מורכב, אבל לא בלתי מעניין: מכשירי הסלולר של המנכ"לים לשעבר שי באב"ד וקרן טרנר נבדקו ביממה האחרונה בידי מומחים של חברת ZeCops הישראלית, המתמחה באיתור וניתוח תקיפות נגד מכשירי מובייל סלולריים. הממצאים זמניים והבדיקה עדיין בעיצומה. בכל זאת, מומחי החברה כבר הודיעו לשניים שכנראה בוצעה הדבקה או תקיפה על הסלולרי שלהם.

"שני המכשירים היו נגועים ברמה מאוד גבוהה", אמר ניר אברהם, אחד המומחים. וגם: "נמצאו סימנים המורים על תקיפה". צריך להדגיש פעם נוספת: זה לא סופי, זה זמני. אין לדעת מי תקף ובמה תקף. ממצא מעניין נוסף: ה"הדבקה" או התקיפה הוסרה מהמכשירים לאחרונה. בסמיכות חשודה לפרסומים ב"כלכליסט".

כל זה קורה במקביל לממצאים סופיים של בדיקת הצוות המיוחד בפרקליטות, המורכב גם ממומחי סייבר של השב"כ והמוסד, לפיהם המשטרה לא הדביקה ברוגלות מתוצאת NSO ("סייפן") את שלושת המנכ"לים (באב"ד, טרנר, פלמור). איך זה מסתדר? לא יודע. יש במשטרה אמצעים נוספים הנבדקים עכשיו, כאשר הסיכוי שהשתמשו בהם אפסי וישנם גורמים רבים אחרים שיכולים לתקוף את המכשירים הללו, בפרטי.

לחובבי תיאוריות הקונספירציה: האם היה לנו כאן "מבצע שיטוי" מורכב של גורמים חיצוניים מתוחכמים במסגרתו הודבקו מכשירים שונים בצורה מאולתרת, כדי "לעבות" את הסיפור, לקראת פרסומו?

צריך להוסיף: למרות טענות "כלכליסט", אין בקרב המומחים ספק שאי אפשר למחוק, להעלים או לעשות מניפולציה על ה-Audit Log Trail של ה"פגסוס" או ה"סייפן". אין חיה כזאת ואין אפשרות כזאת. כך שהסיכוי שהמשטרה הדביקה ואחר-כך מחקה לא קיים. זאת, ועוד: שלושת המנכ"לים המדוברים כבר לא בתפקיד כמה שנים. למה לבזבז עליהם רוגלות?

זאת, ועוד: גם אם המשטרה הדביקה את באב"ד לפני שנים, הרוגלה אמורה היתה להתפוגג בכל עדכון תוכנה של הנייד ואפילו בריסטארט. בקיצור, הערפל עוד כאן. בכל מקרה, מניסיון, בישראל כשצריך להחליט אם זה בית הקלפים או גבעת חלפון, זה גבעת חלפון. נדמה לי שמבין השלושה באב"ד לוקח את העניינים בצורה הרצינית והוא המודאג ביותר. בזמנו, הוא היה הכוח המניע שבלם את דרישת המשטרה לתקצב את פנסיות השוטרים ב-22 מיליארד שקלים, פיצוי על עוולות העבר. הייתה למשטרה סיבה לעקוב אחריו.

הוא גם לא מבין איך יכול להיות שהשב"כ, המוסד או כל מה שביניהם לא מבצעים בדיקה מהירה על הסלולר שלו ושל פלמור וטרנר. הסלולר של פלמור, אגב, נבדק עכשיו. מהמצאים הראשוניים עולה כי אין את היקף הסימנים שנמצאו אצל באב"ד וטרנר, אבל אותרו ארבעה "ממצאים חשודים". יחד עם זאת, פלמור החליפה את הנייד שלה באפריל 2020. עכשיו היא מחפשת את הקודם, כדי לבדוק גם אותו.

גם במקרה שלה, הממצאים עדיין זמניים וחלקיים. לגבי ZeCops: חברה קטנה עם שם טוב ולקוחות מכובדים, אבל אני רחוק מלדעת מה רמת האמינות. או, כמו שמישהו מהתחום אמר לי: "בתחום הזה אין 100%". שבת שלום.