עצוב להביט בימים אלה על בנימין נתניהו. ההוא מה"ליגה אחרת" הביט, בעיניים כלות, על בנט נפגש עם פוטין ושולץ במוסקבה וברלין בעוד הוא נפגש עם אורלי לב ורונית הביביסטית. עברו יומיים־שלושה והמצב לא השתפר. להפך. הרצוג התקבל בכבוד מלכים באנקרה, הרמטכ"ל כוכבי טס לבחריין, וביבי חלה בקורונה. לא עזרו המסיכות הכפולות והערדליים. בסוף זה הגיע גם אליו. בלי קשר ובלי ציניות, נאחל לו החלמה מהירה וקלה.

האזינו לטור של בן כספית

הוא מאוד רוצה לחדש את המו"מ להסדר טיעון עם הפרקליטות. רמזים וגישושים מטעם פרקליטיו שוגרו לאן ששוגרו (פרקליטי נתניהו מכחישים בתוקף שפנו בדרך כלשהי לפרקליטות), אבל לא נענו. אני מעריך שהיועמ"ש החדשה, גלי בהרב־מיארה, זקוקה לזמן ללמוד את החומר. אני מעריך שהפרקליטות, גם בעקבות עדותה של עו"ד דנה נויפלד, היועמ"ש של משרד התקשורת, לא חשה דחיפות להסדר טיעון. נתניהו דווקא חש. ביד אחת הוא מדרבן את השופרות להודיע, בתום כל חקירה נגדית במשפט, ש"התיק קרס". ביד השנייה הוא היה מאוד רוצה לשים קץ לסיוט הזה ולחזור הביתה בשלום.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ההערכה, בשני הצדדים, היא שהמו"מ עצמו יחודש בחודש מאי הקרוב. עד אז נהיה אחרי עדותו של שלמה פילבר והצדדים יוכלו להעריך במדויק מה מצבם. כאמור, אילו זה היה תלוי בפרקליטי נתניהו, המו"מ היה מחודש עכשיו. אבל זה לא תלוי בהם. מקורותיי טוענים שפרקליטי נתניהו פנו לפרקליט המדינה וניסו להתניע את המו"מ מחדש. זה הוכחש. נחכה למאי. עד אז נתניהו עוד רוצה להספיק לארגן את "אם כל ההפגנות" לקראת חידוש מושב הכנסת.

אחרי פסח. הפגנה כזו, כך הוא מאמין, תסייע לו במו"מ על הסדר הטיעון. הוא צריך לקוות שהפעם, חוץ מצווחנים, יגיעו גם מפגינים. כי "אם כל ההפגנות" הקודמת, בכיכר הבימה הקטנה מלכתחילה, משכה משהו כמו 1,800 מפגינים, למרות מאמץ ארגוני אדיר ויקר של המארגנים.

בייאושם, מנסים הביביסטים לדרבן את החרדים להפגין במקומם. אחד השופרות אף יצא בקריאה פומבית לחרדים להביא מיליון מפגינים וקיבל תשובה ניצחת משניים: העיתונאי ישי כהן ענה לו ש"נשמה, אנחנו לא עובדים אצלך. לא הצלחתם להוציא אלפים בודדים להפגנות, אז אתם רוצים שנעשה לכם את העבודה?", ואילו העיתונאי אריה ארליך הצחיק לעשות כשענה ש"לפני שאתה מטיף מוסר לחרדים, אני מציע שתדאג שנתניהו עצמו ייצא להפגין".

על מה הוויכוח בעניין הסדר הטיעון? הפרקליטות לא תחתום על הסדר טיעון שבו לא יוסכם בין הצדדים, מראש, על קלון. כלומר הרחקתו של נתניהו מהחיים הפוליטיים לשבע שנים. פרקליטי נתניהו נמצאים במרחק נגיעה משם: אתם, הם אמרו למנדלבליט בזמנו, תדרשו קלון מבית המשפט, אבל תשאירו לנו את הזכות לבקש שהעונש יהיה נטול קלון.

במאמר מוסגר, פרקליטי נתניהו יודעים שבפרקליטות יודעים שהסיכוי שבית המשפט לא יטיל קלון על נתניהו, אפסי. הם פשוט מבקשים לאפשר לנתניהו לא לתלות את עצמו, בעצמו. שבית המשפט יעשה את זה. כרגע, שני הצדדים בעמדתם.