיצוני למשמע החלטת בית הדין בהאג. וערוצי התקשורת הנותנים במה רחבה לאלו ולאלו, אם מטעמים של תאוות רייטינג ואם מטעמים פוליטיים - שותפים לפשע.

לא. אינני טוען שיש זהות בין מכחישי המגיפה ומכחישי הטרור הערבי. בבית הספר לרפואה למדתי כי יכול אדם לסבול משתי מחלות נפש שונות. ולכל חברה יש זכות לגדל מנוולים מסוגים שונים.

השבוע נחלצה סוף־סוף גם פייסבוק להילחם במפיצי השקרים על מגיפת הקורונה והחיסונים, וחסמה אתרים רבים. משרד הבריאות הודיע שהוא מחפש דרך לחסום את הפצת התעמולה של ה"רב" יובל אשרוב, המטיף נגד חיסונים ומתעקש שחיידקים לא גורמים למחלות. בעקבות אחרים גם אני התחלתי לחסום את כל מכחישי המגיפה ומתנגדי החיסונים. והלוואי ורבים ילכו בעקבותינו עד שמכחישי המציאות יתכנסו לקהילות משל עצמם, בלי להזיק לציבור הרחב והשפוי, וישכנעו זה את זה עד כלות.

מיד קמו כל מיני טהרנים ונזעקו להילחם ב"השתקה" הזו, בשם הזכות לחופש ביטוי, אבל כשם שאיננו מוכנים לקבל הסתה או תמיכה בטרור בשם "חופש הביטוי" - כך אסור לנו להשלים עם הפצת שקרים במיץ שטויות, כדי למנוע מהמונים להתחסן. כי בניגוד לטענת הזכות של אדם על גופו, והזכות לסרב לטיפול רפואי, מתנגדי החיסונים אינם מחליטים רק לגבי גופם שלהם (וזכותם להתאבד בכל דרך - שמורה).

אלא במעשיהם הם גוזרים מחלה, אולי גם מוות, על אלפים שאינם יכולים להתחסן, רבבות מאלו שהתחסנו ולמרות זאת אינם מוגנים בפני הנגיף ("חמשת האחוזים") ומיליוני התינוקות, הילדים ובני הנוער שאינם מיועדים להתחסן כי המחקרים לא בדקו את בטיחות החיסון לגביהם. אם מותר לנו לסתום פיות של מסיתים לטרור, מחשש שמא דבריהם יגרמו לרצח עשרות או מאות קורבנות - ודאי שחייבים אנו להשתיק כאלו העלולים לגרום למות אלפים.

ארגוני שמאל קיצוני פועלים זה שנים רבות נגד מדינת ישראל ומשמשים ארגוני חזית של כנופיות הטרור. במימון אירופי נדיב - ההולך וגדל בהתאם למספר עלילות הדם שהם מפיצים נגד ישראל - הם משתמשים כדי להושיב את המדינה על ספסל הנאשמים של בית הדין בהאג. הם מכחישי טרור. מעשי הרצח שמבצעים הערבים ביהודים במאה השנים האחרונות אינם מוגדרים על ידיהם כ"טרור" אלא כהתנגדות לגיטימית ל"כיבוש".

הם מאשימים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה. בעיניהם, טייסי חיל האוויר המפציצים משגרי רקטות בלב עזה הם "פושעי מלחמה". הטייסים, ולא מחבלי חמאס והג'יהאד. הם מאשימים את צה"ל ברצח המוני של "מפגינים אזרחיים" בסמוך לגדר רצועת עזה. כזכור, הסתערו רבבות ערבים על גדרות רצועת עזה כדי "להילחם בכיבוש".

מכיוון שהפורעים לא נסוגו גם לאחר שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, ושימשו חומה אנושית למחבלים חמושים, משליכי מטעני חבלה, מניחי מוקשים ליד הגדר ומפריחי בלוני תבערה ונפץ - הופעלו נגדם צלפים בירי מבוקר. הפקודות היו לירות ברגליים. אך היו גם מקרים שבהם מחבלים או מסיתים נהרגו.

אבל ארגוני השמאל הקיצוני נותרו עיוורים לטרור הערבי (הרי הם עובדים בשירותו), ופרסמו עוד ועוד "מחקרים" ו"דוחות" על "פגיעה באזרחים חפים מפשע". וליתר ביטחון תרגמו את "המחקרים" שלהם לאנגלית באתריהם הרשמיים, כדי שאלו המשלמים את שכרם לא יתקשו להשתמש בעלילות הדם הללו נגדנו בבית הדין בהאג.

הנה כי כן: הם מכחישי מציאות הטרור, ובכך מסייעים לו ומפיצים אותו. ממש כמו שמכחישי הקורונה מסייעים להדבקה המונית כי הם מתעלמים מכל ההנחיות לריחוק חברתי, עטיית מסיכות ומגבלות הסגר. ממש כמו שמתנגדי החיסונים גורמים לתחלואה ולמוות בקרב כל המקשיבים לקריאותיהם ומאמינים לשקרים שהם מפיצים.

# # #

אני רופא. אבל ההתמחות המקצועית שלי כמנתח המטפל בכוויות לא הכשירה אותי להבין את הסוג המיוחד הזה של עיוות נפשי. האם זו שנאה עצמית הגורמת לתומכי הטרור הערבי לנסות לפגוע בישראל? האם זו שנאת בני אדם בכלל הגורמת למתנגדי החיסונים לצהול כשנזרקות מנות חיסון יקרות לפח? ואולי מחלת הנפש שלהם באמת משבשת את יכולתם לקרוא את המציאות ולהבינה? כי פסיכוזה היא "מצב נפשי קיצוני של אובדן חלקי או מלא של הקשר עם המציאות ופגיעה חמורה בשיפוט ובתובנה". החולה מאבד את היכולת להבדיל בין טוב ורע. בין קורבן טרור לפושע מלחמה. בין חיסון העשוי להציל מיליוני בני אדם בעולם לתיאוריית קונספירציה מעוותת של השתלת שבבים וניסיון לצמצם את מספר בני האדם בעולם.

בין כך ובין כך - איננו יכולים לעזור להם. רק לקיים את חובתנו ולמנוע מהם להזיק לאחרים.
 
[email protected]