מבחינתי, כשח"כ איתמר בן גביר בא להגן על משהו, מישהו, מישהי, בדרך כלל מדובר כנראה בעניין שנע בין חשוד במעשים לא כשרים לטמא שמחפש לגיטימציה. או כסף. לאחרונה הצטרפה השרה איילת שקד לחזית ההגנה של בן גביר בדיון שהתקיים בוועדת הכספים בכנסת בעניין הטבות מס לארגון הימין "עד כאן".

ח"כ נעמה לזימי (עבודה) דרשה שלא לאפשר לארגון לזכות בהטבות מס. בסופו של דיון "סוער", כלומר אותה קקופוניה ידועה - ההטבות לא אושרו. אחרי הדיון צייצה לזימי כי "בוועדת הכספים נשמעו לבקשתי לא לאשר סעיף 46 ל'עד כאן', עד לבחינה של רשות המסים לגבי אופי הפעילות הפלילית של העמותה, גוף שרודף פעילי שלום וזכויות אדם, במעשים פליליים ומפוקפקים, עם תורמים אנונימיים, לא צריך לקבל את כספי המדינה דרך הטבות מס". השרה שקד הגיבה בציוץ משלה: "אחרי הבדיקה ברשות המסים, הנושא יחזור לדיון בוועדת כספים ו'עד כאן' תאושר".

לא ברור על מה מסתמכת שקד כשהיא מבטיחה ל"עד כאן" שבדיון הבא הטבת המס תאושר. בוועדה יש רוב נגדי. אולי היא סבורה שחברי הכנסת החברים בוועדה, איימן עודה, חטיב יאסין, אחמד טיבי, עופר כסיף או ג'ידא זועבי, ישנו את דעתם. בינתיים, לנוכח מצבה של מפלגתה בקהל היעד שלה, הציונות הדתית, הרוויחה שקד קריצה בסגנון: אל תברחו לנו, אנחנו איתכם.

בכללי, "עד כאן" היא חבורה של טוקבקיסטים ימנים עם תקציב. את הפריצה התקשורתית שלהם עשו לפני כמה שנים כאשר סידרו לאילנה דיין ("עובדה"), מכורה פבלובית לפטריוטיזם תוקפני, סקופ מהזן הנחות ביותר. במבצע של חסמבה בגרוש הקליטו פעילי עד כאן פעיל שמאל, עזרא נאווי, שעסק באיתור תרגילי גזל של אדמות פלסטינים. דווח תחילה כי במשטרה מייחסים לנאווי עבירות שעיקרן ניסיון רצח, מגע עם סוכן זר וקשירת קשר לביצוע פשע.

כרגיל התחוללה סערת כותרות וצקצוקים, אך שום סעיף מעין זה לא הופיע בכתב האישום. גם בפרקליטות מחוז ירושלים לא סברו שיש מקום להגיש כתב אישום בתיק, אולם בפרקליטות המדינה התעקשו. עו"ד איתן פלג שייצג את נאווי טען ש"הופעלו לחצים פוליטיים על מנת להגיש את כתב האישום" (תזכירו לי מי הייתה אז שרת המשפטים?).

בזמן האחרון נשמעה קולם של חברי "עד כאן" במקהלת "תקרעו את האסירים האלה (שברחו) שעושים בכלא חיים משוגעים", ובהצגת הסתבכות מטופשת של איש עסקים בדואי שנאשם במסירת מידע לאיראנים (בית המשפט שחרר אותו למעצר בית). דחיית בקשת "עד כאן" להטבות מס נובעת לא משום שהארגון לא עומד בתנאי הזיכוי בפקודת מס הכנסה, אלא משום שיש כאן ממשלה שלא מוכנה להעלים עין מכך שייתכן שהוא אינו עומד בדרישות החוק, כולל חשיפת תורמיו. חלקם אגב צפוי להיות משלמי המסים במדינת ישראל.