לכבוד מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי.

ראשית, אני מקווה שאתה אפילו לא שוקל לאשר לחבית אבק השריפה המתנייעת (הנפץ והמרעום כבר בפנים) המתקראת גם ח"כ איתמר בן גביר לעלות להר הבית ביום חמישי הקרוב, כפי שדיווח אתמול משה נוסבאום. אל תפחד מהביביסטים וגם לא מביבי עצמו.

זכור שני דברים. ראשית, הלוואי שכולנו נהיה בריאים, מאושרים ועשירים, כמו פעמים שאותו נתניהו מנע מאותו בן גביר ומחברים נוספים מסוגו לעלות להר הבית. שנית, האישור שנתן בזמנו ראש הממשלה אהוד ברק לאריאל שרון לעלות להר הבית ומה קרה בעקבותיו. בן גביר מכוון ליום חמישי, כי הוא יודע שזה היום המתוח ביותר: דקה אחרי יום האדמה, שתי דקות לפני תחילת הרמדאן. הוא מחפש להדליק את השטח. צריך למנוע זאת ממנו.

מכובדי המפכ"ל, נדמה לי שעוד לא הבנת את גודל השעה. עוד לא הפנמת את עוצמת האתגר. אתמול התחלתם סוף סוף לדבר על "הצפת" הרחובות, הכבישים, הצמתים ומרכזי הקניות והבילוי בשוטרים. מוטב מאוחר. אבל הדיבור על שש פלוגות מג"ב במילואים הוא בדיחה, והרעיון (שלך) לגייס 500 מתנדבים הוא לא רציני. אלה כוסות רוח למת, והמתים מתחילים להיערם. תושבי הדרום שבעו הבטחות על פלוגות המילואים שמגיעות להציל את המולדת ואז מתפוגגות לתוך האפלה. מצבנו הנוכחי דורש טיפול שורש, לא אקמול. זריקת סטרואידים ואדרנלין עוצמתית, ולא כוס תה.

אפשר לעשות את זה. אתה יכול לעשות את זה. זה התחום שלך. אתה איש מג"ב, לוחם בטרור כל חייך. הזירה הנוכחית היא בדיוק הבלטה שלך. אתה צריך לראות במצב הנוכחי את ההזדמנות. לא למשוך את השמיכה הקצרה פעם לפה ופעם לשם, אלא להוסיף שמיכה נוספת. זה בדיוק הזמן. אף אחד לא יעז למנוע זאת ממך.

עם כל הכבוד למתנדבים ולמילואים, אתה צריך להוסיף לשטח כמות אסטרטגית של כוח. אתה צריך להתייצב מחר בבוקר בלשכת שר האוצר אביגדור ליברמן. יש לי הרגשה שהוא יאשר לך כל מה שתרצה. לך לשם בגיבוי של השר שלך ושל ראש הממשלה. אם תרצה, תמצא גיבוי (גורף) גם בלשכת שר הביטחון. תבקש תקציב לפעולות הבאות: כל אלה שאמורים להשתחרר מיחידות המלחמה בטרור השונות של המשטרה (מג"ב, ימ"מ, יס"מ וכו') בשנה הקרובה, יקבלו הצעות להמשיך בשירות קבע, בתנאים מיוחדים או להאריך את שירות הקבע שלהם.

כמו כן, כל אלה שהשתחררו מהיחידות האלה בשנתיים האחרונות יקבלו מיד הצעה לחזור לשנה נוספת או שנתיים בתנאים טובים. מצה"ל תקבל את פרטיהם של כל הלוחמים שהשתחררו מהצבא בשנתיים האחרונות. שגר להם הודעות וואטסאפ דחופות. הרעיון: "קול קורא" לכל אלה לחזור לשורות כאן ועכשיו. חלק מהם בהודו, אני יודע. חלק כבר לומדים. אבל חלק לא קטן יקפצו על המציאה. הם פטריוטים, הם יבואו עם כל הלב והנשמה. לא צריך לאמן אותם. לא צריך להסביר להם כלום. צריך פשוט להגדיל את הסד"כ המגוחך של משטרת ישראל, שקטנה בחמישה מספרים על המדינה, בבת אחת. לרכוש מאות ניידות, חלק מהן יותאמו לשבילי הנגב (רכבי שטח, טרקטורונים, מל"טים נוספים וכו') ולשפוך את הכוח הזה לתוך המדינה. צריך להחזיר בדחיפות את תחושת הביטחון לאזרחי ישראל ובאותו מחיר לסכל טרור, להרתיע את משפחות הפשע ולעשות כאן מה שרודי ג'וליאני עשה בניו יורק לפני 30 שנה בדיוק.

בדיקת תעודת זהות על ידי שוטרים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
בדיקת תעודת זהות על ידי שוטרים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)


שיטת הפלסטר פשטה את הרגל. גם ההחלטה לגייס 1,100 שוטרים שיגיעו מתישהו בשנים הקרובות לא תפתור את הבעיה. כשיש שריפה גדולה, צריך לכבות אותה בסופרטנקר או שיהיה פיצוץ. אנחנו עכשיו בשלב הסופרטנקר. אם נפספס אותו יבוא פיצוץ.

רנ"צ שבתאי, זאת ההזדמנות שלך. משטרת ישראל, נגיד זאת בעדינות, לא ממש מצטיינת בימי שגרה. תפארתה של המשטרה, ימי התהילה שלה, מתרחשים בד"כ בימי אסון. כלומר באינתיפאדות, במלחמות, כשהרחובות נמלאים דם, אש ותמרות עשן. אז יוצא השוטר הישראלי להגן, בגופו ממש, על האזרח. אני לא יודע אם אנחנו בפתחם של הימים האלה. צריך לקוות שלא (ולכן למנוע את עלייתו של בן גביר להר הבית). תעשה את זה בשביל המדינה, תעשה את זה בשביל המשטרה. הגיע הזמן.