מה בנימין נתניהו עשה בימים האחרונים? הוא הצביע בעד הצעת חוק השפיטה של ח"כ מאי גולן, שלפיה הממשלה היא שתמנה את שופטי העליון. הוא אישר בכך את ההערכה שאם חלילה ינצח בבחירות, הוא מתכוון להתניע את ה־9D ולעלות על הדמוקרטיה הישראלית. באותו יום הוא גם רטווט, צייץ מחדש, ציוץ של מאיר אטינגר. כן, צריך להגיד את זה פעם נוספת: הוא צייץ מחדש את מאיר אטינגר, מי שהיה מנהיג "חבורת המרד", יעד מספר 1 (לשעבר?) של החטיבה היהודית בשב"כ.

מה עוד עשה נתניהו השבוע? ניהל מו"מ מיוזע ומבוהל עם כל מי שנקלע לדרכו, במטרה לעקוף את הבחירות ולהקים ממשלה חלופית בראשותו. "ישראל לא צריכה בחירות עכשיו", הוא צוטט משיחות סגורות. הוא צודק. בחירות עכשיו זה לא פחות מאסון. הגורם הישיר לבחירות עכשיו זה נתניהו ומכונת הרעל שלו.

בניגוד לפאסון שהוא מנסה לפזר לאחרונה, הוא יודע שבחירות, מבחינתו, יכולות להיות התעלול האחרון. החרדים כבר אומרים בקול רם שזו הפעם האחרונה שהם מתנדבים להניח את עצמם על המנגל למען עגל הזהב. הוא גם יודע שהסקרים מתעתעים (סקר פאנלס פוליטיקס של "מעריב" שמתפרסם היום כבר מציג תיקו בין הגושים, 57־57). אז מה הוא עושה? מה שתמיד עשה.

מנסה לנכלל נכלולים שונים, אופייניים, באותו סגנון שאפיין אותו בדמדומי שלטונו האחרונים: מו"מ עם גדעון סער, כולל הצעות מפליגות, שנדחה בבוז. מו"מ עם בני גנץ, באמצעות איילת שקד, שנדחה בעוד־יותר־בוז. חוץ מהחרדים וסמוטריץ', לא נותרה נפש חיה אחת במדינה שמאמינה למילה אחת שיוצאת מפיו של האיש הזה.

תיקון: החרדים מכירים אותו הכי טוב והם לא מאמינים לו מזמן. סמוטריץ' מאמין לו עוד פחות מהחרדים. סמוטריץ' יודע שמנע בגופו מנתניהו להקים ממשלה בתמיכה כזו או אחרת של רע"ם. מה שקורה עכשיו לנגד עינינו זה צדק פואטי: בנימין נתניהו קוצר עכשיו את כל מה שזרע בשנים של עקיצות, השפלות, תקיעות סכינים בגב, הבטחות ללא כיסוי וסיכולים ממוקדים לכל מי שלא בא לו, או לבני ביתו, טוב בעיניים.

אדם שנפגש איתו לאחרונה מדווח כי ראש הממשלה לשעבר מתנהג כאדם רדוף. הוא משוכנע שמאזינים לו בכל מקום, ולאו דווקא יריבים פוליטיים. הפרנויה שלו גוברת בקצב אקספוננציאלי. הוא מקרין מצוקה וגם סוג של בדידות. כל התופעות הללו אצל נתניהו היו מוכרות גם בעבר, אבל הן כנראה מחריפות. הוא יודע טוב מצבו. הוא עם הגב לקיר ומולו תהום. אם לא יצליח לרדת בתחנה הקרובה, התחנה הבאה אחריה כבר לא תהיה לשכת ראש הממשלה.

הודעת הוואטסאפ ששלח יאיר נתניהו לאביו וכפיפו בנימין נתניהו, שבה הוא מזהיר מהמו"מ המתנהל להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, לכדה את מלוא תשומת הלב השבוע. לכאורה, מדובר בהודעה תמימה. מאחורי הקלעים, הסתתרה דרמה לא פשוטה. אכן, היה מו"מ. איילת שקד יזמה וניהלה אותו. הממשלה החליפית אמורה היתה לקום עם בני גנץ. אני מעריך שלחתונה הזו היו מגיעים בסופו של דבר כולם, חוץ מהחתן, כלומר חוץ מגנץ, אבל מו"מ לא עולה כסף ובסביבת גנץ אוהבים לראות את ביבי מזיע. יש להם חשבון פתוח איתו.

הסיפור האמיתי היא הקלות הבלתי נסבלת שבה הבן משנה את כיוון הספינה שבהגאיה אמור לאחוז אביו. קוראי הטור הזה מכירים את הנושא מקרוב. המציאות חמורה בהרבה מכל מה שפורסם עד כה.

גם שר המשפטים, גדעון סער, חתן מבוקש נוסף לחתונת דמים עם נתניהו, קיבל השבוע מסרון. לא וואטסאפ, מסרון רגיל, כמו פעם. להלן נוסחו: "היי, בוקר טוב, מה שלומך? ראשית אני מברכת בכל ליבי על נפילתה של ממשלת השמאל ובע"ה נקים יחד ממשלת ימין בראשות נתניהו. אני אצטרך את התמיכה שלך בפריימריז הפעם יותר מתמיד. במידה ותתן לי את הקול שלך אשמח שתשיב 1. אוהבת ומעריכה מאוד תא"ל במיל' ח"כ מירי רגב".

בעוד סער מתלבט אם יעניק את תמיכתו הפעם לרגב, הגיע ממנה מסרון נוסף: "בוקר אור, מה שלומך? זאת מירי רגב, ראיתי שאין לך זכות הצבעה, קוד 99 (מתפקדי הליכוד שלא משלמים דמי חבר כסדרם - ב"כ). אשמח להחזיר אותך לקוד 1 על מנת שתחזק את הליכוד ותתמוך בי בפריימריז הקרובים. במידה וכן, נא להשיב 1 ויחייגו אליך למילוי פרטים, תודה רבה ח"כ מירי רגב".

ההתלבטות של סער הסתיימה. רגב, אגב, נהנתה מתמיכתו וגיבויו כשהצטרפה בזמנו לליכוד. הוא ניגש אליה במליאה ואמר לה "מירי, ברור שאתמוך בך. כמו תמיד".

הטור המלא של בן כספית ב"מעריב סופהשבוע"