עם ירידת הטור הזה לדפוס, פורצת יבבת שופרות ומחרידה שמיים וארץ. יעקב ברדוגו יפסיק לשדר את תוכניתו בחמש בערב בגלי צה"ל. סתימת פיות, החלטה פוליטית, השדרן המואזן ביותר מסולק בגלל דעותיו, מה לא היה לנו שם. והכל פייק, כמובן.

ראשית, אסור לשכוח: ברדוגו, שהקשר בינו לבין עיתונות אמיץ בערך כמו בכירי הליכוד, הושתל בלב התחנה הצבאית על ידי בנימין נתניהו. ניר חפץ העיד על כך עדות מפורטת. המשימה אחת ויחידה: לשבת בלב הפריים טיים של השידור הציבורי ולקלל, לגדף, לטנף ולהכפיש כל מי שלא בא לנתניהו טוב בעיניים. ימין, זה לא.

האיש הזה כבר דילג מאהדה לבית"ר ירושלים לאהדה למכבי ת"א, כי שם מנצחים יותר. האיש ייצג את דוד לוי במו"מ להחזרת חברון וחתום על ההסכם. הוא עבד נרצע, עילג, חסר עכבות ומעצורים, שתפקידו היחידי היה ללחוץ על כפתור הטורבו של מכונת ההסתה והאנרכיה מתוצרת נתניהו.

קוראי הטור הזה מכירים את הערכתי העמוקה לעיתונאי הימין בישראל. המהפכה, שעליה בישר בזמנו אורי אורבך ז"ל, אכן התרחשה והיא בעיצומה. זה השביח את התקשורת, זה איזן את התקשורת, זה העצים את התקשורת. אלא שאחרי שעמית סגל, קלמן ליבסקינד, יאיר שרקי ועוד עשרות כישרונות מבטיחים ונמרצים הפכו לחלק בלתי נפרד ולפעמים גם מוביל בתוכנו, הגיעה תופעת השוליים של העשבים השוטים. אנשים שמקצועם שונה, שעיסוקיהם אחרים, שאין להם מושג קלוש על המקצוע, ומטרתם אחת: פולחן אישיות.

זה לא רק עיתונאים. כלי תקשורת שלמים מתפקדים כברדוגו משודרג והופכים להכלאה בין שוט לשופר שתפקידו היחיד הוא לרצות את בעליו. יעקב ברדוגו גרם בעיקר נזק לשולחיו וגם לרעיון הכללי של הימין. האיש הוא עסקן פוליטי מדרג ו', איש עסקים פעיל, בחשן יעיל ומי שהומלץ לכתב אישום בגין עבירות חמורות, כולל דוח מבקר מדינה קטלני. העובדה שהוא מייצג בגלי צה"ל את מיליוני תומכי הימין בישראל צריכה להעליב אותם. בדיוק כפי שהחרדים ראויים להנהגה אחרת, שתצעיד אותם לחיים של כבוד, פרנסה ויצירה, כך גם מאזיני הימין ראויים לעיתונאים אמיתיים, שישאלו את השאלות הקשות בשמם, ולא יטנפו סתם.

מה שקורה כאן הוא קריסה מהירה של קו המעוזים. בועז ביסמוט נפל בשבוע שעבר, ברדוגו השבוע. גם מינוי היועמ"ש יצא משליטה. בפעם הראשונה אחרי 12 שנים לא משפחת נתניהו מינתה את היועמ"ש אלא דווקא הדגל הכי אדום של המשפחה הזו, אדם בשם גדעון סער, שהצליח השבוע להעביר גם את חוק הגבלת כהונת ראש הממשלה, חוק פסילת הראיה (העץ המורעל), חוק הקנאביס (שהומר לתקנות וכך נעקף המכשול הפוליטי) ואפילו חוק שמבטל את האפשרות לשלול רשיונות נהיגה לחייבי ההוצאה לפועל.

אגב, שלושה מתוך ארבעת החוקים האלה עוסקים בזכויות אדם. סער מוכיח שאף על פי כן ולמרות הכל, הוא אחד משרי המשפטים האפקטיביים ביותר שהיו כאן. ואין מה שמטריף יותר את שוכני קן הקוקייה אשר בקיסריה. מילה טובה מגיעה גם לשרת הפנים איילת שקד שבעקשנות אינסופית הצליחה ללכד את הימין ולהעביר את חוקי האזרחות. לפעמים, גם בליכוד מבינים שהמדינה חשובה יותר ממשפחת נתניהו. זה בטח יעבור להם.