בלי בושה

בנימין נתניהו ואנשיו ניסו השבוע להחדיר לתודעה ספין מתועב במיוחד שלפיו הפעולה בג'נין, שבה נהרג לוחם הימ"מ נעם רז ז"ל, בוצעה בהוראה אישית של בנט, במטרה ללכוד את הפלסטיני שירה בעיתונאית שירין אבו עאקלה. את הנרטיב של השקר הזה ניתן ללמוד מציוץ של אחת השופרות: "לפני שהם צריכים לימודים, לוחמים צריכים לחזור בחיים ולא לצאת למשימות מהסיבות הלא נכונות, כמו לעצור מישהו רק בגלל עיתונאית שנהרגה".

כן, זה אמיתי. הם מנסים להאשים את ראש הממשלה בנט במותו של לוחם הימ"מ, כפי שניסו להאשים אותו במותו של בראל חדריה שמואלי על הגדר בעזה. אתם זוכרים את הספין שלפיו היה שינוי בהוראות הפתיחה באש של הממשלה הנוכחית, שגרם למות שמואלי ז"ל? אז הספין ההוא היה נכון בערך כמו הספין הזה, במקרה של נעם רז ז"ל. הממשלה הנוכחית אכן שינתה את הוראות הפתיחה באש, אבל לחומרה: היא החלה להגיב בעוצמה על כל בלון נפץ, מה שהביא לחודשי שקט חסרי תקדים בעוטף עזה. אבל האמת כבר לא מעניינת איש.

עד יוני 2021, לוחם צה"ל שנפל בקרב היה גיבור וכולנו התאחדנו סביבו. מיוני 2021, לוחם צה"ל שנופל בקרב הוא מי שדמו מרוח על הידיים של בנט ולפיד. דוגמה נוספת: סא"ל עמנואל מורנו ז"ל. גיבור ישראל שתמונתו לא אושרה עדיין לפרסום. ספין נוסף ששוגר לחלל האוויר השבוע (על ידי שני שופרות בכירים) הוא שמשפחת מורנו זועמת על ראש הממשלה בנט שפועל להתרת פרסום תמונתו של מורנו כדי להפיק רווח פוליטי. מעתה אמור: עד יוני 2021 כולנו שאפנו וכמהנו לפרסום תמונתו של הגיבור המדהים הזה, כדי שנוכל להביט בעיניים של מי שתרם את חייו לביטחוננו. מיוני 2021, זה הכל תעלול נכלולי של בנט. הוא רוצה לפרסם את תמונת חברו הטוב, פטרונו, האיש שעל שמו הוא קרא לבנו, רק בשביל קופון פוליטי. ככה, בלי בושה.

את כל הטוב הזה אופפת תיאוריית הכאוס הכוללת, שבמסגרתה הם ממשיכים במאמץ לחבל בכל מה שחשוב כאן. נתניהו מעלה סרטונים שלפיהם הוא "לא האמין למראה עיניו" כשישראלית במזרח ירושלים נאלצה לקפל את דגלי ישראל מחשש המון ערבי. איפה הוא היה לפני שנה? האם הוא האמין למראה עיניו כשגילה ש־12 שנותיו בשלטון הביאו לקריסת המשילות בנגב ובגליל? האם הוא ראה את הלינצ'ים וניסיונות הלינץ' בעכו, ביפו, בלוד? את השכונות הנצורות? איפה הוא היה כשבפעם הראשונה בהיסטוריה ארגון טרור קיקיוני שיגר רקטות על ירושלים? האם הוא היה בכנסת כשהיו"ר יריב לוין הפסיק את הישיבה ורץ עם הח"כים לממ"ד? האם הוא ביקר בתל אביב, שהופצצה במשך 51 ימים רצופים בצוק איתן? האם הוא זוכר שאת מצעד הדגלים בשנה שעברה, בפעם הראשונה מאז החל המנהג הזה, הוא קיפל ודחה (למשמרת של בנט) בלחץ איומי חמאס? האם הוא זוכר שרק לפני שנה נשא נאום שבו התפאר איך מנע מאיתמר בן גביר לעלות על הר הבית כי זה עלול היה "לשרוף את כל המזרח התיכון"? האם הוא מודע לכך שתחת ממשלת בנט־לפיד מספר העולים להר הבית שבר את כל השיאים הקודמים?