החדשות הטובות לקראת צום י"ז בתמוז הן שאנחנו מתקדמים. רעידת אדמה בעוצמה של 3.1 בסולם ריכטר נרשמה שלשום צפונית־מערבית לעיר חצור הגלילית. כמובן שלא הופעלה התרעה מכיוון שלא מדובר ברעידת אדמה שמסכנת את תושבי ישראל. אבל עובדי האלילים יצומו ויתפללו חזק ואוטוטו יהיה ט' באב, שזו אותה פעילות ברוכה להם.

נתון אחד ודאי: כאשר תהיה כאן רעידת אדמה שתסכן את תושבי ישראל ואף תהרוג כמה אלפים מאיתנו, במקרה הטוב, אולי תישמע התרעה. איך זה בדיוק יעזור לתושבי הגליל? הרי אין להם שום מיגון וגם לא יהיה, כי זה יקר. לקבור אותם זה הרבה־הרבה יותר זול. אם היו שואלים את הקופאי הראשי שלנו, אדון ליברמן, והוא היה עונה תשובה כנה, הוא ומפקדי האקסלים באוצר מעדיפים שלא יהיו פצועים ונכים. הרי אין מספיק בתי חולים, בטח שלא בגליל, וגם למה להעיק על הקופה של ביטוח לאומי? מת זה מת, ונגמר, אין הוצאות.

אז אלה היו הבשורות הטובות. היו גם כמה פחות טובות ולא מעט מהן. למשל דוח מבקר המדינ'ע שחקר ומצא כי המפלגות באגם הדרעק בגירעון משותף של 128 מיליון שקל. אין מה להתרגש, שום דייר באגם הדרעק לא יצטרך להחזיר את חלקו בגזל, אין להם חבות דירקטורים. הלו, הם באו לקחת, להתפנק, להגעיל, לעשוק, לרמות, להונות, הם לא באו לתת. אבל מבקר המדינ'ע קנס את ימינה ותקווה חדשה ב־250 אלף שקל. וואו, איזה עונש קשה. הם ייקחו עוד משכנתה על הבית כדי להחזיר את הקנס? לא, הם לא ישלמו לירה סורית דפוקה על הגירעון – אנחנו נשלם.

הליכוד, המחנה הימני והאמוני, לא שילמה מס לעובדים במטות יום הבחירות. הם גבו את המס מהעובדים, אבל למה לשלם אם אפשר להעלים ולשחק בכסף? מדוע המבקר לא המליץ על הגשת כתבי אישום נגד גזבר הליכוד, החשב של המפלגה שהיא עמותה, נגד המנכ"ל של התנועה המפוארת שזו אחריותו. על יו"ר התנועה נפסח, יש לו מספיק עניינים משפטיים, דוחים למדי עם סיגרים טבולים בליקר וטונות של שמפניה, שהגברת שלו מעמיסה כאילו מדובר במים בטעמים.

גם המפלגות של הבאבא־בובות ועובדי האלילים נתפסו במאכער־געשעפט עם הכסף של החילונים, כי הציבור הקדוש שלהם בעיקר לומד תוירה. אז ש"ס בראשות המורשע פעמיים אריה־גאנעב־סדרתי־זכאי־צדיק־תמיד, רק קיבלה אזהרה מהמבקר כי הוציאה כסף "שלא לפי הוראות חוק הבחירות". נו באמת, למה ציפיתם כאשר עבריין סדרתי מנהל את הביזנס הזה, והקפדה על החוק הייתה בשבילו תמיד המלצה בלתי מחייבת? עובדה.

הגירעון של תקווה חדשה מסתכם ב־13.7 מיליון שקל. מי ישלם? יש עתיד בגירעון של 12 מיליון, אבל הכי חשוב שאמא שלי מבסוטית מיאיר לפיד: "הוא כל כך יפה". נכון, אמא, רק יש איזו בעיה אפעס של בזבוז כסף ציבורי. אבל בשביל זה יש ציבור כדי לממן את כל הגחמות של אגם הדרעק. המפלגות גם לוו מהכנסת 180 מיליון שקל, אבל הסכום יגדל ליותר מ־300 מיליון.

מי יחזיר את הכסף? ממתי מחזירים לציבור כסף? אגם הדרעק יחליט למחוק. רבותיי, זה המוסד הציבורי ששלח הכי הרבה אנשים לכלא, ללא שום קשר לגודלו, זו חממה לפיתוח עבריינות, עובדה.