בתחילת השבוע הם יצאו על טקס הדלקת המשואות. לא ציוני, לא יהודי, לא פטריוטי. מה לא נאמר על הטקס המרשים והיפהפה (תודה, חילי טרופר). צבר של שקרים, הזיות, עלילות וקשקושים שנועד לחפות על הדבר האמיתי שהיה חסר בטקס הזה: פולחן אישיות צפון קוריאני עם כניסה מלכותית של המנהיג ורעייתו, אין ספור קלוז־אפים על הוד מעלתם, נאום מייגע של 12 דקות שיוקדש ל"אני, אני, אני ואני" וכו'.
אז זה לא היה בטקס. כן היו בו כל סמלי הציונות והיהדות, הפטריוטיות, הגבורה, וגם החמלה. ושני הזמרים שפתחו אותו (רביב כנר ועידן עמדי) שירתו כלוחמים בצה"ל. והייתה בו נציגות לכו־לם, כל גוני החברה הישראלית, כשהמכנה המשותף ביניהם הוא התרומה האינסופית לייחודיותה של המדינה המופלאה שלנו.

והיה בו אלוף יורם יאיר (יה־יה), אחד מגיבורי המלחמה הנועזים ביותר שקמו לנו, שמאז השתחרר (אחרי 35 שנות שירות) מקדיש את חייו לפעילות חברתית אינסופית. הוא גם אב שכול. בתו, סרן שלומית יאיר ז"ל, קצינת מבצעים בטייסת אפאצ'י, נפלה בשנת 1990, בתאונה אווירית. שלומית נקראה כך כי בלילה שבו נולדה התבשר יה־יה על נפילת שני רבי סרנים, חבריו הקרובים, במרדף אחרי מחבלים בבקעה. "שלומית בתקווה לשלום", היה השם המלא של התינוקת. בימים ההם, התקווה לשלום עוד הייתה הליך חוקי.

אז גם יה־יה חטף. ועוד איך. פוסטים בפייסבוק, גידופים בקבוצות הוואטסאפ. אחת המבקרות הרושפות של הופעתו בטקס המשואות אפילו עלתה לשידור אצלנו ב־103FM וסקופ מהדהד בפיה: בטקסט של יה־יה בטקס החליפו את ה"מדינה יהודית ודמוקרטית", כלשון מגילת העצמאות, ב"מדינה שוויונית ודמוקרטית". אהה! מי שרצה הוכחה לכך שבנט, לפיד, יה־יה ואחמד טיבי מנסים לגנוב את זהותה היהודית של מדינת ישראל מתחת לאפם של בני משפחת נתניהו, הרי היא רובצת לפתחנו!!!

מדובר, כמובן, בפייק מוחלט, שפל, נבזי ומעורר בחילה. הנה מה שהוא אמר בטקס, מילה במילה. נתחיל במנחה, אלמז מנגיסטו: "יה־יה! האלוף יורם יאיר, הקדיש 35 שנות שירות צבאי למען ביטחון ישראל. סיפורי גבורתו, כלוחם וכמפקד, מעוררי השראה. השיטות, התורות והערכים שפיתח וניסח, עיצבו את צה"ל... גם אחרי שפשט מדים, הוא ממשיך לשרת. הוא עומד בראש התנועה החינוכית 'אחרי!', הארגונים 'יחד למען החייל' ו'בית אור אביבה'", וכו' וכו'.

ועכשיו, יה־יה עצמו: "אני, יורם שמואל יאיר, בן רחל ורפאל זיכרונם לברכה, משיא משואה זו: לכבוד הוריי החלוצים, שעלו ארצה לבדם בגיל 16, בנו בה חיים מלאים ביצירה ועשייה, לימדו אותי לראות תמיד את הטוב, והנחילו לי את ערכי הנתינה והחסד. לכבוד רעיי, מפקדיי ופקודיי הלוחמים, שבגבורתם ובעוז רוחם עיצבו את רוח צה"ל. הדבקות במשימה, האחריות והרעות. שמות רבים מהם חקוקים על אנדרטאות ברחבי הארץ, ביניהם, בתי שלומית וחבריה הטייסים. לכבוד כל המתנדבים, הפועלים והתורמים, המאמינים ביכולתה של החברה הישראלית להיות חברת מופת מלוכדת, שוויונית ודמוקרטית. אלה שלא מוותרים על אף צעיר וצעירה, ועושים הכל כדי לתת להם תקווה וסיכוי. ולתפארת מדינת ישראל!!!".

זו השיטה: לוקחים בדל עובדתי רופף שלא קשור לשום דבר ובונים עליו מגדל שכולו הזיה. כשיה־יה מדבר על חברת מופת שוויונית, הם מכניסים לו לפה את שינוי מגילת העצמאות. הם עושים את זה כל הזמן, בכל מקום ובכל תחום, ובלבד שזה יקדם את מנהיגם בחזרה למקום שממנו נעקר לפני כשנה, יעלה כמה שיעלה. ואם צריך לשרוף את כל המועדון בשביל זה? אז נשרוף.

2.חבורת הארס


למחרת, קמנו להזיה נוספת. עכשיו הגיע (שוב) תורו של השב"כ. הארגון הפוסט־ציוני הזה כבר סומן על ידי הביביסטים בעבר, אבל הפעם הוגדשה הסאה. הבוגדנות בצבצה והופיעה מולנו לאור יום. והכל בגלל הסיגריה שמישהו (כנראה חוקר השב"כ) נתן לאחד מפראי האדם הברברים שביצעו את הפיגוע המחריד באלעד. צילום של המחבל העצור עם סיגריה הלהיט את קבוצות הוואטסאפ הביביסטיות, והדרך משם לרשתות החברתיות הייתה קצרה ומצווחת. הנה, עוד הוכחה שמכרנו את המדינה לאחים המוסלמים! השב"כ, שבנה לבנט מבצר ברעננה, מפנק את המחבלים!!! חייבים תכף ומיד להחזיר את נתניהו לשלטון, כדי שהחרפה הזו לא תחזור על עצמה!!!

מי שחשב שמסע הדה־לגיטימציה של הביביזם יעצור איפשהו, טעה. מי שהאמין שיש להם קווים אדומים, לא ידע עם מי יש לו עסק. אחרי המשטרה, הפרקליטות, בתי המשפט, התקשורת, השמאל ומועצת השורא, הגיע גם תורם של צה"ל, השב"כ וכל מי שלא מוכן לדקלם את דף המסרים הביביסטי או לתרום למאמץ להרחקתו של הפולש מהגה השלטון בישראל.

תזכורת: "קייטנת אסירי חמאס" רשומה של שמו של בנימין נתניהו. ההפקרות שבמסגרתה זכו מחבלים רוצחים לתפנוקים שונים ומשונים בכלא הישראלי עלתה כפורחת בימי נתניהו. סיגריות? תארים אקדמיים, תפריטים מפנקים, מטבח עצמאי, טלוויזיה בכבלים, מגזינים, מפגשים עם המשפחה, שליטה בנעשה בכלא, שיחות טלפון וכו' וכו'. מצד שני, לזכותו של נתניהו ייאמר שפעל לצמצום מאסיבי של מספר המחבלים שחיים בכלא על חשבוננו, כששחרר 1,100 מהם בעסקת שליט.

ובעניין הסיגריה: כל מי שמבין משהו בנושא יודע שמדובר בטכניקה ידועה, ישנה ומוכחת. אקט הסיגריה מסמן, בתודעה של העצור, את סוף הפיגוע, סוף המשחק, פתיחת דף חדש. הוא מסייע מאוד לחוקר השב"כ בשטח לשבור את הקרח, להוציא את המחבל מהלך הרוח של הפיגוע ולהכניס אותו לתודעה אחרת, שתרכך אותו ותסייע לחוקר לדובב אותו כדי להשיג את המידע הקריטי שהוא צריך להשיג ברגעים הראשונים.
הרגעים הראשונים האלה, לאחר לכידת המחבל, נחשבים ל"רגעי זהב", הזדמנות לא חוזרת שבה אפשר להוליך את העצור להלך רוח מיוחד. הוא מבין שנלכד, הוא מבין שכנראה יצא בחיים מהפיגוע, הוא פנוי להובלה ולפטפוט.

וידוי שנמסר ממש ברגעים האלה נהנה ממעמד מיוחד מאוחר יותר, במשפט. ולכן יש מאמץ להשיג הודאה מיידית כבר ברגעים האלה. וכך היה באלעד. המחבלים אישרו את העובדה שביצעו פיגוע. צריך היה גם לדעת אם יש להם שותפים, איפה הגרזינים, איך נכנסו ארצה. את כל המידע הזה סיפקו המחבלים במקום, בזמן אמת, ואם היה צורך לתת לאחד מהם סיגריה כדי להגביר את סיכויי הדיבוב, אז נתנו סיגריה. העובדה שהביביסטים מנצלים את זה כדי להתנפל על שירות הביטחון הכללי כבר לא צריכה להפתיע אף אחד. איך אמר בזמנו הנשיא ריבלין? הוא ישרוף את הבית על יושביו.

בטוויטר מתנוסס עד עכשיו ציוץ מחשבונה של אילנה ספורטה חניה ובו סרטון הסיגריה באלעד. "מפנקים את המחבלים בסיגריות במקום כדור בראש. יימח שמך בנט", היא כתבה. מאיפה השם הזה מוכר לכם? כי יומיים אחר כך היא נעצרה בחשד שהיא זו ששיגרה את מכתבי האיום והקליעים למשפחת בנט. עומדת לה זכות החפות, כמובן. אני לא מאמין שהגב' ספורטה חניה, גמלאית בת 65 מאשקלון, מהווה איום ממשי על חייו של ראש הממשלה. אבל אני יודע שהארס והרעל שהיא וחבריה מפיצים (ברשתות וברחובות, באמצעות המגפונים ואוצר המילים העשיר שלהם) מייצר את האווירה הנפיצה ואת ההסתה הנדרשת כדי שיקום מישהו שלא משגר קליעים בדואר, אלא יורה אותם מאקדח. כך בדיוק היה בפעם הקודמת.

נתניהו, שהפעיל את המערך האלים הזה אז, מפעיל אותו גם היום. הוא הוזהר אז והוא מוזהר היום. הוא התעלם אז והוא מתעלם גם היום. עד רגע זה הוא לא פצה את פיו וגינה את האיומים על בנט. גם עכשיו, כשמתברר שהמאיימת שייכת למעגל הפנימי האינטימי ביותר של חבורת הארס והרעל הביביסטית, נתניהו שותק.