הסיוט החדש
אז מה היה לנו השבוע? נפתלי בנט נכנס בכל הכוח בגדעון סער, שנכנס בו בחזרה בכל הכוח. אחר כך סער הבין שאין בזה תועלת, אז הכריז על הפסקת אש חד־צדדית. בנט המשיך מכוח האינרציה ואז, כבמטה קסמים, פסקה לפתע המוזיקה ושניהם התחילו, בבת אחת, להתנפל דווקא על יאיר לפיד.

כל הזמן הזה בנימין נתניהו טיפל בהם. לשיאו הגיע באמצע השבוע, כשאמר את הדברים הלא ייאמנו האלה: "אנחנו כפסע מממשלת ימין על מלא. בלי רוטציה, בלי פריטטית, בלי ממשלה בתוך ממשלה. זה מה שהעם רוצה. ממשלת ימין יציבה, בלי כל הדברים האלה, בלי התחלואה הזו".

בואו נתעלם מהעובדה שהדברים אינם נכונים. כל הסקרים מראים בבירור שאם יש קונצנזוס כלשהו בעם ישראל כרגע, הרי שהוא השאיפה שהממשלה הבאה לא תכיל את החרדים. אבל נחזור רגע לבנט וסער: אם היינו עכשיו בסרט מצויר, אז טום וג'רי המודרניים צריכים עכשיו לעצור בחריקת בלמים, להביט זה בזה ולהבין שרימו אותם. הם מקיזים זה את דמו של זה (או של לפיד) בעוד מחולל הכאוס הגדול, קול הרעם מבלפור, מפרק להם את הבית. הוא מבטיח, שוב, להקים "ממשלת ימין על מלא".

מישהו צייץ השבוע מקבץ של כותרות ראשיות שפורסמו בעלון המסרים המשפחתי היומי המכונה גם "ישראל היום" בכל שלושת הקמפיינים האחרונים, בימים שלפני סגירת הרשימות לכנסת. מתברר שבכל קמפיין בחירות היינו באותו סרט מצויר. אחד לאחד. הוא בונה על הזיכרון הקצר שלנו, אז אין לו בושה להמשיך להצהיר על "ממשלת ימין על מלא" והצורך "לאחד את הימין" והעובדה ש"אנחנו כפסע מממשלת ימין" ו"לא לאחדות" ו"העם מאס ברוטציה".

אגב, העם לא מאס ברוטציה, כבוד ראש הממשלה בנימין נתניהו. העם מעולם לא חווה את הרוטציה שהבטחת לו ולשותפך בני גנץ. אתה הפרת את הסכם הרוטציה דקה לאחר שחתמת עליו, שתי דקות לאחר שנשבעת, מול המיקרופונים והמצלמות, שתקיים אותו ככתבו וכלשונו. במילים אחרות, לא הייתה לנו אפילו ההזדמנות למאוס ברוטציה, כי לך לא הייתה כוונה כלשהי ללכת לרוטציה. השקר נובע ממך בטבעיות כה רבה, עד כי הוא נשמע משכנע יותר מהאמת. אבל הוא נותר שקר.

תקווה חדשה נגד בנט

הסיוט המעודכן של נתניהו הוא הליכה משותפת של תקווה חדשה וימינה לנשיא רובי ריבלין ביום שאחרי הבחירות ב"בלוק טכני". ביחד, סער ובנט עלולים להיות יותר גדולים מהליכוד. ולא בטוח שסער לא יעשה מאמץ להגיע לאיחוד הזה כשהוא כבר מאוחד עם מפלגה אחרת. נניח כחול לבן. אם גם גנץ בחבילה הזו, הרי שהם יגיעו לריבלין כמפלגה הגדולה ביותר ויקבלו מנדט להרכבת ממשלה.

איך אני יודע שזה הסיוט הגדול של נתניהו? 1. כי ינון מגל שאל אותי על האפשרות הזו ברדיו ביום שלישי. 2. עמית סגל הזכיר את האפשרות הזו בטלוויזיה ביום רביעי. 3. בכיר בליכוד המקורב לנתניהו דיבר איתי על האפשרות הזו בטלפון ביום חמישי.

הטור המלא של בן כספית מתפרסם היום ב"מעריב-סופהשבוע"
[email protected]