משהו: רכילות מרושעת מתה כאשר היא נתקלת באוזניים של אדם נבון.

הבנות בלייב בטיקטוק

יש דבר כזה בעולם שקוראים לו טיקטוק, ויש בו דבר כזה שקוראים לו שידור חי. מי שמביט רואה אנשים, במיוחד נשים, במיוחד צעירות, במיוחד צעירות מאוד, חלקן עם גשר על השיניים, ואז הוא עלול להיחשף לעולם שנמצא תחת רגלינו ובאוויר סביבנו, עולם שלא כולם מכירים.

בשידור החי בטיקטוק יש אפשרות לשלוח הודעות. כולם רואים את ההודעות האלה. גם אני, ואני מרגיש איך אני מוצף זוהמה.

חוץ מדיבורים מיניים בוטים יש עוד זרם לא פשוט של הודעות שנשלחות אליהן, אל הבנות הישראליות שרוצות לייקים ורוצות עוקבים כדי להגיע למעמד של “משפיעניות רשת".

שלח להן ורד, והן יימסו ויאמרו תודה. שלח להם מכונית ספורט, ואתה נחשב לעוקב מועדף (כל אלה הם “מתנות" וירטואליות שנשלחות בצורת אימוג'י, מחוות מחמיאות אשר שוות השפעה ואפילו כסף).

ואז אני רואה עוד דבר: יש שם הרבה הודעות מגולשים ערבים, ולא פעם נראה לי שהם מהווים את רוב הנוכחים שם, בטיקטוק לייב של נערות ישראל. הם לא שואפים לאחווה בין העמים. לא זו מטרתם. ההודעות המיניות מעידות מה מעניין אותם, אבל יש גם דבר גרוע הרבה יותר: הם שולחים אימוג'ים של דגלי פלסטין, וגם אימוג'ים של פצצות, סכינים ואקדחים.

מישהו כותב לבת 15: “תתאסלמי ותתחתני איתי". ומישהו כותב ככה לבת 18: “לאחר שחרור פלסטין, תהפכו לנשותינו... היכונו". אני מזכיר רק את המשפטים העדינים.

באיזה עולם הן משוטטות כשאנחנו לא רואים? למה הן נמצאות שם? איזה עולם אפל, אלים ומפחיד אופף אותן. מי יודע על זה?

קניות בעתיד הרחוק

אני בקניות בסופרמרקט, דוחף לפניי את העגלה הכי חכמה, הכי הייטק והכי מתקדמת בעולם, פיתוח המוח הישראלי המחודד והתאב לאקזיט גדול יותר מאשר לשכנים.

ככל שידוע להיסטוריונים של הטכנולוגיה, אני אחד הראשונים בעולם המבצע קנייה כה עתידנית. המתקן החכם מביט בי מעל ידית העגלה, ואני מביט בו. הוא לבן ובעל עיצוב חללי שהיה משתלב בסרטי "מלחמת הכוכבים" ו"המנדלוריאן". יש לו אורות וצפצופים, כל מה שצריך עכשיו הוא שאשתלט עליו.

הנה, אני מניח מוצר בעגלה ועל המסך מפציע צילום של המוצר ומחירו וגם וי ירוק. אין טוב מאשר וי ירוק כדי להרגיע בני אדם במאה ה־21.

זה החל כשנכנסתי לשופרסל בגלילות, והכרזתי: “אני רוצה את הפטנט העולמי!". מיד ניגשת אליי סיון והיא מרכיבה לי את המתקן הפלאי, כולה שופעת ידע וסבלנות אליי, אדם שמנסה גם הוא להשתלב בעולם הטכנולוגי שהיא כבר שטה בו, ולהגיע לפסגת מדעי קניית מוצרי מכולת.

אחרי שהבנתי שאני רק צריך להניח את המוצר בעגלה והמסך מוסיף אותו לחשבון, הגעתי לשלב היוצאים מן הכלל שהוא חלק מכל טכנולוגיה. התברר שלא מדובר בירקות או בפירות. אותם צריך לשקול קודם, לקבל מדבקה עם ברקוד, להדביק על השקית ולסרוק. יש במתקן העתידני של העגלה שלי כל מיני מקומות שמהם יוצאים כל מיני קרני אור מסוגים שונים.

“לא, הנה מכאן", אומרת סיון, בעודי מנופף את הירק בשקית מול המסך. היא מראה לי מקום בצד השני, שממנו בוקעת קרן אור אדומה שסורקת את שקית המלפפונים. לוקח לאדם קצת זמן כדי לפתח מיומנות מיוחדת שבה מכוונים את השקית אל הסורק שעל עגלת העתיד, אבל הצלחתי בניסיון אחד מתוך חמישה, ואחר כך גם התקדמתי. אני יודע שאגיע לשלמות לאחר כמה מסעות קניות.

מפעם לפעם היו בעיות אחרות, כגון בוטנים ועדשים שחורות שלא הבנתי מדוע המתקן מגדיר כמו שהוא רוצה, ואז רצתי בחזרה לסיון, עד שהיא הראתה לי שיש על מסך המתקן מקום שאם רק אגע בו יידלק אור כחול על העגלה וזה מזעיק מישהו לבוא לעזור לי. יש גם אור כתום, למקרי מבוכה אחרים.

נדמה לי שיצאתי בסוף עם עגלת מוצרים שעלתה לי פחות מאשר עגלה בשיטה הישנה, ואני מסרב להניח שזה משום שפחדתי, בלי שאודה בכך, להכניס לעגלה מוצרים שמא לא ייקלטו כהלכה במצלמות הבינה המלאכותית העילאית של העגלה.

אני עדיין לא חמש יחידות בקנייה העתידנית הזאת. ראיתי מישהי חולפת במסלול ירוק והסבירו לי שצריך אפליקציה בשביל זה, ואז אתה לא עוצר כלל לשלם, והחיוב יורד מחשבונך בלי התערבותך. אני בטוח שיגיע בעתיד גם פיתוח שבו משלמים לך על הקנייה. אני נחוש להגיע גם לדרגה הזו.

על אודיה הזמרת

אני רוצה לעדכן על קיומה של זמרת יוצרת שמשכה את תשומת לבי, חשבתי שאני מגלה את אמריקה, ואז ראיתי שהיא ממלאה את קיסריה. כבר עכשיו כמעט אין כרטיסים לקונצרט שלה בסוף ספטמבר. גם גיליתי שיש עוד אנשים שאני מעריך ששמו לב אליה, ומנסים לשכנע אחרים להקשיב לה. למילים יפות כאלה, למשל:
"אני בחצי זוגיות ויש לי חצי עבודה ואני חצי מאושרת וחצי כפוית טובה ואתה חצי מאוהב בי חצי מאוהב בך". זה שיר שהשם שלו הוא “אינטלקטוערס", והשם הרשים אותי אפילו יותר מאשר המילים והשירה.
הזמרת היוצרת היא אודיה, בת 21.
הפניתי את תשומת לבכם, זה כל מה שרציתי לעשות.

בלי בחירות פנימיות

אני חושב שאני יודע מדוע אין פריימריז ביש עתיד. זה כיוון שיאיר לפיד יודע שיאיר לפיד לא יצביע עבור יאיר לפיד.

הפריימריז של העשירים

80 אלף איש הצביעו בפריימריז בליכוד. לפי התקשורת פירוש הדבר הוא ש־80 אלף איש הפכו לאנשים עשירים ובלי בעיות כלכליות בחיים, כי הרי בפריימריז בליכוד מצביעים בדילים ורק כי משלמים להם שוחד ומסדרים להם ג'ובים.

פינת השלולית

קורא (גיא דפני) שלח צילום שהוא עיבד. רואים בו נער מביט בטלפון כאשר מאחורי ראשו מקפצת אליו צפרדע. יש משפט ביאור לצילום הזה: “החיים הם מה שקורה כאשר אתה שקוע בטלפון".