"אקדמיה לשוויון" היא ארגון שלו כ־500 חברים פעילים ותומכים בישראל ובמוסדות אקדמיים ברחבי העולם. א"ש "מחויבת לעקרונות של שוויון, הכלה ודמוקרטיזציה ולהגנה על ערכים של השכלה ציבורית ונגישה לכל".

נשמע נפלא. נכון? כך נפתח תיאור הארגון "אקדמיה לשוויון" בדף הפייסבוק שלהם. אבל יש לזה המשך: "אקדמיה לשוויון" מתנגדת למלחמה, לשלטון כפוי ולכיבוש צבאי בכלל, ובשטחים הפלסטיניים הכבושים בפרט. אנו עומדים בסולידריות עם מאבקם של אקדמאים פלסטינים על חירותם האקדמית ומחויבים לעורר מודעות ולבקר את מעורבותה של האקדמיה הישראלית בכיבוש".

טוב. עכשיו העסק ברור קצת יותר. מדובר בעוד גוף של שמאלנים־בעד־ערבים. אפשר כמובן להתחיל לחפור ולשאול: מי בישראל מפריע ל"חירות האקדמית" של הפלסטינים? מישהו בישראל מצנזר פרסומים מביר זית? אכפת למישהו מה חוקרים האקדמאים באוניברסיטת א־נג'אח אם אינם עסוקים בפיתוח חומרי נפץ? האם תומכי החמאס שביניהם זוכים להעדפה על פני מעריצי הג'יהאד האסלאמי? אבל למה להתקטנן? יש מאות גופים בעד הערבים ונגד ישראל, אז הנה עוד אחד. מה הבעיה?

יש כמה בעיות. אחת מהן נחשפה לאחרונה כאשר הגוף הזה פנה לאוניברסיטת תל אביב ודרש שהאוניברסיטה, והמרצים בפקולטה לרפואה, לא ילמדו בבתי החולים המסונפים לאוניברסיטה וגם לא סטודנטים לרפואה מאוניברסיטת אריאל. כבר לפני כחצי שנה מחו אבירי החופש האקדמי והשוויון נגד ′′"המתווה לשיתוף פעולה בין הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב לבין המכון האקדמי באריאל, שמתוכנן לפעול החל מאוגוסט 2021... שיתוף הפעולה המוסדי הזה... מדאיג ממגוון סיבות מוסריות, משפטיות, מקצועיות וטכניות. בראש ובראשונה עצם קיומו של המוסד הזה, העומד על אדמה כבושה ומשרת את אוכלוסיית העם הכבוש באופן בלעדי, הוא פשע מלחמה ודוגמה ברורה לאפרטהייד".

האקדמאים שונאי ישראל הללו גם הודיעו שאינם מתכוונים להסתפק במחאה אלא בכוונתם לפנות גם לעמיתיהם בכל העולם כדי לצרף אותם למאבקם. או בקיצור, BDS.

# # #

מי הם תומכי האויב הערבי הללו, המגדירים את ישראל "מדינת אפרטהייד" ומצהירים שיפעלו נגד המוסדות האקדמיים שלה בכל העולם? אל תתעצלו. המשיכו לשוט עמי בדף הפייסבוק של "אקדמיה לשוויון".

אין זו הפעם הראשונה שהם פונים לאוניברסיטת תל אביב. בדף הפייסבוק שלהם הם מפרסמים סיור מטעם עמותת זוכרות: "...סיור וירטואלי ביישוב הפלסטיני ההרוס אלשֵיח' מֻוַנִּס. היישוב, בו חיו למעלה מ־2,200 תושבים, נכבש במרץ 1948, תושביו גורשו ולא הותר להם לשוב, בתיהם יושבו זמנית על ידי משפחות יהודיות והחל משנות ה־60 הרסו השלטונות הישראליים את המבנים והקימו על חורבותיהם את אוניברסיטת תל אביב ומוסדות נוספים... זו הזדמנות עבור כולנו, ובעיקר עבור חברות וחברי הקהילה האקדמית של אוניברסיטת תל אביב, ללמוד על ההיסטוריה של אלשֵיח' מֻוַנִּס ועל הווה של הסתרה ומחיקה.

זו הזדמנות לחשוב על המשמעות של שיתוף פעולה קולוניאלי ועל הדרכים להתנגד לו".
ובכן: לא רק אוניברסיטת אריאל היא סמל לכיבוש. גם אוניברסיטת תל אביב. ולא רק אריאל "כבושה", גם אוניברסיטת תל אביב התנחלה על "אדמה ערבית כבושה". ולפיכך, אותם אקדמאים, חברי סגל באוניברסיטת תל אביב, החברים ב"אקדמיה לשוויון" אינם רק מנוולים. הם גם צבועים.

החבורה ההזויה הזו גם מתנגדת בכל כוחה להגדרת האנטישמיות של "כוח המשימה הבינלאומי להנצחת זכר השואה". גוף שהוקם ב־1998 בשוודיה, ושקבע בין השאר כי "התנגדות לקיומה של מדינת ישראל היא אנטישמיות". את ההגדרה הזו אימץ הפרלמנט האירופי לפני ארבע שנים. אבל הזויי השמאל האקדמי שלנו חוששים שהגדרה זו הופכת אותם עצמם לאנטישמים. שהרי הם שוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. ולפיכך הם גם נלחמים במסע הבינלאומי הנאבק באנטישמיות.

ובכן: מלחמה באוניברסיטת אריאל, באוניברסיטת תל אביב היושבת על "אדמה כבושה", פעילות דמוית BDS בקהילה האקדמית בעולם, ומלחמה בגופים הבינלאומיים הנאבקים באנטישמיות. עוד משהו?

אין כנראה אפשרות להציב גבול פשוט וחד לטרלול. יש אומנם בני אדם שהם שפויים לחלוטין בכל עניין בתחומי החיים אבל אוהבים גרביים. ולא סתם. אלא גרביים מטוגנים. פרט לכך הם בסדר. אבל ברוב המקרים הטרללת אינה מצמצמת עצמה לתחום חיים אחד. יש כנראה בין האקדמאים הללו גם אנשי מדע רציניים התורמים לרפואה, למתמטיקה או להנדסת מכונות.

אבל חלק ניכר מהפוסטים וההודעות בדף הפייסבוק של "אקדמיה לשוויון" מוקדש לקידום הרצאות בנוסח: "מסורתיות ואתניות: מהתנהגות דתית מוחשדת לעבודת משמעות מעמדית", או "מיקומי גבריות נזילה בקרב גברים מזרחים מהמעמד הבינוני". לא מדובר בהמצאה סאטירית פרועה של כותב שורות אלו. כך במקור. לא נגעתי. משטרת ישראל מבקשת את עזרת הציבור, ואני מצטרף לבקשתה: אם יש בכם מישהו היכול לתרגם לעברית מדוברת ומובנת את כותרות ההרצאות הללו - אנא בטובכם.

# # #

נשוב אל ההתחלה, אל תביעת הגוף ההזוי הזה מאוניברסיטת תל אביב לא ללמד סטודנטים לרפואה מאוניברסיטת אריאל. בישראל חסרים רופאים רבים. אבל "אקדמיה לשוויון" תעשה הכל כדי למנוע הכשרת רופאים ישראלים (יהודים וערבים כמובן) אם הם לומדים רפואה באוניברסיטת אריאל, ואת השלב הקליני בלימודיהם יקיימו בבתי החולים המסונפים לאוניברסיטת תל אביב. כידוע, כל בתי החולים בישראל נתמכים בידי המדינה.

כך גם האוניברסיטאות כולן ובכללן אוניברסיטת תל אביב. בתי החולים אינם "רכוש" של אוניברסיטה כזו או אחרת אלא משאב ציבורי. ומדינת ישראל זכאית להחליט אם בבתי החולים שלה יוכשרו סטודנטים בוגרי תל אביב או באר שבע, סטודנטים שלמדו רפואה (בשנים הקדם־קליניות) בניו יורק, בבודפשט או באריאל.

הטענה כאילו רופא בכיר המלמד סטודנט לרפואה ליד מיטת החולה "מסייע לכיבוש" מעוותת לא פחות מהטוענים אותה. כך נחשפים "אוהבי האדם" ו"החותרים לשוויון" בכל צביעותם. לא אהבת אדם מדריכה אותם, אלא שנאת היהודים אשר שבו והתיישבו במולדתם. דף הפייסבוק שלהם מפרסם כותרת ובה כתוב "SCHOOL FOR UNLEARNING ZIONIZM" ("בית ספר לאי־לימוד ציונות"), ולכן "הכיבוש" שלהם אינו מוגבל כמובן לתחומי יהודה השומרון הגולן וירושלים. גם תל אביב כבושה, והאוניברסיטה הקולוניאליסטית הנתעבת שלה (שהאקדמאים לשוויון ניזונים גם מפירותיה ואוכלים מתקציביה המוזרמים מקופת המדינה) יושבת על אדמות שייח' מוניס הכבושה.

הצבועים הללו מתכבדים לפיכך לקום ולהתפטר ממשרותיהם, שכן אינם אלא מתנחלים באדמות "הכיבוש של 48'" ומקבלים שכר ממדינת אפרטהייד. אלא שהתפטרות אינה עולה כמובן על דעתם של שונאי ישראל אלו שבתוכנו. אם הצביעות הייתה מחלה אורתופדית - הם היו נתונים בגבס כל חייהם.

"אקדמיה לשוויון" היא כמובן גוף שמאל קיצוני והזוי, השולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, גוף אנטי־ציוני לא גדול. אין הם מייצגים כמובן את השמאל הישראלי ולא את האקדמיה הישראלית. אז למה לעסוק בהם בכלל? כיוון שגופים כאלו מצליחים, למרות שוליותם, להסב לישראל נזק מדיני, ומוצאים לעצמם שותפים אנטישמיים בעולם המערבי. הם מקבלים פרסום־חינם בשורות אלו בעיקר כדי שהשמאל הישראלי הציוני יתנער מהם ויוקיע אותם. כי אם לא יעשה כן - יהיה כמותם.