על הלינץ' שעבר האלוף במילואים ושר המודיעין אלעזר שטרן השבוע, נכתב כבר הכל. תופעה מחרידה, מיותרת, של ביטול והשמדה מיידית של מי שאפילו לא נחשד בעבירה כלשהי. שטרן חפר את הבור הזה בכוחות עצמו, באותו ראיון שהעניק לעמיתינו ענת דוידוב וגולן יוכפז ברדיו 103FM.

אני רוצה להתייחס כאן ללינץ' אחר, ממושך יותר, שעובר על קולגה בשם גאולה אבן־סער. נדמה לי שאני כמעט היחיד שחושב שהיא צריכה, יכולה וחייבת להמשיך בתפקידה כעיתונאית. את ההתנפלות עליה מובילים לא רק הביביסטים. הם משקרים בלי בושה, וזה שגרתי. כמעט שום דבר ממה שמטיחים בה לא נכון. אני עוקב אחריה שנים ארוכות ולטעמי היא המראיינת החדה ביותר בטלוויזיה וכזו שעושה את המוות לכולם, ללא יוצא מן הכלל, באופן שווה לחלוטין.

השאלה היא איפה היו הביביסטים כשסער היה שר בליכוד, או ח"כ בליכוד, עד לא מזמן. גם אז, אבן־סער עבדה בטלוויזיה, אבל אז לא שמענו אפילו צפצוף מכיוונם של השופרות. פתאום, כשסער עזב את הליכוד וסייע להפלת נתניהו, הפכה גם גאולה לסכנה ברורה ומיידית לדמוקרטיה, סכנה שצריך לבער תכף ומיד למען שלום הציבור.

להפתעתי, גם חלק מחבריי הליברלים סבורים שאבן־סער צריכה לפרוש. כן, שתפרוש. למה? כי בעלה פוליטיקאי. היא עיתונאית הרבה לפני שהוא היה בפוליטיקה, אבל מי סופר. זה המקצוע שלה, זו הקריירה שלה, זה מה שהיא יודעת לעשות, אבל למי אכפת. כמו במקומות מסוימים בעולם, שבהם שורפים למוות את אלמנתו של הגבר שהולך לעולמו, כך גם אצלנו. מה עם הזכויות שלה? מה עם הקריירה שלה? מה עם החיים שלה? זה לא מטריד אף אחד.

למרבה הגיחוך, גאולה אבן־סער אפילו לא צריכה לעשות גילוי נאות כשהיא מראיינת בטלוויזיה. גילוי נאות, כשמו, הוא לגלות את הקשר בין המרואיין למראיין, אם קיים. במקרה של גאולה, הקשר גלוי וברור לכולם. הקוף יושב לה על הכתף, ולכן כל מילה שלה נמדדת בקפידה, ואין שום סכנה ש"תנצל" את מעמדה לקידומו של בעלה, כי זה מיד יהפוך לאייטם ויזעק השמיימה. זה יגרום לסער יותר נזק מתועלת.

איפה הפמיניסטיות? איפה אבירי זכויות האדם, זכות האדם לפרנסה ועיסוק וכל שאר הערכים שאנחנו מנסים להנחיל כאן? האם העובדה שגדעון סער פוליטיקאי צריכה לגזור עונש מוות על הקריירה המפוארת של אשתו? הם אפילו לא מסתפקים בחל"ת של גאולה אבן־סער בתקופת בחירות.

לא. הם רוצים שתפרוש. שתיעלם. שתוותר על מה שהיא עושה טוב כל כך כל חייה. גילוי נאות: לא דיברתי עם גאולה אבן־סער על הנושא הזה ואני לא נמנה עם חוג ידידיה. אז אחרי כל זה, מה שנותר לי זה להפציר בה: גאולה, תישארי. את עיתונאית מצוינת, ואין שום סיבה שתוותרי על המקצוע ועל החלום בגלל עיסוקו של בעלך. תודה.

הטור המלא של בן כספית - במעריב סופהשבוע