יש לי יומולדת השבוע. כן, אני מזדקן. כבר לא מתבגר, רק מזדקן. הגעתי לגיל כזה שבנק כבר לא ייתן לי משכנתה, כי בניהול הסיכונים שלהם אין שום ודאות שאצליח לשלם את ריבית הנשך על ההלוואה לכל אורך התקופה.

הגעתי לגיל כזה שאני קרוב לסוף הרבה יותר מלהתחלה. "אתה לא באמת זקן", אני מנחם את עצמי ביני לביני, "אתה עדיין ילדותי". כן, אני באמת זוכר את גן מלכה בגבעתיים, גם את המורה סימה, שלימדה אותי בכיתות א' וב'. אני זוכר את האורדונים של הפועל ר"ג מפסידים 1־0 למכבי יפו מול 22 אלף צופים. עוד פעם לא עלינו ליגה. אני כמו הקבוצה שאני אוהד. נגעתי בהצלחה, אבל השכלתי להתרסק בגדול, בענק.

אני זוכר את בר המצווה שלי, פרשת "זכור", חלק ממנה אפילו בעל פה. אני גם זוכר שהייתי סתום־על־מלא, שנאלץ ללמוד כמה חודשים לשיר את הסחורה הזו עם מהפך ופשטא. כבר אז לא האמנתי בחארטה הזו, כי היו לי שאלות ולא קיבלתי תשובות. עד היום אין לי תשובות. למשל מדוע אחותי הבכורה, איריס ז"ל, הייתה חייבת למות בגיל 5 כתוצאה ממחלת הודג'קינס.

מה היה חטאה של ילדה בת 4, שחלתה וסיימה את חייה הקצרים באכזריות כזו? מה היה חטאם של ילדים שנספו בשואה? מדוע האנושות רעה כל כך, גזענית, קנאית, אכזרית, קטלנית ועוד. קראתי המון, הכל מכל, כדי להבין תהליכים, כי חיפשתי תשובות. נשארתי רק עם השאלות, אבל אני ממשיך לקרוא, ממשיך לחפש.

צ'אק ייגר, טייס אמריקאי, הראשון ששבר את מהירות הקול, נולד כמוני ב־13 בפברואר. אף שהיה נדיר באיכויותיו כטייס, הוא לא התקבל לתוכנית החלל של נאס"א ולא הוסמך כאסטרונאוט. הנתון הזה פירק אותו לגמרי.

אריה דרעי נולד ארבעה ימים אחריי. הוא יכול להביט אחורה בסיפוק. תכלס הוא העלה את הגזענות לדרגת אומנות, הורשע פעמיים בפלילים, ועשה קריירה. הוא אומנם דתי, אבל נראה שאין לו בעיה לשקר אם צריך. אני חושב שאנחנו דומים, כי שנינו אוהבים בצל. אני גם אוהב שום, אני לא יודע איך הוא מסתדר עם שום.

המצב כאן, בכתריאליבק'ה שלנו, באמת מעציב אותי. אני הלכתי בתלם שהתוותה כאן ההנהגה, שירות צבאי ועבודה. נדרשתי לזמן כדי להבין שזה חארטה. עשיתי כל מה שצריך כדי להיות ישראלי טוב ולא הקשבתי לאבא ולדוד שלי דוד, שחזרו ואמרו שהכל כאן זה כאילו, שמפא"י זו לא רק מפלגה ואידיאולוגיה, זו דרך חיים ישראלית – לינוק מפטמות השלטון. הם לא ינקו אף פעם, שניהם היו עצמאים כל ימי חייהם, אבל בדיעבד הם צדקו, בגדול, בענק. זו עובדה.

העייסק כאן קורס. הכיפות באיו"ש מטפחים ארגוני טרור, החוק בשבילם הוא המלצה בלתי מחייבת. הם מעל החוק. החניוקים ברובם המוחלט הם אנשים טובים, ישרי דרך, למדנים, צנועים ובעיקר עניים. כן, צאן מובל לעוני ודלות. הם שבויים בידי רבעלך ומטיפים שעושים את המרב כדי למנוע מהם להתפתח באופן אישי וכקהילה.

הג'מעה של ש"ס הפכה את המזרחיות למקצוע. חלק מדיירי אגם הדרעק שלהם חיים ברווחה ובעושר מופלג. נשים אצל החניוקים מוקצות מחמת מיאוס, אסור להן להנהיג, הן חייבות להתמקד בגידול הדור הבא של המסכנים, שיתבעו את עלבונם מדור המייסדים. לכן הם כופים על החילונים לפרנס אותם ולממן את שיגיונותיהם.

בכל תחום בחיינו כאן אנחנו טובעים בשחיתות, בגניבת דעת, בהונאה, ברמייה, בבערות, בטמטום מלא־מלא. הגימיק החדש עכשיו זה תוכנת הרוגל'ע. בשידורי החדשות, שהפכו לריאליטי, עומדים בחורים צעירים (הייטק זה רק לצעירים, כן?) ומלמדים כרותי אונה כמוני, וכמו רוב הציבור כאן, איך לבדוק אם מאזינים לנו. מה יש להאזין לנו? הציבור חשוד בעבירה כלשהי? יש כאן רשות חשאית שמאזינה לשטויות של אלפי או עשרות אלפי אזרחים? מה זו גניבת הדעת הזו?

כרותי האונה, שמשרתים כמאכערים של אדם שנאשם בפשעים חמורים, מדלקמים וכותבים טקסטים על גבול הפיגור השכלי. מספיק היה להאזין למאכער יעקב ברדוגו, שהודח אתמול מגללי צה"ל, כדי להבין שתם הטקס כאן. שבוע שהוא שלל כל אפשרות לחקירה באמצעות ועדת חקירה ממלכתית על הנעשה ביחידות הסייבר של המשטרה.

"אף אחד לא מתאים", פצח בדף המסרים. "שופטים מהעליון נגועים, הפרקליטות רקובה, המשטרה גם. שב"כ ומוסד זה ארגונים מסוכנים לדמוקרטיה בנושא כזה, אין מי שיחקור. הפתרון היחיד הוא שנפתלי בנט יחזיר את המנדט לציבור. ההאזנות יהיו על השולחן, והציבור יחליט".

והכבשים שלצדו מנסות לפעות ולהסביר שהיו בחירות, אבל ברדוגו כועס. "רק הציבור יכול להחליט". אם זה לא היה עצוב שבתחנה צבאית נשתל מאכער כזה, זה היה מצחיק. איזה ציבור בדיוק? דרעי, ליצמן וכץ שכבר הורשעו – אחרי שהודו בביצוע עבירות פליליות? או אולי הציבור של ביבי?

ומה יקרה אם "הציבור" לא יכריע במהות האזנות הסתר? נלך לעוד ארבע מערכות בחירות? כן, כי כך מנהלים כאן מדינ'ע שהיא ועד קהילה.
ואם ברדוגו לא מצטיין מספיק בהפרחת תיאוריות הזויות ורקובות, יאיר, הבן־של, מגיע עם המסייעת. "מישהו הבין איך בדיוק מת ח"כ סעיד אל־חרומי? אני מזכיר לכולם, שהוא אמר שהוא הולך להצביע נגד התקציב ולהפיל את הממשלה...".

ברדוגו דורש לחקור, באמצעות בחירות כמובן, מה באמת היה בהאזנות הסתר לכאורה, כי שום גורם עוד לא קבע שאכן בוצעו האזנות כאלה, בניגוד לחוק. אגב, הדרישה לבחירות מיד באה אחרי דרישה להקמת טריבונל חוקר של שופטים מחו"ל. בסוגיה הנ"ל אני חושב כמו ברדוגו - רק גויים יכולים לגלות את האמת. אולי ננסה את בית הדין הבינלאומי בהאג? הם חברים שלנו, כבר לא?

רק כדי להעביר את המסר שלפיו כל המאכערים מאוחדים, מגיע אראל סג"ל בדרישה: "בחירות עכשיו. הממשלה הזו קמה בזכות פוטש משפטי – ברמה המוסרית (כן, כן, סג"ל מאוד מוסרי כלפי השלטון הנוכחי), אני קורא לממשלה להתפטר וללכת לבחירות חדשות. המדינה נגנבה".
איזה יופי של טקסט, באמת מדהים.

ומה קרה ב־4 בנובמבר 1995, אדון סג"ל, מאכער שלי יקר? אתה בטח זוכר איך יגאל עמיר דפק ליצחק רבין שלושה כדורים בגב – כתוצאה מהסתה ישירה ופרועה של הרעבעלך של הימין? אז המדינ'ע לא נרצחה, נשדדה ונגנבה? אין גבול לטמטום, בחיי.

בימין הפסיכי התאהבו לאחרונה בנאציזם, אם הוא משרת את האג'נדה, כמובן. "לפיד וממשלת השמאל משתמשים בטקטיקות שלמדו מהגרמנים ביחס שלהם ליהודים. לפיד, כמו גרמני טוב, יאשים את ביבי". כך כותב שמעון ריקלין, עוד מאכער סוג ז' שמשרת את ביבי. אני רק לא הבנתי את המילה "גרמנים". איזה גרמנים? אלה שמכרו לנו צוללות, או המשטר הנאצי? ואם מדובר בהשוואה של הממשלה לשלטון הנאצי, מדוע לא לדייק את הדברים?

בקיצור, אנחנו חיים בתקופה מטורפת. זה רק עניין של זמן עד שגם נראה כאן דם. אומנם זמן יש לנו בשפע, רק שהזמן שלי מתקצר בגיל 63. מה הסיכוי שלי לחיות בחברה נטולת הסתה פסיכית? אפס, פשוט אפס סיכויים. ונשמרתם לנפשותיכם, זו ההצעה שלי לכולם. אל תטיילו ביצהר, או בכל התנחלות הזויה אחרת שאין בה חוקים. זו סכנה ברורה ומוחשית. הכרוניקה של הטרור היהודי מאשרת שאכן מסוכן.