נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מעד כשעלה במדרגות בכניסה למטוס. לרוע מזלו, מעידתו צולמה ותועדה, כיאה לתקשורת האמריקאית. אלא שלא מעד פעם, אלא פעמיים, אולי שלוש. גבר בן 78 מעד במדרגות, לא בדיוק מקרה חריג. אך לא במקרה של ביידן, נשיא שמסמל נורמליות ומבטא יציבות, אחרי ארבע שנים בהן כיהן נשיא, שלכאורה סימל טרלול וביטא טירוף מערכות.



ביידן לא עמד בתוכניתו לחסן במאה הימים הראשונים לכהונתו כמאה מיליון אמריקאים, אלא שהשיג זאת ב-50 הימים. הנשיא האמריקאי גם לא מעד כשעבר את המהמורות בדרך לאישור תוכנית הסיוע לנפגעי מגיפת הקורונה, בסכום של כ-1.9 ממיליארד דולרים. תוכנית סיוע שכמותה, ארצות הברית לא חוותה מאז ה-"ניו דיל" של הנשיא רוזוולט בשנת 1933. 

אך כל אלו לא ניתנות לתיעוד, ואת ההישגים הללו לא ניתן להציג שוב ושוב בתוכניות החדשות ששמו אותו ללעג. מה שהפרשנים האמריקאים לא השכילו לעשות, זה להזכיר כי הנשיא הקודם, דונלד טראמפ, לא מעד אף לא פעם אחת. 

כל נאום שנשא בציבור, כל הצהרה שפרסם, כל תגובה שנתן, כללו צרורות של שקרים. עיתון הוושינגטון פוסט אף נהג לבחון שקרים אלו. טראמפ לעומת ביידן לא מעד, והקפיד לשווק את השקרים. טראמפ גם לא מעד בגישה שנקט כלפי הקורונה. מהיום הראשון שפרצה, טראמפ הקפיד להפגין זלזול ולעג מהמגיפה, ולפקפק באלו שהזהירו והתריעו מפניה.

הנשיא לשעבר נהג באופן מוקפד ביותר לא להתייחס לכמות המתים, שהם למעשה קורבנות המגיפה, שבתקופתו הגיעו לכ-500 אלף. טראמפ הקפיד לא למעוד ולחרוג ממנהגו, שלא להביע צער כלפי אובדן המשפחות. לא זכורה אף לא מעידה אחת של טראמפ בתחום הזה.

ג'ו ביידן, הגבר בן ה-78, מעד כאשר עלה במדרגות הכניסה למטוס והתקשורת בארצות הברית חוגגת. איזה תענוג, יש צילומים. "מה שמנחם אותי", העיר בלעג פרשן בערוץ ציבורי, "שאף צ'ק אחד מאלה שיישלחו לנפגעי הקורונה כתוצאה מיוזמתו של ביידן, לא יאחר ולא יתעכב כתוצאה מהמעידה של הנשיא במדרגות".