כשהתותחים רועמים המוזות אולי שותקות, אבל הפוליטיקה נמשכת. למרות העימות העוצמתי מול חמאס והמהומות הנרחבות בתוך ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך במו"מ פוליטי אינטנסיבי, בעיקר מול נפתלי בנט, ואילו בנט ממשיך בריקוד מתוחכם על שתי החתונות - מתקדם במגעיו עם יאיר לפיד, אבל בודק גם את האופציה של נתניהו. גם לפיד לא שוקט על שמריו וממשיך לחתור להקמת ממשלה. הוא שוחח אתמול עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בטלפון, בעוד גדעון סער נפגש איתו באופן אישי.

גורמים הבקיאים במתרחש טוענים כי יש מתווה להסכמה בין בנט לנתניהו לפיו בנט יכהן כראש ממשלה בשנה וחצי הראשונות ונתניהו יחליף אותו לשנתיים וחצי מיד אחר כך. הבעיה היא שאין לתוכנית הזו רוב בכנסת. המאורעות האחרונים השמידו סופית את הסיכוי שנתניהו יוכל להקים ממשלה בהימנעות רע"ם, ולכן נדרש לגייס את תמיכתו של גדעון סער. על פי גורמים הבקיאים בנעשה, התנאי של סער ברור: הגבלת קדנציות כדי לוודא שזו תהיה הקדנציה האחרונה של נתניהו כראש ממשלה. סער עצמו מכחיש כל קשר למגעים הללו.

נתניהו, כך נודע ל"מעריב", בילה שעות ארוכות ביום שלישי בדיון מרתוני עם יועציו הקרובים יריב לוין (שהוא הכל, חוץ מיו"ר כנסת) ויעקב אטרקצ'י. רק בשעת ערב מאוחרת התפנה למשבר הביטחוני. בנט, לעומת זאת, ממשיך במגעיו האינטנסיביים עם גוש השינוי ובעיקר יאיר לפיד.

בסביבת בנט, מי שדוחף לחיבור עם הליכוד הוא יועצו טל גן צבי, בעוד שבנט עצמו לא מאמין לנתניהו ומעדיף שותפות עם לפיד. אצל סער נראה כי זאב אלקין הוא החוליה החלשה והוא היה שמח לחזור לליכוד בתנאים מועדפים. בהצעת נתניהו יקבלו בנט וסער נציגות נרחבת במוסדות הליכוד ובקרב חברי המרכז.

אתמול פרסמו נפתלי בנט ויאיר לפיד שתי הודעות דומות, כמעט באותו זמן. שניהם תקפו בחריפות את האלימות, נתנו גיבוי לממשלה בכל פעולותיה נגד הטרור ומתחו ביקורת על הליכוד. פרסום ההודעות, כמעט במקביל, המחיש את התיאום ההדוק בין השניים.

אופציית ממשלת השינוי לא מתה עדיין וגם מנסור עבאס, יו"ר רע"ם, מדגיש בשיחות סגורות שאחרי שהאלימות תסתיים אין לו כוונה לסגת מהחלטתו לחתור לשיתוף בתהליך הפוליטי בישראל. ההסכמים בין הצדדים השונים לממשלת השינוי כמעט הושלמו, ומעשה המרכבה היה לקראת סיום כשפרץ העימות הנוכחי. כרגע, אין לדעת עד כמה יהיה כל זה רלוונטי ביום שאחרי, בהנחה שנגיע אליו בזמן הקרוב.