בחג הסוכות היו דברים משמחים, כמו בכל חג, אבל אותי שימח שדרוג מסוים שחל ביחסים בין ישראל הרשמית לבין האוונגליסטים ברחבי העולם. ראשי ממשלת ישראל, נפתלי בנט, והחליפי יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ, שר התפוצות נחמן שי וכן הנשיא יצחק הרצוג בירכו השנה את האוונגליסטים בחג הסוכות. זהו חג שגם עבור האוונגליסטים יש לו חשיבות, והם מגיעים לישראל בחג הזה בכל שנה באלפיהם מכל העולם. השנה, בגלל הקורונה, ההתכנסות נעשתה באופן דיגיטלי, וכך גם הועברו הברכות של מנהיגי ישראל.

צריך להבהיר שהברכות המצולמות של מנהגי ישראל שודרו למאות אלפי ואולי מיליוני אוונגליסטים בכל העולם, הצופים ברשתות הטלוויזיה של הנוצרים אוהבי ישראל. זו הייתה נוכחות בהיקף מרשים של מנהיגים ישראלים. גם נתניהו קיים עם האוונגליסטים קשרים חמים, כידוע, אבל ראשי האוונגליסטים חשו בשדרוג החיבוק מצד הממשלה החדשה, וד”ר יורגן בוהלר, נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית, הארגון האוונגליסטי הגדול בעולם, עם סניפים בלמעלה מ־90 מדינות, הגיב בגאווה לא מוסתרת.

"אנו נרגשים במיוחד מהושטת היד של ממשלת ישראל החדשה לעולם הנוצרי", אמר.  "מעולם לא היו לנו כל כך הרבה מנהיגים בכירים ישראלים אשר באו לנאום בחג, כפי שקורה השנה. זה מראה שממשלת בנט־לפיד אכן מבינה ומעריכה את חשיבות התמיכה הנוצרית במדינת ישראל ובעם היהודי".הברכות אכן היו חמות. פעולה זו של הממשלה הנוכחית ראויה לשבח.

הנה במלואם דבריו של ראש הממשלה בנט, מדבר על רקע דגל ישראל: "שלום ידידים! השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים הייתה במשך שנים רבות כל כך מרכז אקטיביזם פרו־ישראלי באמצעות ידידינו הנוצרים הרבים בארץ הקודש ובעולם. האהבה שלכם לישראל היא אגדית. הלהט שלכם באהבת ישראל הוא הצהרת תמיכה בלתי מתפשרת למען המדינה היהודית, לאנשיה ולגורלנו. אתם מטפחים מסירות בלתי מעורערת לישראל ב־90 מדינות ברחבי העולם. יש לכם את תמיכתנו, וזה מאוד משמעותי עבורנו. המסירות שלכם לישראל היא לא רק ברכה עבורנו, היא גם סייעה לנו לשמור על מצבנו במהלך רוב התקופות הקשות, כולל בזמן מלחמות. אתם תמיד שמחים על הניצחונות הרבים של ישראל, ואתם עומדים איתנו כתף מול כתף בזמנים שבהם אנו זקוקים לכך ביותר.  

"זו המשמעות של ידידות אמת – של שותפות אמיתית בין ישראל לתומכי ישראל הנוצרים הרבים. לשגרירות הנוצרית הבינלאומית תפקיד מרכזי בשמירה על תמיכה זו, ועל כך כולנו אסירי תודה. כשאתם תתכוננו לחגוג את חג הסוכות, אני מאחל לכם שמחה רבה. זוהי תקופה מיוחדת בשנה שבה אנו מתכנסים עם משפחותינו וחוגגים את המסורות העתיקות של בני עמנו. אני אוהב לישון בסוכה שלנו עם הילדים שלי. כאשר אנו עושים זאת, אנו מצדיעים לכם על מה שאתם עושים למעננו כל השנה".


מילים ברוח דומה אמרו בסרטונים המושקעים שלהם גם שר החוץ לפיד ושר הביטחון גנץ תוך שימוש חוזר במילה “חברים” בפנייה לאוונגליסטים בתחנות הטלוויזיה שלהם בכל העולם. הנשיא הרצוג הדגיש בסרטון הברכה שלו גם את התמיכה והסיוע הכספיים של האוונגליסטים לעלייה לישראל. כיו”ר הסוכנות היהודית, תפקידו הקודם, הוא קיבל לא פעם צ’קים בסכומים גדולים, שנאספו מתרומות של אוונגליסטים מכל העולם למימון טיסות של עולים מאתיופיה ומחבר העמים. פעולה שהישראלי הממוצע לא נחשף אליה או מודע לה.

האוונגליסטים עשו עוד דבר מרגש לרגל חג הסוכות: קליפ בינלאומי של השיר "אמן" ששרו יחד, בעברית, נוצרים אוהבי ישראל מ־30 מדינות בעולם. האומות המיוצגות בקליפ, בין היתר, הן מצרים, ארגנטינה, ברזיל, בולגריה, קנדה, סין, אינדונזיה, טורקיה, קוסטה ריקה, דנמרק, פיג'י, צרפת, גרמניה, אירלנד, מקדוניה, מקסיקו, הולנד, נורווגיה, הפיליפינים, פולין, סרביה, דרום אפריקה, שווייץ, טייוואן, תאילנד, אוגנדה, בריטניה וארצות הברית. אם בא לכם להתרגש קצת ולראות כמה אוהבים אתכם בעולם, תקישו ביוטיוב: “בתפילה אמן – ברכה לישראל מאומות העולם”.  

מידע מגיע אליי, אבל לא דרך התקשורת הישראלית. בעוד אני כותב את המאמר זרמו אלי עוד תמונות מכל העולם. מסתבר שאלפי נוצרים ציונים חגגו יחד בתוך סוכות שהם הקימו במדינות שלהם. ראיתי צילומי סוכות עם דגלי ישראל שבנו נוצרים בארצות הברית, בפיליפינים, בבוליביה, בפינלנד. הם מייצגים את מאות מיליוני הנוצרים האוונגליסטים בעולם. לצילומי הסוכות מצורפים גם דברי נשיא השגרירות הנוצרית ד”ר בוהלר: “המסר הוא ברור. אנו הנוצרים ציונים ידידי עם ישראל, ואנו עומדים לצד מדינת ישראל ברחבי העולם בכל עת”.