עדויות מהתופת


נחזור לתביעת משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט. כל מה שייכתב כאן, אין בו כדי להעיד או לקבוע את דעתי באשר לנושא התביעה. אין לי מושג מה יהיה פסק הדין, אבל כל מי שעקב אחר העדויות נחשף לשגרת הטירלול היומיומית שבתוכה ניסה בנימין נתניהו גם להנהיג מדינה. עדויותיהם של פרופ' עוזי ארד וניר חפץ, שניהם מקורבי־המקורבים לשעבר, שראו את הדברים בתוך החדר והביטו לטירלולים בלבן של העיניים, לא חידשו הרבה. קוראי הטור הזה מכירים את הסיפורים הללו, אבל הפעם הם לא נשמעו מפיו של בעל טור, אלא מפיהם של עדי ראייה. בשבועה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 


הסצינה שבה מתפרץ יאיר נתניהו לתוך חדר שבו מתנהל דיון חשוב, ענייני, מקצועי, על גודלו של השידור הציבורי, יורד על ארבע, מחקה כלב ומשפיל בפרהסיה את אביו, עד עפר ("עד מתי תלקק לכחלון? עד מתי ת...וץ לכחלון" וכו') לא הייתה אירוע בודד. כשזה קרה, קמו כמה מהנוכחים ועזבו: ראש הסגל יואב הורוביץ, שלמה (מומו) פילבר וניר חפץ. הם לא יכלו לשאת את זה יותר. לו יכול היה, גם נתניהו עצמו היה עוזב. אבל הוא חייב לשאת את זה, עד יומו האחרון. מי שכן נשאר בחדר, היה הנוכח המתמיד, נתן אשל. זה שהרבה קודם לכן הורחק מהשירות הציבורי לצמיתות, אחרי שהואשם בהטרדתה של עובדת הלשכה. ובכן, הוא הורחק מהשירות הציבורי, אבל נשאר בשידור הציבורי.

אולמרט עצמו עלה להעיד בשעת לילה מאוחרת. הוא סיפר שם סיפור שאנחנו מכירים (פורסם בין היתר גם כאן), אבל היו בו כמה חידושים: היום שבו ביקש פרקליטם המנוח והנאמן והמקורב האולטימטיבי של בני הזוג נתניהו, יעקב וינרוט, פגישה אישית דחופה עם היועמ"ש יהודה וינשטיין. השניים מיודדים שנים ארוכות ופעם אפילו ייצגו יחד את בני הזוג (בפרשת המתנות ועמדי) ואף שרדו. וינשטיין הריח צרות והעדיף להימנע מפגישה. וינרוט התעקש ואמר שזה חשוב ואישי וכו'.

הפגישה התקיימה. זה קרה אחרי שפורסם כי וינשטיין מתכוון להגיש כתב אישום נגד שרה נתניהו בפרשת המעונות. בתחילת הפגישה דיבר וינרוט, שסבל אז ממחלת הסרטן חשוכת המרפא, על משאלתו שלפיה יהיה וינשטיין מנהל העיזבון שלו. היועמ"ש לא הבין את הקטע, אבל עד מהרה נפל לו האסימון, כשווינרוט עבר לשיחה על הגב' נתניהו ורמז כי היא לא כשירה לעמוד לדין. בשלב הזה הפסיק וינשטיין את השיחה, וקרא למזכירה שתרשום פרוטוקול.

את כל מה שכתבתי כאן, סיפר אולמרט מעל הדוכן ביום ראשון. עו"ד יוסי כהן, שייצג את משפ' נתניהו, זעק וטען שאולמרט משקר. מאיפה אתה יודע? אולמרט השיב: אני יודע, כי שמעתי את הסיפור מפיו של עו"ד וינרוט, עדות אישית, ישירה. כהן הודיע שהוא דורש לזמן את עו"ד וינשטיין לבית המשפט למה שמכונה "עדות הזמה". שיכחיש את הסיפור. בינתיים אולמרט המשיך בעדותו. מעט מאוחר יותר שאל השופט את עו"ד כהן אם אכן ברצונו להודיע על זימון עו"ד וינשטיין. כהן התחרט. חזר בו. לא צריך עדות הזמה.

מה זה מוכיח? לא יודע. אני לא רופא, לא חוקר כליות ולב ולא פסיכיאטר. רק עיתונאי שישב במהלך שני עשורים מול עשרות רבות מאוד של עדי ראייה, שמיעה וניצולים מסוגים שונים. אגב, ישבתי גם מול עו"ד וינרוט. הוא קרא לי בדחיפות למשרדו לאחר שהסאגה הנ"ל פורסמה, כדי לשכנע אותי שלא התכוון לתת לוינשטיין הצעת שוחד לכאורה (מנהל העיזבון), אלא התכוון ל"עיזבון הרוחני שלי בלבד". שאלתי אותו אז מה הוא ממליץ לנתניהו לעשות. "עסקת טיעון מהירה", אמר. הוא גם חזר על הסיפור שסיפר אולמרט בעדותו. ואחר כך מת. עכשיו טוענים הנתניהו'ז שזה הוא שהשתגע.

מתוך הטור המלא של בן כספית המתפרסם בגיליון "סופהשבוע"