רבים מכירים את סיפורו של סא"ל עמנואל יהודה מורנו, קצין בסיירת מטכ"ל שנהרג בסיום מלחמת לבנון השנייה. מורנו הוא החייל הראשון בתולדות צה"ל, שתמונתו אסורה לפרסום גם לאחר מותו.

תמונתו של איש הביון שאת שמו אתם מתבקשים לגלות, הותרה לפרסום. אבל הוא עבר ניתוח פלסטי בפניו לפני שנסע לאחת ממשימותיו העלומות.

הוא נולד בירושלים בשכונת נחלת ציון, ומגיל צעיר חי בשכנות עם ערבים שהתגוררו בכפר שייח' באדר הסמוך, למד את שפתם ואת מנהגיהם.

הוא גויס לפלמ"ח, ותוך זמן קצר צורף למחלקה הערבית. כשהגיע לקיבוץ, הפך את כינוי החיבה שלו לשמו הרשמי כדי להבדיל את עצמו מחבר קיבוץ שנשא שם זהה לשלו. הוא עשה זאת כדי להקל על סדרן העבודה, תורני הדואר והמכבסה.

בליל הגשרים השתתף בפיצוץ של גשר דמיה, והרג ערבי שתקף אותו שם בשברייה. הוא נשלח לעבוד בתחפושת של סבל ערבי בנמל חיפה. כשנודע שבאחד המוסכים בעיר התחתית בחיפה מכינים מכונית תופת במסווה של אמבולנס, כדי להחדיר אותה לשכונות היהודיות, אנשי היחידה המיוחדת בחיפה סיכלו את הפיגוע, כאשר גיבור סיפורנו החדיר מכונית עמוסה בחומר נפץ למוסך ופוצץ אותה.

הוא נשלח לסוריה על ידי יגאל אלון, והביא משם ידיעות חשובות על הצבא הסורי. רוב פעולותיו עדיין חסויות, ומה שניתן לספר הוא שמאיר עמית שהיה ראש המוסד, אמר עליו: "אפשר לומר בלי להפריז שעליית יהודי סוריה בשנות ה־50 התגשמה לא מעט בזכותו".

בלבנון הוא חבר לתא ריגול והכין תוכנית להתנקשות בחייו של ראש ממשלת לבנון ריאד א־סולח. הוא גם השתתף בפעולה לפיצוץ ה"יגריס", ספינת הטיולים של היטלר שחנתה בנמל ביירות.

הוא נשלח למצרים להטביע ספינה שחצתה את תעלת סואץ, אבל לפני כן עבר בבית החולים תל השומר לצורך ניתוח פלסטי. ממצרים הביא מודיעין לפני מבצע, שזיכה אותו בטפיחת שכם ממי שהיה אז ראש אמ"ן, האלוף חיים הרצוג.

הוא פעל בזהויות שונות בסוריה, ירדן, איראן, עיראק ומצרים. לאיראן הגיע במסווה של קצין צבא איראני ומשם הפעיל סוכנים בעיראק.
בשנת 1977 חזר לחיק משפחתו בקיבוצו ועסק בגננות ובחינוך הדור הצעיר ביישוב. המשורר חיים גורי אמר עליו ש"היה אחד מגדולי הגיבורים שלנו, אדם שרוב חייו חי בגוב האריות".

אתם מוזמנים לגלות:
מי האיש?

פתרון החידה הקודמת:
השחקנית והבמאית שאפשרה להניח על גופה עשרות דבורים, שזכתה בשלושה פרסי גלובוס הזהב ובפרס האוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר, ושהכירה את שלושת בני הזוג שלה על סט הצילומים של סרטיה היא אנג'לינה ג'ולי.