זה עוד לא נגמר, זה אפילו לא מתחיל להגמר, אבל זה מתחיל להסתדר: גוש השינוי מתקרב להסכמה. אף אחד לא יפיל את הסיכוי לשינוי על אגו. לא לפיד, לא ליברמן, לא סער ולא בנט. נותר ויכוח על משמעות "הטלת המנדט". לפי הפרשנות של סער, אם מטילים מנדט על לפיד, אי אפשר להעביר את המנדט לח"כ אחר. אם ניצמד ללשון סעיף 13ג' לחוק היסוד, סער צודק. אלא שיש אפשרות שלפיד יקים "ממשלת חילופים" דומה לנוכחית, כשבנט ראשון והוא שני. אם כי, זה מסרבל את האירוע.

כך או אחרת: ח"כ סמוטריץ לא עושה רושם של ירידה מהעץ או ריקוד לצלילי החלילן מבלפור. כלומר: התסריט בו סמוטריץ ואנשיו יושבים בממשלה שקמה בקולות או הימנעות רע"מ, קלוש למדי. מצד שני, נתניהו מעוניין עכשיו לקבל את המנדט ראשון. זהו שינוי בעמדתו. עד לאחרונה, רצה להיות שני. אם שינה את עמדתו הוא חושש שגוש השינוי קרוב לממשלה. האם יש לנתניהו קלף סודי בשרוול? בקרוב נדע.

מצד שני, ויש גם צד שני: לפיד עדיין לא הפנים שבנט צריך להיות ראשון. לא רק שלא הפנים, לדעת רבים הוא גם עוד לא השלים עם זה. לפיכך, המגעים בין אנשי בנט לאנשי נתניהו הולכים ומצטופפים. למיטב ידיעתי מי שמנהל אותם הוא טל גן-צבי, ראש המטה הנאמן והכמעט מיתולוגי של בנט, מול יעקב אטרקצ'י מטעם נתניהו. ככל שהעסק שם יתחמם, כך יכול להיות ש"גוש השינוי" יפסיד את הרכבת. הגורמים שאינם לפיד בגוש השינוי טוענים שמנהיג יש עתיד מתנהל כאילו יש לו את כל הזמן שבעולם, בזמן שאין לו.

עד שבנט לא יקבל מחוייבות ברורה למתווה (הוא ראשון, לפיד שני), הוא יכול לחתום אצל ביבי. כשזה יקרה יהיה יותר קשה לסמוטריץ להמשיך להתבצר על העץ. רע"מ תחצה את הכביש בלי בעיות ובצלאל יהיה מי שימנע את הגאולה הביביסטית מעם ישראל. כך שיכול להיות שלפיד גאון ובסוף כולם יתיישרו לפי השעון שלו, ויכול להיות שהוא משחק באש ויפסיד את ההזדמנות, אולי בפעם האחרונה (מבחינתו).

ככל שהלחץ מצד נתניהו על בנט יילך ויגבר, הסיכוי לסגור איתו עניין יירד. האסטרטגיה של לפיד וליברמן, לייבש את השותפים הפוטנציאליים עד הבשלתם, יכולה להיות הרת אסון. במקרה הנוכחי, צריך לסגור את הכל כמה שיותר מהר לפני שיהיה מאוחר מדי. מי מהם צודק? מתישהו נדע.

ואחרונה חביבה: איילת שקד. השמועות מוכחשות במרץ. היא בחיים לא תמנע את ראשות הממשלה מנפתלי. עכשיו כל מה שנותר זה שנפתלי יחליט מה עדיף: להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה אצל לפיד, סער וליברמן, או שני ברוטציה אצל ביבי. כלומר לא להיות ראש ממשלה אצל ביבי. בהצלחה לכולם!