זה לא אפגניסטן, אפילו לא הטליבאן, גם הנסיגה המבישה היא לא הבעיה, הניו יורקים לא מאמינים למה שקורה להם. פתאום הם גילו לתדהמתם, שאפגניסטן איננה בכלל הבעיה שלהם. שהשתלטות הטליבאן לא מעניינת. בגיליון הניו יורק טיימס מהיום, המילה אפגניסטן לא מופיעה כלל, נמחקה לגמרי.

כבר 48 שעות שמהדורות החדשות בערוצי הטלוויזיה לא מקרינים אף צילום, אף תמונה, אף דיווח ממה שהוגדר "הסבל, הדיכוי והרשע שהטליבאן משליט על האפגנים". הניו יורקים המומים. פתאום נחתה עליהם המציאות והיא חשפה שהבעיה היא בתחומי הבתים שהם מתגוררים ביתם, שהצרה היא לא בחצר האחורית שלהם, אלא בקדמית.

כמה שעות שלשום בלילה ירדו גשמים עזים. רוחות סוערות נשבו באזור המטרופולין. בכמה מקומות הרוחות הגיעו לרמה של הוריקן. אבל, ריבונו של עולם, למה ואיך מזג אויר גשום, סוער וקשה ככל שיהיה צריך לגרום למותם של 44 בני אדם? מדוע וכיצד גשמים עזים חודרים, שוטפים ומציפים תחנות של הרכבת התחתית, גורמים לשיתוק מוחלט, שנמשך למעלה מחמש שעות, של תחנות מרכזיות של התחתית, שהיא עורק החיים של המטרופולין?

הדיווחים אמש והיום באמצעי התקשורת בניו יורק ובניו ג'רזי מתמקדים בניסיונות להסביר, לפענח, ולגלות את הסיבות והגורמים שיצרו את השיטפונות העצומים. במיוחד את השיטפונות שהציפו את המרתפים בבתים בשכונות מגורים ברובע קווינס - שיטפונות שגרמו למותם של הדיירים שנלכדו בדירות המרתף שלהם, לא הצליחו להיחלץ ומתו.

באחד המרתפים האלה בקווינס, נתגלו אמש גופותיהם של שלושה, שני גברים ואשה. "דירות המרתף נתגלו כמלכודות מוות", זעקה כותרת ראשית בניו יורק טיימס הבוקר.

"את הקורונה הצלחנו להגביל. לא ניצחנו לגמרי את הנגיף. אבל הוא לא ניצח אותנו. ניו יורק מתאוששת יפה מאוד. אז איך זה שכמה שעות של גשמים עזים ורוחות סוערות גרמו להרס, לחורבן של שכונות שלימות והנורא מכל למוות של בני אדם", קונן הבוקר פרשן בערוץ ציבורי בניו יורק.

לדברי מומחים שהתראיינו הבוקר, מה שנחשף ונתגלה, שהכרך הענק לא מוכן, לא ערוך, לא מאורגן להתמודד עם אסונות, להתעמת עם פיגועי טבע ולטפל במקרי אסון ונזקים שאינם מעשי אדם. ראש העיר ד'לאזיו, איננו סתם כשלון. הוא נחשב זה כבר כבדיחה מהלכת.

האיש המסיים שמונה שנות כהונה כראש העיריה, לא יכול להצביע על אף הישג אחד, על אף יוזמה, מהלך ומעשה שהניבו והשאירו עקבות או שינוי חיוביים באיזה תחום חיים שהוא בכרך הענק. "הפקידות הרשמית בעיר נתפסה לא מוכנה", הסבירה מושלת מדינת ניו יורק קתי הוקול, במסיבת עיתונאים שקיימה אתמול.

ראש העיר שעמד לצדה, נראה נבוך, מבולבל, כמי שנקלע בטעות לאירוע שאין לו שום שייכות אליו. "מה שמדאיג, מפחיד ומדכא, שאנחנו לא רואים אנשים שמרשימים כבעלי רמה מיוחדת, ידע וכישורים, שמתמודדים על המשרות והכהונות הבכירות בממשל העיר". אמר פרשן בערוץ ציבורי.