חשיפה: בישיבה של ועדת הכספים של הליכוד לפני כשבועיים, התברר שהמפלגה שילמה בשנה וחצי האחרונות כמיליון וחצי ש"ח תמורת הייצוג המשפטי של יועצי נתניהו שנחשדו בהטרדת עד המדינה נגד נתניהו, שלמה פילבר, כך נודע למעריב. התשלום הזה לא אושר בשום פורום, חולק לתשלומים ששולמו לאורך תקופה ארוכה, והתגלה במקרה. הסיפור עלה לכותרות סביב הסאגה המשפטית בעניין החיפושים שהתקיימו במכשירי הטלפון הניידים של היועצים יונתן אוריך, עופר גולן ושרוליק איינהורן.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

כעת, נשאלות השאלות למה הליכוד, כלומר משלם המיסים הישראלי, צריכים לממן חקירה על חשד להטרדת עד מדינה. מה הקשר בין החשד לבין מפלגת הליכוד? איך יכול להיות שהתשלומים הללו לא הובאו לידיעתם של בעלי התפקידים, ועדת הכספים, המזכירות, מבקר המפלגה וכו'? אבל כעת עולה שאלה מסקרנת יותר והיא למה הסכום גבוה כל-כך, העניין עוד לא הגיע למשפט בכלל, ולמה היה צריך, מכל עורכי הדין בעולם, לבחור דווקא את עו"ד עמית חדד לצורך זה?

קופת הליכוד מימנה הגנה משפטית על שלושה יועצים שנחשדו בהטרדת עד מדינה נגד בנימין נתניהו במשפט פלילי. מי שקיבל את הייצוג ואת הכסף הוא עוה"ד שמגן על נתניהו באותו משפט פלילי. גורם בכיר במפלגה אמר לי הערב שהסיפור כולו מדיף ריח לא נעים וצריך לבדוק את הסינרגיה בין הכסף ששולם לעו"ד חדד בתיק הזה, לבין התשלומים המגיעים לו בתיקי נתניהו.

בנימין נתניהו מתייחס לעסקת הטיעון (קרדיט: מעריב אונליין)

גורם משפטי הוסיף שמדובר בסכום גבוה בהרבה מכפי שניתן לגבות על תיק פרוצדורלי. מאידך, בסביבתו של עו"ד חדד מצביעים על כי התשלום נגבה לפי שעות, התיק היה מורכב וכלל שבעה ערכאות וגם התוצאה שהניב, כולל פסיקה תקדימית, מעידה על המאמץ שהושקע בו.

כך או אחרת, הליכוד שקועה בחובות של כ-65 מיליון שקל וממשיכה להעסיק חבורה של 5-4 יועצים הנחשבים מקורבים ל"משפחה". כעת מתברר שהיא מממנת גם הסתבכויות פליליות של המשפחה. עוד נודע כי יו"ר ועדת הכספים הטרי של הליכוד, ח"כ דוד ביטן, סירב להמשיך את התשלומים בתיק הזה, כשהתברר שהוא עדיין "תיק פתוח". המשך יבוא, או שלא. 

מבקר הליכוד עו"ד שי גלילי בתגובה לחשיפה: "עניין התשלום בעבור ייצוג יועצי יו"ר המפלגה, הובא לידיעתי לראשונה לפני שלושה שבועות בישיבת ועדת הכספים של המפלגה. אי לכך, כבר נפתחה בדיקה מצידי בדבר חוקיות ונחיצות התשלום. האמור בהתחשב במהות העניין וגובה הסכום ששולם".

"חשיבות יתרה בדעתי לתת היא על עצם הבחירה בעורך הדין המייצג במקביל גם את יו"ר מפלגה בהליך משפטו האישי, באופן עלול להביא לניגוד עניינים מובהק ואף לחשש כי חלק מגובה הסכום ששולם מקופת המפלגה בתיק "היועצים" עלול לשמש בהטבה למען תינתן הפחתה בסכום שכר הטרחה בתיק האישי המתנהל במקביל. לא בכדי נאסר בדין הנורמטיבי על תאגידים ציבוריים להעסיק נותני שירותים אשר במקביל מעניקים שרות לבעלי תפקידים באותם תאגידים בעניינים אישיים", הוסיף.