הטור הזה נכתב לפני שעת ההכרעה, כלומר מה שהוגדר בפעם המי־יודע־כמה כשעת ההכרעה של הממשלה המיוסרת בתולדות ישראל. בטרם נדע אם הצעת חוק תקנות החירום ביו"ש הועלתה להצבעה, מה היו תוצאותיה ומה זה אומר בנוגע לקואליציה, אני מסתכן בקביעת הסיבות המסתמנות לנפילתה המחפירה של ממשלת בנט־לפיד, הממשלה ה־36 של מדינת ישראל. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לצורך זה אסתייע בנבואתו של אחד מגדולי ואחרוני נביאי ישראל, ראש הממשלה לשעבר (והמועמד לתפקיד ראש הממשלה הבא) בנימין נתניהו. ב־6.6.2021, בדיוק אתמול לפני שנה, נאם נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת. אלה היו ימיו האחרונים כראש ממשלה. לפיד ובנט רקמו את התפירות האחרונות ברקמת התחרה של ממשלתם החדשה (נו טוב, כבר ראינו רקמות מוצלחות יותר) ונתניהו נשא את נבואת הזעם שלו, שהתגשמה במלואה. התגשמותה של הנבואה הזו, היא שפתחה על הממשלה החדשה את שערי הגיהינום.

הנה היא נבואתו של האיש, פרש הזעם והאפוקליפסה, בפתח ישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה היום לפני שנה. נתחיל: "אם הממשלה הזו תקום", נאם הנואם הטוב בתולדות ישראל, "היא לא תעמוד בלחצים, בהחלטה שעומדת לבוא תוך ימים או שבועות, לבנות מחדש קונסוליה אמריקאית לפלסטינים בלב ירושלים ועל ידי כך גם להעלות מחדש את הנושא על האג'נדה של חלוקת ירושלים. זו ממשלה שלא תוכל לעמוד נגד חזרת ארה"ב להסכם הגרעין המסוכן עם איראן, הסכם גרעין שיאפשר לאיראן לפתח ארסנל של פצצות גרעין שיאיימו על עצם הקיום שלנו".

הפסקה לבדיקת עובדות: האם התקבלה החלטה "תוך ימים או שבועות" לבנות מחדש את הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים? לא. האם ישראל מנעה את ההחלטה הזו תוך הרס היחסים עם הבית הלבן? לא. האם פורסם שנתניהו, בדמדומי שלטונו, הסכים להקמת קונסוליה כזו באחת משכונות מזרח ירושלים? כן. האם כל זה גרם, כפי שניבא הנביא, להחזרת חלוקת ירושלים לאג'נדה? לא. להפך. לפני שנה פוזר מצעד הדגלים בבהלה, בוטל ברגע האחרון, בעוד הירושלמים רצים למרחב המוגן לאחר רקטות שנורו לעבר עיר הבירה לראשונה בהיסטוריה. הכנסת הפסיקה ישיבה והח"כים רצו לממ"ד. השנה המצעד פשוט צעד.

והעניין השני: האם הממשלה הזו "לא תוכל לעמוד נגד חזרת ארה"ב להסכם הגרעין המסוכן עם איראן"? לא. היא עומדת מצוין. היא הצליחה לבלום את החזרה הזו בצורה "נקייה", בשילוב של פעולה מודיעינית מזהירה ברגע הנכון (הבכיר בכוח קודס שתוחקר על ידי המוסד על אדמת איראן והודה בקנוניה לפיגוע נגד אמריקאי באירופה) ושכנוע האמריקאים לא להוציא את משמרות המהפכה מרשימת הטרור.

סיכום ביניים: כל נבואות הזעם, האימה והקטסטרופה של בנימין נתניהו הושמו ללעג ושנינה. קרה בדיוק הפוך. הביצועים היו טובים בהרבה ממה שהוא עשה, או היה עושה, באותן נסיבות.

הלאה: נמשיך באותו נאום מאותה ישיבת סיעה, אתמול לפני שנה: "הקבינט הזה לא יאשר אף פעולה נועזת (כאן הוא צוחק צחוק קצר של ביטול והגחכה - ב"כ) מעבר לקווי האוייב בתוך איראן". כן, נתניהו אמר את זה, בקולו, אתמול לפני שנה. שלא יהיו פעולות נועזות נגד איראן. חבל שאי אפשר לענות לו כאן (צנזורה, אתם יודעים). תלכו לגוגל, הוא נביא הרבה יותר טוב מנתניהו.

ישיבת ממשלת ישראל ה-36 (צילום: עמית שאבי, פול)
ישיבת ממשלת ישראל ה-36 (צילום: עמית שאבי, פול)


סיכום: הפעולות נגד איראן לא מתמעטות, אלא על פי פרסומים זרים - אף מתרבות כפטריות אחרי הגשם. חזיתות חדשות נפתחות, ואיראן מתחילה לשלם מחיר יקר לא רק על גרעין, אלא גם על טרור, ועל אדמתה. היא מייחסת את כל הטוב הזה לנו, ואין לי מושג על מה היא מתבססת. כנראה לא שמעו שם את נתניהו לפני שנה.

ונסיים באנקדוטה נוספת מדברי הנביא נתניהו לפני שנה: "ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא תוכל גם לפעול באופן שיטתי ועקבי נגד ארגוני הטררור בעזה. ממשלה כזו, ספק אם תילחם גם נגד החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג נגד חיילי צה"ל ומפקדיו".

עזה? עזה שקטה. טפו טפו. אחרי 13 אלף רקטות ששוגרו ממנה לישראל בשנות נתניהו (ממוצע של יותר מאלף בשנה), השנה החולפת הייתה שקטה לגמרי, שלוש רקטות בלבד. במקום עשרות אלפי דונמים שרופים מבלוני תבערה בשנות נתניהו, אפס שריפות בשנות בנט־לפיד. 

אז יכול להיות שהממשלה הזו "לא תוכל לפעול באופן שיטתי ועקבי נגד ארגוני הטרור" כפי שנתניהו פעל (הוא בעיקר ברח), אבל מתברר שאין צורך. הם נרגעו בכוחות עצמם, כנראה.

למה היה דחוף לי להזכיר לכם את הנבואות הללו הבוקר (ותודה ליוזר הטוויטר "חדשות פוליטיות מלפני שנה")? כדי להבהיר את הפרדוקסליות של המצב: הממשלה הזו מופלת מימין, אף שהיא רק משפרת את המצב הביטחוני, נלחמת באויבי ישראל בצורה הרבה יותר יעילה, מביאה תוצאות לא רעות במגזר הערבי, מקיימת מצעד דגלים מפואר וססגוני ומזניקה את הכלכלה הישראלית לשחקים.

כל אלה שנטלו חלק בהפלתה, בלי שום סיבה אמיתית הנראית לעין, יימצאו אחראים לאירוע הזה במשפט ההיסטוריה. אין לי מושג מתי יתקיים המשפט הזה ומה יהיו תוצאותיו, אבל בסוף היום לכל אחד יש בבית מראה ודמותו ניבטת אליו ממנה. מאחורי המראה אמור להיות גם מצפון, המבוסס על עובדות. ומעל כל אלה יש מדינה. כן, מה שהיא צריכה עכשיו זה להיכנס מחדש לסבבי הבחירות האינסופיים. למה? בגלל הנבואה. נכון, היא התבדתה, אבל לך תדע.