הלו, ממשלה, קואליציה, מפלגות השמאל־מרכז; הלו, רה"מ־זמני לפיד, גנץ, מיכאלית, סער, איזנקוט, גלאון/גולן, ליברמן, עבאס ורע"מ, עודה, טיבי והמשותפת; הלו, הבוחרים: המשוכנעים, המתלבטים, המחליטים שאין למי להצביע, המתנתקים מכל העניין הפוליטי, המסואב מעיקרו, והתקועים בבלבלה – פקחו עיניים. הוציאו את הראש מהחול. התעוררו!

71 ימים לבחירות, ואתם משותקים, בלי תוכנית וחזון, לא פותרים שום בעיה אקוטית. ככה לא נערכים להתמודדות היסטורית על דמותה, דרכה ועתידה של ישראל. ככה לא בונים חומה נגד צונאמי של שנאה, אטימות, אלימות והסתה. כי כך מתעתדים לפעול מבקשי רעתכם עד הבחירות ולאחריהן, בהשתוללות טראמפיסטית של הימין המקצין והדת המתעקמת לימין והמשיחיות ההזויה.

הכל מטוּוַח נגד השמאל־מרכז והמפלגות הערביות, מצד אלה הבטוחים שהמלוכה נגנבה מהם אחרי 12 שנות שלטון ומשוכנעים שמנהיגם קורבן טהור של מערכת החוק והמשפט. את כל זמנם, מרצם ומחשבתם משעבדים מנהיגי הימין, מפחד ומחשבון, לחתרנויות ולקומבינות במטרה להסיר את אימת הדין ממנהיגם.

אז קומו והיערכו להשיב מלחמה. המכה שספג הג'יהאד ושבה הסתחבקתם עם עצמכם, כבר נשכחה. גם ההישגים הרבים של ממשלת השינוי דעכו בזיכרון הציבורי, ומתחילה להשתקף אוזלת ידיכם במאבק ביוקר המחיה, במחירי המזון, בהסרת המכסים, בכניעה לאינטרסנטים, בפערי התיווך במוצרי החקלאות ובמחירי הדיור.

אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל)
אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל)

אין גורם מרכזי שהציג אלגוריתם משוכלל או תוכנית ברורה להבראת הכלכלה והחברה, שתוצאותיהםִ ייראו בעליל. ואל תחזרו על הקלישאות: "זה מה שהשאיר לנו הממשל הקודם" וש"הסיבה טמונה במצב הגיאו־אקונומי הגלובלי, בגלל הקורונה והמלחמה באוקראינה". הכל נכון, אבל התיישן כתשובות למצוקות. הציבור מתחיל לראות בכם אחראים למצב - והצד האחר, הזדוני, יודע איך להשתמש בכך נגדכם.

לרה"מ לפיד, ששותק מדי בנושאים הבוערים: בהיעדר משילות נחרצת, זה נראה כתהליך כאוטי. הנה משבר החינוך שיגיע לשיאו בעוד עשרה ימים. המצב חירומי - ואתה חייב להורות מיד על פתרון מיידי לבעיית שכר המורים, כולל בעלי הוותק, כי כשמאות ואלפי מורים מתפטרים, ומאות בתי ספר יישארו ללא מחנכים ומורים, זו לא בריונות של הסתדרות המורים, כדברי ליברמן, אלא מצוקה לאומית גדולה. להחליט וליישם מיד – ולקבוע מועד קרוב לדיונים ברפורמות בחינוך.

כנ"ל בנושא המרגיז של המתמחים ברפואה והמשמרות האינסופיות שלהם וגרף נטישות המקצוע, הנוסק גם כאן. הצטברו יתרות רבות באוצר, ויש להשקיע מהן בפתרונות חכמים למאבקים אלה. כך גם המלחמה בפשיעה במגזר הערבי, שהחלה נכון והתמסמסה לאי־הרתעה בצפון, במרכז ובדרום.

עוד שוטרים חדשים ושוטרים במילואים ותקצוב וניהול נכונים ישנו את המצב. כנ"ל במלחמה בתאונות הדרכים הקשות. על כל מחדל כזה יהלמו בכם יריביכם בגרזנים, אף שהם מחדלו יותר, בשלטונם הממושך. לכן אתם חייבים להראות, בכל החזיתות, התקדמות מעשית. אך למרות הרצון לממלכתיות ולכבוד הדדי, תזכו מהם לנאצות, איומים והטרפת ההמונים נגדכם.

הכינו עצמכם למערכה, עם סכין (מטאפורית) בין השיניים. בחוכמה. בעורמה. בתחבולות. באומץ. מנעו מיריביכם להכתיב את השיטה. למדו היטב את העובדות מול השקרים, העלילות, הפייק ניוז ו"האמיתות האלטרנטיביות". היזהרו ממלכודות עדתיות וגזעניות וזכרו: זו עדיין מלחמה צרה ואישית כי האיש, נתניהו, הוא דמות שלטונו הצפוי: מסוכן, קיצוני, אגואיסטי ומשחית. סכנה לישראל הדמוקרטית.