קצין חמום מוח או חסר מוח או חסר לב העיף ופצע מפגין שמאל שהגיע למחות על ההתעללות בתושבי הכפר הפלסטיני א־תוואני בדרום הר חברון. נרשמה הזדעזעות כלשהי של ציבור יפי הנפש. בצה"ל 1 (צבא הגנה לישראל מייסודו של דוד בן־גוריון) אמרו שהתנהגות הקצין "אינה תואמת את המצופה", בצה"ל 2 (צבא הגנה למתנחלים מייסודו של אלאור אזריה) שוקלים להעניק לו צל"ש.

זה קרה בשבת. בימי חול מלווים מדי יום רכבים צבאיים של צה"ל ילדים פלסטינים מא־תוואני בדרכם לבית ספרם. הסיבה: מתנחלים מהמאחז הבלתי חוקי חוות מעון. משמר הכבוד הזה הולך עם ילדי הכפר כבר 17 שנה. בחוות מעון טוענים שהכפר הזה מעכב את ההתרחבות שלהם. לכן דווקא בשבת האחרונה התמונה שונה: חבירה של חיילי צה"ל לפורעים מתועדת באמצעות הדיווחים של "בצלם" ועדויות הכפריים הפלסטינים.

לפי אתר "בצלם", "בשעות הצהריים של שבת, 26 ביוני 2021, הגיעו כ־20 מתנחלים מכיוון המאחז חוות מעון לחלקו המזרחי של הכפר א־תוואני. השליכו אבנים על התושבים והכו כמה מהם במקלות. אחד מתושבי הכפר נפצע בראשו ונחבל בצלעותיו והוא פונה לבית החולים. תושב נוסף נפגע קל ברגלו. לאחר כרבע שעה הגיעו למקום שלושה חיילים, שהצטרפו למתנחלים. כאשר היו במרחק של כעשרות מטרים מבתי הכפר, ירה אחד המתנחלים לעבר התושבים, בעוד מתנחלים אחרים רדפו אחריהם, הציתו מבנה חקלאי של תושב א־תוואני ושברו ענפים במטע הזיתים שלו. לאחר שהמתנחלים חזרו לחורשה הסמוכה למאחז, הגיעו למקום חיילים נוספים וירו אש חיה ורימוני גז מדמיע לעבר תושבי א־תוואני ובתי הכפר".

באסל אל־עדרה, בן 25, תושב א־תוואני ומתנדב בפרויקט המצלמות של "בצלם", סיפר בעדותו על שאירע באותו היום: "ביום שבת, 26 ביוני, בסביבות השעה 14:00, התקשר אליי חבר והודיע לי שמתנחלים הגיעו לבאר המים, שנמצאת במרחק של כמה מאות מטרים מזרחית לבתי הכפר. הלכתי לאחד הבתים שבקצה המזרחי של הכפר, וצילמתי משם את המתנחלים. הם היו שישה ועמדו מסביב לבאר. כשהמתנחלים הבחינו בי ובעוד מספר תושבים שהיו איתי, הם התקדמו אלינו. במקביל הגיעו עוד תושבים מהכפר ויידו אבנים. לאחר רבע שעה בערך הגיעו שלושה חיילים. המתנחלים עזבו אותנו והלכו מערבה. ראיתי את אחד המתנחלים יורה לעבר כמה תושבים שהתאספו כדי לעצור את המתנחלים. התושבים ברחו והמתנחלים רדפו אחריהם".

באותה שבת העידו שלושה תושבים מבתים שונים בכפר על פרעות דומות של חיילים ומתנחלים בבתים ופגיעה באנשים נוספים. זה קורה בכל ימות השנה וברחבי הגדה כל יום. בשפה מקצועית זה מכונה טרור.